Kokoomus pettää kaikki vaalilupauksensa
Puolueen alkutaival hallituksessa on lohdutonta seurattavaa. Luvattu perintöveron poistaminen lykkääntyy ainakin tavallisilta ihmisiltä, ja rajoittuu vain yrittäjiin ja maanviljelijöihin. Eläkeläisiä ei hellitä, opintorahaan ei tule korotusta kuin ehkä joskus, tasa-arvotupo ja hoitajien palkankorotukset siirtyvät jonnekin silminkantamattomiin.
Tuorein shokki on tämä yksinhuoltajien ja köyhien kyykyttäminen, kun alle 980 euroa kuukaudessa ansaitsevilta aletaan periä päivähoitomaksuja. Keski- ja hyvätuloisia ei tietenkään rangaista. Lisäksi ilmoitetaan, että muita sosiaali- ja terveydenhuollon maksuja korotetaan. Ja Keskusta on ilomielin mukana näissä talkoissa. Ennustan, että seuraavaksi käydään työntekijöiden oikeuksien kimppuun. Hirvittää jo etukäteen.
Kommentit (75)
esim. jos perheen bruttotulot ylittää 6000¿, niin ois maksettava 250 ¿. Edelleen penään kuitenkin sitä, että asuntolaina huomioitaisiin ainakin johonkin määrään asti päivähoitomaksussa.
Jos joku on niin pöljä että ei tiedä mitä porvarihallitus tarkoittaa niin se on JUURI tätä. Köyhät kyykkyyn!
Minä
[b] en [/b]
tilannut porvarihallitusta. Äänestin kommunisteja, en demareita tai muita vieläkin oikeistolaisempia. Minä en siis saanut, mitä tilasin.
tarkoittaa sitä että SUURIN osa niistä suomalaisista jotka vaivautuivat äänestämään äänesivät kepua tai kokoomusta. Ja tässä sitä ollaan...
...että mistä tuo aloitus oli oikein temmattu?? Yhyy kun ei ole rahaa 20¿:n hoitomaksuihin, vaikka ne saa alle tonnin tuloilla sossusta! Opiskelijat, eläkeläiset jne. ei muka saa mitään, vaikka juuri pistettiin parinkympin euron korotus eläkkeisiin ja opiskelijoille plus 15%. Missä on logiikka??
Osaatteko te ihmiset muuta tehdä kuin valittaa? Kokoomus ei ole ainoa puolue hallituksessa eikä sitä kritisoiva SDP ole saanut mitään vastaavaa aikaa näin nopeasti!
kuulehan nyt, ilmeisesti ahdinkoonsa tyytyväinen.
Mitä järkeä on ajaa väkeä sossun luukulle? Sossut ovat jo nyt erittäin ylityöllistettyjä oikeasti tärkeiden asioiden parissa. Miksi ruuhkauttaa ne byrokratialla? Jos kerran kukaan pienituloinen ei oikeasti joudu itse maksamaan hoitomaksuaan, miksi sitten perustaa moinen maksuluokka?
Ja kyllä, Kokoomus on pienessä ajassa saanut paljon aikaan. Mutta minun näkökannaltani katsoen ei mitään hyvää.
että annetaan 15% vuonna 2009 (on muuten yhdeensä noin 40 egee) ja vuodesta 2008 alkaen pitää maksaa päivähoitomaksuja. Jos on kaksi lasta, minimimaksuilla menee 60 egee siihen ja käytännössä jäädään miinuksille.
Tosi reilua toimintaa, sanon minä.
Ja moni ei jaksa tai halua hakea toimeentulotukea, koska on esim. epäsäännöllisiä työtuloja eikä jaksa sitä byrokratiaa. Itse asiassa vain noin puolet toimeentulotukeen oikeutetuista hakee sitä.
olevista tulee oikeasti syrjäytyneitä. Jihuu! Päästään rahoittamaan suuren budjetin mielenterveyspalveluita tulevaisuudessa!!! Vähän sama kuin säästäisi armeijassa jättämällä varusmiehiltä talvella villasukat pois varusteista ja sitten oiskin vuorossa suuremman luokan paleltumien hoitamiset. Eli miinukselle mennään ja reilusti näiden näennäisten säästöjen kanssa!
Vierailija:
Puolueen alkutaival hallituksessa on lohdutonta seurattavaa. Luvattu perintöveron poistaminen lykkääntyy ainakin tavallisilta ihmisiltä, ja rajoittuu vain yrittäjiin ja maanviljelijöihin. Eläkeläisiä ei hellitä, opintorahaan ei tule korotusta kuin ehkä joskus, tasa-arvotupo ja hoitajien palkankorotukset siirtyvät jonnekin silminkantamattomiin.Tuorein shokki on tämä yksinhuoltajien ja köyhien kyykyttäminen, kun alle 980 euroa kuukaudessa ansaitsevilta aletaan periä päivähoitomaksuja. Keski- ja hyvätuloisia ei tietenkään rangaista. Lisäksi ilmoitetaan, että muita sosiaali- ja terveydenhuollon maksuja korotetaan. Ja Keskusta on ilomielin mukana näissä talkoissa. Ennustan, että seuraavaksi käydään työntekijöiden oikeuksien kimppuun. Hirvittää jo etukäteen.
näin, että kaikkea ei voi saada heti. Kaikki aikanaan tai sitten ei. Missä on tasa-arvo tupo???
Myönnän kyllä auliisti että olen kyllä demari ja mua ällöttää jo nyt se mitä tuleman pitää.
hetken jo ehdin riemastua että kokoomus ois vasemmammalla kuin demarit, kun päättivät korottaa minimiäitiyspäivärahoja ja opintotukea ja tolleen..
Mä luulin, että kokoomus *oikeasti* haluaisi tukea työllisyyttä, mutta nyt he siis käytännössä estävät työttömiä tai hoitovapaalla olevia ryhtymästä työnetsintään tosissaan, koska kokopäivähoitopaikkaa ei lapselle ole eikä sen saamisesta työmarkkinoiden vaatimalla varoitusajalla voi olla varma..
Onneksi jotkut keskustalaisetkin kansanedustajat ovat nousseet tässä vastahankaan, ilmeisesti osa keskustalaisista tajuaa ettei mainettaan kannata näillä pilata, nappikauppaa budjetissa sanon minä.
osapäivähoidon ylärajahan on 7h, eli osapäivälapsi vie käytännössä kokopäivälapsen paikan päivähoidossa - vähentää päivähoidon kustannustehokkuutta..
Ja saattaa myös suurentaa ryhmäkokoja, koska osapäivälapsia saa käsittääkseni olla hoitajaa kohden enemmän kuin kokopäivälapsia.
Duunariäideillä harvemmin varaa edes jäädä kotiin.
jostain päivähoidosta. Jättää vaikka ne kaljapatterit ostamatta.
Miksi kaiken pitäisi olla ilmaista!
Me olemme pienituloinen perhe, emmekä saa mitään tukia, toisin kuin nämä yksinhuoltajat, rahat hädin tuskin riittää elämiseen, silti en ole koskaan olettanut, että päivähoidon pitäisi olla ilmaista!
vaan esim.
pienten lasten vaipoista (kannattanet vaipattomuutta?)
lapsen terveellisestä ruuasta (vihannekset maksaa sikana!)
vuokranmaksusta (pääkaupunkiseutu ainakin on ihan mahdoton)
hammastahnasta
kaikesta pienestä ne koostuu ne pienituloisen menot.
olen yh. Olen myös absolutisti. Saan n. 36 ¿ kuussa extratukea siksi, että olen yh. Rupea sinäkin, kyllä tällä rikastuu!
Vaikka 6000 euron tuloista vois tuon 600 paljon pienemmillä kivuilla irrottaakin..
Vierailija:
vaan esim.pienten lasten vaipoista (kannattanet vaipattomuutta?)
lapsen terveellisestä ruuasta (vihannekset maksaa sikana!)
vuokranmaksusta (pääkaupunkiseutu ainakin on ihan mahdoton)
hammastahnastakaikesta pienestä ne koostuu ne pienituloisen menot.
Yksinhuoltajat saaa kaikkeen mahdollista tukea. Ihan mieletöntä olettaa, että päivähoidon pitäisi olla ilmaista!
Ihan hirveetä itkuvirttä jostakin 20-30 eurosta. Huomaa kyllä, että olette olettaneet, että yhteiskunta kustantaa teille ihan kaiken! Menkää töihin!
ja opiskelijoistakin naiset todennäköisesti jäisivät ennemmin kotiin kuin miehet, vaikka yhteisenkin lapsen kanssa.
Murrr...