Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hautajaiset on niin synkkiä, kaikilla jotkut mustat vaatteet jne?

Vierailija
18.12.2025 |

Miksei sitä voi vaikka juhlia tämän kuolleen henkilön puolesta, sitä että hän pääsee vapauteen tästä julmasta maailmasta? Sehän on vain hyvä asia. Samalla voi ottaa vaikka vähän vodkaa. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän palaa jälleen henkimaailmaan, tavallaan syntyy uudelleen, jättäen tämän maallisen kehonsa. Sitä olisi kyllä syytä juhlia eikä murehtia.

Vierailija
2/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ah niin muodikkaasti esillä olleessa Japanissa hautajaisvaatteet ovat valkoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iloitsin kun isäni kuoli. Tiedän hänen olevan Jumalan luona ja odotan näkeväni hänet vielä

Vierailija
4/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä miten täälläkin raivotaan jos joku uskaltaa ehdottaa että voi hautajaisissa olla muutakin kuin musta leninki tai puku - EI VOI! Ei vaikka vainaja itse olis toivonut että vietetään iloista juhlaa sambakarnevaaliasuissa niin EI! 

Vierailija
5/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten mikä tahansa juhla puku on aina musta  missään ei saa edes hymyillä se on syntiä,ja siitä saa kutsun ikuiseen kalmisto juhlaan jossa mustat kaavut kaikilla ja uskikset ruoskivat ilon irti kropasta ,sit kelpaa Herralle!

Vierailija
6/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi serkkutyttö ilmestyi isäni hautajaisiin punaisessa paljettimekossa. 

Vierailija
7/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80-luvulla oli vapaampaa.  Nyt ollaan niin ääripiukeita joka asiassa.  Itse kyllä käytän hautajaisissa mielelläni mustia vaatteita, mutta en edellytä niitä muilta.

Vierailija
8/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-80-luvulla oli vapaampaa.  Nyt ollaan niin ääripiukeita joka asiassa.  Itse kyllä käytän hautajaisissa mielelläni mustia vaatteita, mutta en edellytä niitä muilta.

Mustaanpukeutuminen on enemmänkin lähiomaisten juttu. Vainajan tuttavat, työkaverit ja kylänmiehet voivat minusta pukeutua asiallisesti tummaan tai vastaavaan.

Vierailija
9/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lakialoite vireille et pääset mielen päähän. 

Vierailija
10/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tietysti kirjoittaa viimeisen tahtonsa omista hautajaisistaan. Itse aion kieltää mustaan pukeutumisen ja jokainen saa pukeutua niin värikkäisiin vaatteisiin kuin haluaa. 

Vierailija
11/11 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lestadiolaiset iloitsemme, koska uskomme vahvasti Taivaaseen pääsyyn ja jälleennäkemiseen. Hautajaiset on aina eräänlainen sukukokous jossa muistellaan vainajaa mutta ei surullinen tapahtuma. Toki eroikävä jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä