Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko miltä tuntuu raju supistus joka ihan pistää vapisemaan?

Vierailija
26.05.2007 |

Muistatko vielä mitä mietit kun rajut supistukset tärisyttivät kehoasi? ja kun niitä tuli ihan pienillä väleillä...

Hui kun muistelen asiaa niin oli se hurjaa. Voiko kivusta lähteä taju? En tiedä miten olisin ilman spinaalia enää kestänyt, kun lapsikin syntyi vasta pitkän ajan päästä...

Pelottaa miten jatkossa... jos ei olekaan anestesialääkäriä vapaana ja ei saakaan puudutusta sitten kun siltä tuntuu... Viimeksi nämä " tärinäsupparit" alkoi minulla 8,5 sentissä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas synnytys käynnistettiin ja viimeiset supistukset olivat kamalia. Synnytys kesti 1h27min ja ajattelin 15 minuuttia ennen vauvan syntymistä, että en enää koskaan tähän tilanteeseen halua.

Vierailija
2/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tilasin spinaalin, mutta beibi oli nopeampi kuin anestesialääkäri! En enää muista, kuinka kova se kipu oli, mutta onneksi oli pian ohi. Kohdunsuu aukesi kuudesta sentistä kymmeneen viidessä minuutissa. Synnytys oli nopea ja meni ilokaasua lukuunottamatta ilman kipunlievitystä vaikken niin ollut ollenkaan ajatellut etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan kuinka ois tehnyt mieli tempoa kätilöä ja tukihenkilöäni, näiden myötäkärsivien ilmeiden ja " voi kun sinulla on kovia supistuksia" juttujen vuoksi.

Vierailija
4/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli epiduraali, mutta se puudutti vain oikean puolen. Vasemmalla tuntui siltä, kuin puukkoa käännettäisiin mahassa ja p*rsettä kärvennettäisiin hehkuvalla hiilihangolla.

Kuopuksesta olikin paljon helpompaa. :)

Vierailija
5/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanan kamalia supistuksia, mutta kuopuksen synnytyksessä ne vaan pisti naurattamaan kun tiesin että kohta on vauva maailmassa :)

Vierailija
6/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehtinyt saada mitään puudutteita, ja muistan sen varmaan loppuikäni miten kamalaa se oli. Olin vielä osastolla (käynnistys) kun supisteli ihan tauotta ja hoitaja kehotti menemään suihkuun. Lojuin yksin suihkuhuoneen lattialla ja olin varma että jos siitä tuskasta selviän, en enää koskaan leikkiin ryhdy. Vielä siellä suihkuhuoneessakin n. 45 min ennen vauvan syntymää, hoitaja ei ottanut minun kipua vakavasti (koska olin vain sormelle auki), mutta onneksi sitten sain luvan siirtyä synnytyssaliin, kun " kerta koin kivun niin kovana" . Se matka kävellen synnytyssaliin oli kanssa varsin mieleenjäävä kokemus. No salissa ei paljon muuta tarvinnut kuin ponnistaa ja vauva oli syntynyt. Synnytyksen kesto oli 1h45min.

ja kyllähän minä vielä sen kolmannenkin synnytyksen olen kokenut ja se olikin jo paljon " parempi" kokemus.

Vierailija
7/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten huusin ja lähinnä kiereskelin, vääntelehdin ja irvistin kivusta synnytyksessä. Kolmas synnytys oli pahin. Onneksi sitten vihoviimein sain epiduraalin ja se auttoi kipuihin.

Vierailija
8/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sentään 6 synnyttänny

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän