Millan aamu meni pilalle Päiväkodilta tuli tyly viesti
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/cfb82ae5-deeb-4b7b-a803-5df2…
"Samalla tapaus tuo hänen mielestään esiin valtakysymyksen: kuka oikeastaan käskee ja ketä. Piiraisen mukaan viranomaisviestinnässä voi unohtua se, että vanhempi on lapsensa ensisijainen asiantuntija ja yhteistyökumppani. Ei kohde, jota ohjataan.
Olen lapseni huoltaja, en hallinnon alainen, mutta viestin sävy asetti minut alisteiseen asemaan päiväkodin työntekijään nähden."
Milla ja hän lapsensa on yhteiskunnan jäsen ja hänen lapsensa käy yhteiskunnan järjestämässä palvelussa, jossa säännöt on KAIKILLE samat. Ensi kerralla, kun he ovat myöhässä, hän ilmoittaa siitä päiväkodille.
Kommentit (664)
Milla mielensäpahoittaja: "minä, minun lapsi, meille ei saa asettaa rajoja. Nyyh, nyyh."
Suomalaisista on tullut pelkkiiiiä narsisteja. Minä ja minun erityisherkkä.
Lopetin lukemisen tähän, Tyttärelläni on erityisherkkyyttä...
Ihan oikein näille myöhästelijöille ja loppujen lopuksi saihan se lapsi ruokaa. Kannasko alkaa niihin aamutoimiin aikaisemmin?
Mulla menisi aamu pilalle noin huonosti kirjoitetusta viestistä.
Rouva on hyvä sitten vaan ja jättäytyy yhteiskunnanpalveluiden ulkopuolelle, jos luulee pärjäävänsä.
Voi Milla. Kasva aikuiseksi ja opi tästä episodista. Oopettele pian miten kommunikoidaan opettajille tällaisessa tilanteessa. Lapset on lapsia ja välillä vaikeita. Mutta ei lienee liikaa vaadittu omaksua koulun tapoja. Aamulla keittiössä aletaan valmistaa päivän ruoka- annokset ja se on aika tiukkaa se annosten laskeminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein näille myöhästelijöille ja loppujen lopuksi saihan se lapsi ruokaa. Kannasko alkaa niihin aamutoimiin aikaisemmin?
Mut ku mun lapsi on herkkis. Yhteiskunta seis! Mun lapsi käskee!
Jumalauta, ei kai sitä lasta ilman ruokaa jätetä, vaikka vanhempi ryssii. Vähän nyt niitä valoja päälle.
Sai kuitenkin filtteröidyn kuvansa Iltalehden sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menisi aamu pilalle noin huonosti kirjoitetusta viestistä.
Se viestin lähetys maksaa. Asia on yrittetty saada mahtumaan yhteen viestiin ettei yhteiskunnalle synny lisäkustannuksia. Ja samasta syystä on myös laadittu kyseinen "sääntö". Vahhemmat maksaa vain osan ja suurin osa ei lainkaan siitä päivähoidosta.
Kun se päiväkotiin meno kävi niin hitaasti, niin miksei äiti voinut laittaa viestiä, että lapsi myöhästyy? Just tällaiset myöhästyjät on tosi hankalia varsinkin silloin, kun ryhmä on lähdössä jonnekin sovittuun aikaan. Esim. kirjastoon lähtö tapahtuu ainakin mun lapsen eskarissa just sovittuna aikana, ei yhtään vaille eikä yli sovitun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä se tosi-tv ja somevaikuttajan ura aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä.
Huomasin saman.
Kannattaa aina ilmoittaa jos tietää olevansa myöhässä, oli syy sitten mikä tahansa.
Nyt tämä Milla hieman nolasi itseänsä ja päiväkodista tulisi puhua suoraan asiallisesti tälläisille henkilöille eikä mielistellä yhtään. Näiden takia tulee liikaa ongelmia yhteiskunnassa.
Jos vaivauduit katsomaan sitä päiväkodin lähettämää paskaviestiä, näit varmaan, että on päin vitttua kirjoitettu ja sanoo ihan toisen asian kuin mitä viestillä tarkoitettiin.
Kivempi öyhöttää.
Öyh, öyh.
Vierailija kirjoitti:
Milla mielensäpahoittaja: "minä, minun lapsi, meille ei saa asettaa rajoja. Nyyh, nyyh."
Hän käytti vielä nolosti lastansa välineenä siihen että sai uhriutua turhan takia.
"olisi ollut turhaa kuormittaa tilannetta hoputtamisella, koska kiire vain pahentaisi sitä."
Olisiko tässä kohtaan voinut laittaa viestin, että tulemme myöhästymään?
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaivauduit katsomaan sitä päiväkodin lähettämää paskaviestiä, näit varmaan, että on päin vitttua kirjoitettu ja sanoo ihan toisen asian kuin mitä viestillä tarkoitettiin.
Kivempi öyhöttää.
Öyh, öyh.
Öyhötänkin siitä mistä Milla öyhöttää. Oman vastuun sijaan, ympärillä olevan maailman pitää muuttua.
Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä.