Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomus pettää kaikki vaalilupauksensa

Vierailija
26.05.2007 |

Puolueen alkutaival hallituksessa on lohdutonta seurattavaa. Luvattu perintöveron poistaminen lykkääntyy ainakin tavallisilta ihmisiltä, ja rajoittuu vain yrittäjiin ja maanviljelijöihin. Eläkeläisiä ei hellitä, opintorahaan ei tule korotusta kuin ehkä joskus, tasa-arvotupo ja hoitajien palkankorotukset siirtyvät jonnekin silminkantamattomiin.

Tuorein shokki on tämä yksinhuoltajien ja köyhien kyykyttäminen, kun alle 980 euroa kuukaudessa ansaitsevilta aletaan periä päivähoitomaksuja. Keski- ja hyvätuloisia ei tietenkään rangaista. Lisäksi ilmoitetaan, että muita sosiaali- ja terveydenhuollon maksuja korotetaan. Ja Keskusta on ilomielin mukana näissä talkoissa. Ennustan, että seuraavaksi käydään työntekijöiden oikeuksien kimppuun. Hirvittää jo etukäteen.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskelijoistakin naiset todennäköisesti jäisivät ennemmin kotiin kuin miehet, vaikka yhteisenkin lapsen kanssa.

Murrr...

Vierailija
22/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos perheen bruttotulot ylittää 6000¿, niin ois maksettava 250 ¿. Edelleen penään kuitenkin sitä, että asuntolaina huomioitaisiin ainakin johonkin määrään asti päivähoitomaksussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin pöljä että ei tiedä mitä porvarihallitus tarkoittaa niin se on JUURI tätä. Köyhät kyykkyyn!

Vierailija
24/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

[b] en [/b]

tilannut porvarihallitusta. Äänestin kommunisteja, en demareita tai muita vieläkin oikeistolaisempia. Minä en siis saanut, mitä tilasin.

Vierailija
25/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa sitä että SUURIN osa niistä suomalaisista jotka vaivautuivat äänestämään äänesivät kepua tai kokoomusta. Ja tässä sitä ollaan...

Vierailija
26/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että mistä tuo aloitus oli oikein temmattu?? Yhyy kun ei ole rahaa 20¿:n hoitomaksuihin, vaikka ne saa alle tonnin tuloilla sossusta! Opiskelijat, eläkeläiset jne. ei muka saa mitään, vaikka juuri pistettiin parinkympin euron korotus eläkkeisiin ja opiskelijoille plus 15%. Missä on logiikka??

Osaatteko te ihmiset muuta tehdä kuin valittaa? Kokoomus ei ole ainoa puolue hallituksessa eikä sitä kritisoiva SDP ole saanut mitään vastaavaa aikaa näin nopeasti!

Vierailija
27/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulehan nyt, ilmeisesti ahdinkoonsa tyytyväinen.

Mitä järkeä on ajaa väkeä sossun luukulle? Sossut ovat jo nyt erittäin ylityöllistettyjä oikeasti tärkeiden asioiden parissa. Miksi ruuhkauttaa ne byrokratialla? Jos kerran kukaan pienituloinen ei oikeasti joudu itse maksamaan hoitomaksuaan, miksi sitten perustaa moinen maksuluokka?

Ja kyllä, Kokoomus on pienessä ajassa saanut paljon aikaan. Mutta minun näkökannaltani katsoen ei mitään hyvää.

Vierailija
28/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annetaan 15% vuonna 2009 (on muuten yhdeensä noin 40 egee) ja vuodesta 2008 alkaen pitää maksaa päivähoitomaksuja. Jos on kaksi lasta, minimimaksuilla menee 60 egee siihen ja käytännössä jäädään miinuksille.

Tosi reilua toimintaa, sanon minä.

Ja moni ei jaksa tai halua hakea toimeentulotukea, koska on esim. epäsäännöllisiä työtuloja eikä jaksa sitä byrokratiaa. Itse asiassa vain noin puolet toimeentulotukeen oikeutetuista hakee sitä.

Vierailija
29/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevista tulee oikeasti syrjäytyneitä. Jihuu! Päästään rahoittamaan suuren budjetin mielenterveyspalveluita tulevaisuudessa!!! Vähän sama kuin säästäisi armeijassa jättämällä varusmiehiltä talvella villasukat pois varusteista ja sitten oiskin vuorossa suuremman luokan paleltumien hoitamiset. Eli miinukselle mennään ja reilusti näiden näennäisten säästöjen kanssa!

Vierailija
30/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puolueen alkutaival hallituksessa on lohdutonta seurattavaa. Luvattu perintöveron poistaminen lykkääntyy ainakin tavallisilta ihmisiltä, ja rajoittuu vain yrittäjiin ja maanviljelijöihin. Eläkeläisiä ei hellitä, opintorahaan ei tule korotusta kuin ehkä joskus, tasa-arvotupo ja hoitajien palkankorotukset siirtyvät jonnekin silminkantamattomiin.

Tuorein shokki on tämä yksinhuoltajien ja köyhien kyykyttäminen, kun alle 980 euroa kuukaudessa ansaitsevilta aletaan periä päivähoitomaksuja. Keski- ja hyvätuloisia ei tietenkään rangaista. Lisäksi ilmoitetaan, että muita sosiaali- ja terveydenhuollon maksuja korotetaan. Ja Keskusta on ilomielin mukana näissä talkoissa. Ennustan, että seuraavaksi käydään työntekijöiden oikeuksien kimppuun. Hirvittää jo etukäteen.

Vierailija
31/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin, että kaikkea ei voi saada heti. Kaikki aikanaan tai sitten ei. Missä on tasa-arvo tupo???

Myönnän kyllä auliisti että olen kyllä demari ja mua ällöttää jo nyt se mitä tuleman pitää.

Vierailija
32/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken jo ehdin riemastua että kokoomus ois vasemmammalla kuin demarit, kun päättivät korottaa minimiäitiyspäivärahoja ja opintotukea ja tolleen..

Mä luulin, että kokoomus *oikeasti* haluaisi tukea työllisyyttä, mutta nyt he siis käytännössä estävät työttömiä tai hoitovapaalla olevia ryhtymästä työnetsintään tosissaan, koska kokopäivähoitopaikkaa ei lapselle ole eikä sen saamisesta työmarkkinoiden vaatimalla varoitusajalla voi olla varma..

Onneksi jotkut keskustalaisetkin kansanedustajat ovat nousseet tässä vastahankaan, ilmeisesti osa keskustalaisista tajuaa ettei mainettaan kannata näillä pilata, nappikauppaa budjetissa sanon minä.

Vierailija
33/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapäivähoidon ylärajahan on 7h, eli osapäivälapsi vie käytännössä kokopäivälapsen paikan päivähoidossa - vähentää päivähoidon kustannustehokkuutta..

Ja saattaa myös suurentaa ryhmäkokoja, koska osapäivälapsia saa käsittääkseni olla hoitajaa kohden enemmän kuin kokopäivälapsia.

Vierailija
34/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunariäideillä harvemmin varaa edes jäädä kotiin.

Vierailija
35/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain päivähoidosta. Jättää vaikka ne kaljapatterit ostamatta.

Miksi kaiken pitäisi olla ilmaista!

Me olemme pienituloinen perhe, emmekä saa mitään tukia, toisin kuin nämä yksinhuoltajat, rahat hädin tuskin riittää elämiseen, silti en ole koskaan olettanut, että päivähoidon pitäisi olla ilmaista!

Vierailija
36/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret, terveet ihmiset.

Vierailija
37/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esim.

pienten lasten vaipoista (kannattanet vaipattomuutta?)

lapsen terveellisestä ruuasta (vihannekset maksaa sikana!)

vuokranmaksusta (pääkaupunkiseutu ainakin on ihan mahdoton)

hammastahnasta

kaikesta pienestä ne koostuu ne pienituloisen menot.

Vierailija
38/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh. Olen myös absolutisti. Saan n. 36 ¿ kuussa extratukea siksi, että olen yh. Rupea sinäkin, kyllä tällä rikastuu!

Vierailija
39/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 6000 euron tuloista vois tuon 600 paljon pienemmillä kivuilla irrottaakin..

Vierailija
40/75 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan esim.

pienten lasten vaipoista (kannattanet vaipattomuutta?)

lapsen terveellisestä ruuasta (vihannekset maksaa sikana!)

vuokranmaksusta (pääkaupunkiseutu ainakin on ihan mahdoton)

hammastahnasta

kaikesta pienestä ne koostuu ne pienituloisen menot.

Yksinhuoltajat saaa kaikkeen mahdollista tukea. Ihan mieletöntä olettaa, että päivähoidon pitäisi olla ilmaista!

Ihan hirveetä itkuvirttä jostakin 20-30 eurosta. Huomaa kyllä, että olette olettaneet, että yhteiskunta kustantaa teille ihan kaiken! Menkää töihin!