Miksi aikuiset juovat maitoa?
Miksi joisit maitoa? Seon lapsille ja vasikoille.
Kommentit (42)
Maito ja kananmuna on tervellistä!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maitokansaa. Jos ei geenit aikuisena kestä juoda maitoa niin et ole aito suomalainen!
En taida olla sitten. Suomenruotsalaisena on varaa juoda viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo maitoa, en ole juonut sen koommin kun minulla todettiin nuorena laktoosi-intoleranssi.
😂 Laktoosittomia maitotuotteita on vaikka kuinka kauan jo ollut. Ja sitä laktoosia on kaikissa maitotuotteissa. Ei ainoastaan maidossa. Lopetitko siis kaikki maitotuotteet?
En lopettanut juuston syömistä, mutta maidon juomisen lopetin koska en tarvitse sitä mihinkään ja vatsa menee sekaisin siitä.
Mun suvussani ei sitäpaitsi ole ainoatakaan maajussia että tarvitsisi olla mitenkään kiitollinen siitä että Suomessa juodaan eniten maitoa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon maitoa koska tykkään sen mausta ja koostumuksesta. Se myös sopii minkä tahansa ruoan kanssa.
Lehmän tissukkamaito siis maistuu, oi että mikä makea maitosuu siellä.
Onko se lehmänliha lehmänmaitoa parempaa? Varmasti olet lehmää sinäkin maistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo maitoa, en ole juonut sen koommin kun minulla todettiin nuorena laktoosi-intoleranssi.
😂 Laktoosittomia maitotuotteita on vaikka kuinka kauan jo ollut. Ja sitä laktoosia on kaikissa maitotuotteissa. Ei ainoastaan maidossa. Lopetitko siis kaikki maitotuotteet?
En lopettanut juuston syömistä, mutta maidon juomisen lopetin koska en tarvitse sitä mihinkään ja vatsa menee sekaisin siitä.
Mun suvussani ei sitäpaitsi ole ainoatakaan maajussia että tarvitsisi olla mitenkään kiitollinen siitä että Suomessa juodaan eniten maitoa maailmassa.
Maidosta voi vatsa mennä sekaisin kahdesta syystä, joko laktoosista eli maitosokerista tai maitoproteiinista. Ja jos ei muista maitovalmisteista mene, niin ei silloin kovin paha laktoosi-intoleranssi ole. Maitoallergia onkin vakavampi asia eli allergia maidon proteiinille. Se voi olla hengenvaarallinen. Laktoosiyliherkkyys taas on lähinnä kiusallinen pierutauti.
Kylmä maito ja tuore korvapuusti, nam. Juon kyllä maitoa muutenkin.
Itse juon vain hyvin harvoin, mutta jos tykkää juoda, kannattaahan sitä juoda, koska se on halpaa ja ravintorikasta, erityisesti se vähärasvainen. Mutta täysmaito maistuu tietysti paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maitokansaa. Jos ei geenit aikuisena kestä juoda maitoa niin et ole aito suomalainen!
En taida olla sitten. Suomenruotsalaisena on varaa juoda viiniä.
Jep. Maitoa vaan vastasyntyneille. Loppu on valion maitopropagandaa mitä ne on tuutanneet vuosikymmeniä kouluissa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon maitoa koska tykkään sen mausta ja koostumuksesta. Se myös sopii minkä tahansa ruoan kanssa.
Lehmän tissukkamaito siis maistuu, oi että mikä makea maitosuu siellä.
Vauvojen ja lehmävauvojen ruokaa. Ja aikuiset ihmiset imuroi sitä ihan kun ois normaalia. Friikit!
Onko se eläinten jalkojen, perseen, maksan tai sukusolujen syöminen sen normaalimpaa?
Tykkään kylmästä kevytmaidosta. Lasillinen päivässä riittää ja kahvimaitona menee myös. Vettä en meinaa saada alas ollenkaan. Mehuja en juo kuin hotelliaamiaisilla. Viiniä pari kertaa kuussa. Maito sopii arkijuomaksi.
Tää on kyllä mielikuvitukseton palsta kun kaikki röllit ja jankkaajat vääntävät kysymysaloituksiaan.
Ja joillain sit on kova tarve ryhtyä selittelemään.
Maitoa juovat haisee mädälle oksennukselle💩 eivät itse huomaa kun ovat tottuneet siihen hirveää ominaishajuun.
Vierailija kirjoitti:
Maitoa vastustavilla ei näemmä ole mitään tajua ravintoaineista, mitä ihminen tarvitsee ja mistä niitä saa.
Maito on sellainen, että se on hyvä elatusalusta pöpöille.
Siitepölyallergiasta pääsin, kun jätin maidon.
Vierailija kirjoitti:
Maitoa vastustavilla ei näemmä ole mitään tajua ravintoaineista, mitä ihminen tarvitsee ja mistä niitä saa.
Hengissä ja jopa terveinä ollaan silti kummasti vielä?
Vierailija kirjoitti:
Maitoa juovat haisee mädälle oksennukselle💩 eivät itse huomaa kun ovat tottuneet siihen hirveää ominaishajuun.
Tämä on muuten niin totta. Lisäksi maito kerryttää limaa kurkkuun, "auttaa" kurkkuproppujen muodostusta ja kaikenlaisia tulehduksia nielussa. Lisäksi jos pienikin tippa maitoa jää kuivumaan vaikka suupielee tms. niin se haisee täysin perseelle.
Vierailija kirjoitti:
Koska muuten käy näin.
Muuttuu peruskomeaksi pitkätukaksi?
Olen syntymästäni lähtien juonut maitoa, tykkään maidosta. Terv hoitaja sanoi vakkka juon maitoa, voisin otaa D- vitamiinia vielä lisäksi.
Juon energiajuomaa
Terv Jaska 12 V
Koska se on Suomen kansallisjuoma.