Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te miehet jotka ette halua lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.08.2026 |

Täällä palstalla on jo täysin identtinen samanniminen ketju naisille. Mutta nyt olisi jännä kuulla miesten näkemyksiä asiasta!

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sitten lopulta on itsekkäämpää. Hankkia lapsia vai olla ilman. Monen kohdalla on kuitenkin jonkinlainen yhteiskunnallinen paine hankkia jälkikasvua. Se unelma omakotitalosta, farmari Volvosta, lapsikatraasta ja labradorinnoutajasta, että olisit "jotain". 

Vierailija
102/118 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää lapsista.

Olethan sinäkin ehkä joskus ollut lapsi eikä sinustakaan tykätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sitten lopulta on itsekkäämpää. Hankkia lapsia vai olla ilman. Monen kohdalla on kuitenkin jonkinlainen yhteiskunnallinen paine hankkia jälkikasvua. Se unelma omakotitalosta, farmari Volvosta, lapsikatraasta ja labradorinnoutajasta, että olisit "jotain". 

Älä jaksa. Tuolla perusteellako vanhempasi halusivat sinut?

Schagir
104/118 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti olisi hyvä isä. Kun itselläni ei ole mitään tulevaisuudenuskoa, en pysty antamaan sitä jälkeläisillekään.

Vierailija
105/118 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kiinnostun aina naisista, jotka eivät ole kiinnostuneita minusta. Olen liian matalapalkkainen, kouluttamaton, ruma tjsp. heille. 

2. En halua tyytyä tai ryhtyä suhteeseen vain siksi, että "on joku", tai että perustaisin perheen, joka sitten todennäköisesti kuitenkin menisi kun ei jaksa katsoa tai kuunnella toista. Jos muutan yhteen jonkun kanssa, haluan olla hulluna häneen, muuten tulen toimeen ihan omillani. Kuitenkin täyden itsenäisyyden uhraaminen on melko suuri asia ja en sitä ihan kenelle tahansa suo.

3. En nykyisellä palkallani voisi tarjota mahdolliselle lapselle sellaista elämää, jota haluaisin tarjota harrastuksineen, matkoineen, kokemuksineen. 

Vierailija
106/118 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä on monia.

-Ei ole varaa lapsiin koska haluan sijoittaa kaiken ylimääräisen rahan palkasta. Bruttopalkkani 4000e/kk ja sijoituksiin menee joka kuukausi 1500e.

-En halua lapsia tälläiseen yhteiskuntaan. Täällä on kaikki kakkaa ja aina vain huonommaksi menee asiat.

-En halua parisuhdetta koska viihdyn yksin ja elinkustannukset nousisi parisuhteen myötä.

-Lastenhoito ei kiinnosta, lapsi sitoo työelämään ja lapset on toisinaan rasittavia.

-Minun tavoite on sijoittaa mahdollisimman paljon jotta pääsen työelämästä pois 50 vuotiaana. Elän sitten osinkotuotoilla.

Oliko siinä tarpeeksi syitä?

Olen 34 vuotias ja pyrin siis siihen että olen mahdollisimman vähän tekemisissä tämän yhteiskunnan kanssa, haluan olla erakko.

M34

Hyvin samat ajatukset täällä, ikää vain kymmenen vuotta enemmän.

Vierailija
108/118 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kamala paikka, enkä usko että osaisin olla sellainen isä että lapsen olisi mahdollista elää tasapainoista ja onnellista elämää.

Vierailija
109/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on kamala paikka, enkä usko että osaisin olla sellainen isä että lapsen olisi mahdollista elää tasapainoista ja onnellista elämää.

Sehän on sitä vain sinulle. Meillä ihmiskuntana menee paremmin kuin koskaan. Fakta. 

Vierailija
110/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lapsia. Silti oman idioottimaisen käytöksen ja alistumisen ja muiden asioiden takia. Kaksi poikaa sain. Molemmat myös menetin adoptioon. En olisi halunnut kumpaakaan lasta koska emme olleet valmis niiden saamiseen. Eikä elämän tilanne ollut hyvä siihen. Lapsissa ei ole vika he elävät hyvää elämää muualla. Minä olen se paska.

T.Kelaloinen

Vierailija
111/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei tartte lisää lapsia ja mulla on siihen hommaan liian pieni pippeli

Vierailija
112/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan palavasti lapsia, mutten halua lapsille samanlaisia vaikeuksia elämässä, millaisia olen itse joutunut kokemaan.

Vierailija
113/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä lapsien haluamattomuuteen on perheytymisen vaatima 20v sitoutuminen naiseen, joka vaatii synnytysperusteella ties mitä älyttömiä epätasa-arvoisia "minulla on oikeus"-etuja itselleen. Ja tietty olisi pakko muuttaa yhteen ja sietää jatkuvaa kodin sotkemista ja "sisustamista" kun pesimishormonit humppaavat kuukauden loopissa.

Vierailija
114/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle lasten tekeminen on toimia naiselle lapsiprojektin mahdollistajana. Mitään muuta ei siitä jää miehelle käteen, paitsi maksajan rooli. 

Jep jep. Ja silti tilastollisesti naiset maksavat lasten kuluja perheissä enemmän.

Vale - Emävale - Tilasto

Vierailija
115/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikaa katsonut vierestä kuinka naiset käytää lapsia hyväkseen hallitakseen ja kontrolloidakseen miehiä. Lapset on naislle pääsääntöisesti vain välineitä jolla vaaditaan miestä tekemään kiin kuin nainen haluaa ja vaatii. Tämä on ainakin itselle syynä miksi en lapsia halua

Juuri näin. Muutenkin mieheltä vaaditaan ennen kaikkea tuloja, varallisuutta ja lasketaan taloudellista hyötyä. Kersoista saadaan sitten kätevä tekosyy vaatia ahneuksissaan vieläkin enemmän ja alistaa vieläkin tiukemmin yhteiskunnan orjaksi.

Tää on jotenkin niin kieroutunutta.

Olisi hauskaa nähdä vaikka muurahainen, joka julistaisi samaa.

Ehkä ihmisiin on ohjelmoitu itsesukupuutto, kun uhkaavat muiden lajien olemassaoloa. 

Ihminen (homo sapiens). Kuollut sukupuuttoon. Syy: ahneus ja itsekkyys.

Muurahainen onkin sosiaalinen olento. Muurahainen ymmärtää että yhdessä ollaan vahvempia.

Muurahaisen älyllinen kapasiteetti ei kyllä riitä alkuunkaan tuollaiseen ajatteluun.

Ja silti osaa kaiken tuon. Ja ihminen ei....

Se on sun kaltaiselle janarille epäilemättä ikävää, ettei kaikki eläkään kuten sä vaadit ja käsket.

Mikä on janari?

Vierailija
116/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisessa mediassa ja yleisessä keskustelussa suomalaisesta miehestä puhutaan pääosin väkivaltaisena ja mielenvikaisena juoppona. Harvemmin - jos koskaan - törmää mihinkään myönteisiin mielikuviin miehistä. Tai edes pojista.

Ehkä ihan hyvä että suomalainen mies ei halua lisääntyä.

Huomasin saman jo lapsena. Monessa - ehkä useimmissa - tapauksissa se nainen on osasyy siihen juoppouteen ja väkivaltaan. Suomessa miestä vaaditaan olemaan hyvä isä lapsilleen ja "palkinnoksi" tuosta saa viikonloppuisyyden.

Vierailija
117/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle lasten tekeminen on toimia naiselle lapsiprojektin mahdollistajana. Mitään muuta ei siitä jää miehelle käteen, paitsi maksajan rooli. 

No ideaalitilannehan olisi, että ne lapset ovat yhteisen halun tuote ja nainen nimenomaan haluaa sen perheen juuri tämän miehen kanssa. Yleensä tilanne kuitenkin on se, että nainen viivyttelee sen perheen hankkimisen kanssa ja sitten alkaa biologinen kello tikittämään. Sit valitaankin vain joku kohdalle osuva tyyppi joka nyt ei ihan spontaania oksennusta saa aikaan. Lopputulos on katkera isä, yksinhuoltajaäiti ja surkea alku lapsen elämään. Ei sen lapsen oikeudet siinä paina.

Vierailija
118/118 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikaa katsonut vierestä kuinka naiset käytää lapsia hyväkseen hallitakseen ja kontrolloidakseen miehiä. Lapset on naislle pääsääntöisesti vain välineitä jolla vaaditaan miestä tekemään kiin kuin nainen haluaa ja vaatii. Tämä on ainakin itselle syynä miksi en lapsia halua

Juuri näin. Muutenkin mieheltä vaaditaan ennen kaikkea tuloja, varallisuutta ja lasketaan taloudellista hyötyä. Kersoista saadaan sitten kätevä tekosyy vaatia ahneuksissaan vieläkin enemmän ja alistaa vieläkin tiukemmin yhteiskunnan orjaksi.

Tää on jotenkin niin kieroutunutta.

Olisi hauskaa nähdä vaikka muurahainen, joka julistaisi samaa.

Ehkä ihmisiin on ohjelmoitu itsesukupuutto, kun uhkaavat muiden lajien olemassaoloa. 

Ihminen (homo sapiens). Kuollut sukupuuttoon. Syy: ahneus ja itsekkyys.

Muurahainen onkin sosiaalinen olento. Muurahainen ymmärtää että yhdessä ollaan vahvempia.

Muurahaisen älyllinen kapasiteetti ei kyllä riitä alkuunkaan tuollaiseen ajatteluun.

Ja silti osaa kaiken tuon. Ja ihminen ei....

Se on sun kaltaiselle janarille epäilemättä ikävää, ettei kaikki eläkään kuten sä vaadit ja käsket.

Mikä on janari?

Ai, tarkoitit jankuttajaa

Usko mitä haluat

Et sä siitä viisaammaksi ainakaan muutu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi