Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä ⁢näyttää ⁢keskimääräinen suomalainen nainen - ⁢164,5 senttiä ja ⁢72 kiloa

Vierailija
26.08.2026 |

Toimittelijatar ⁢Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

⁢Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.

Mahtaakohan tuo olla oikein, kun ⁢Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (250)

Vierailija
181/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin 71 kg viimeisimmälläni raskaana. Paino nousi 20kg raskaudessa. Kaksi kiloa painavammaksi jäin kun ennen raskautta.

N164cm

Vierailija
182/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein kivan näköisiä naisia kuvissa. Jokainen noista on viehättävämmän näköinen kuin parhaimmankaan näköiset miehet... 

Höpö 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä maailmassa jaksaa välittää toisen ihmisen ylipainosta? On niin paljon pahempiakin huolia.

Ei siinä muuten mitään, mutta joudumme maksamaan ylipainosta johtuvat terveydenhuoltokustannukset. Ne ovat noin kolme miljardia vuodessa, eli noin 700€/veronmaksaja jos jaetaan tasan veronmaksajien kesken. 

Samoin on epäterveellisen ruokavalion syöjät, alkoholia nauttivat, tupakoijat, harrastukset, joissa loukkaantuu, ylinopeutta ajavat (ilman ylinopeuttakin ihmisiä telovat autoilujat), ikävät ihmiset (aiheuttaa paljon murheita ja traumoja, ilman ylipainoa), luonnosta piittaamattomat, pettäjät...lista on loputon. Paheksut varmaan näitä muitakin ja olet itse ihanteellisuuden perikuva, ei joo?

Vierailija
184/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun kaljuuntuvat läskiperse ukot kuvittelevat että heillä on mitään mahista mihinkään timmiin, kauniiseen naiseen joka heitä passaa koko aika... Suomalaiset ovat tasaisesti lihoneet 2000-luvun alusta lähtien, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
185/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haa. Valaita ne on. 

Joille et siltikään kelpaa

Vierailija
186/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.

Aviomiehelleni olen kelvannut kaikissa painoissa ja seksiä on riittänyt.

Hämmentävää. Mäkin olen 165cm ja painavimmillani olin 64kg ja kyllä ihan selvästi läski. En voi edes kuvitella sitä laardin määrää mikä olisi 10kg painavampana. Yök.

Oletko koskaan kuullut käsitettä kehonkoostumus?

Vierailija
187/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 10 kiloa ylipainoa, niin se ei kauhean paljoa vielä ole. Helppo pudottaa.

10 kiloa ylipainoa on helppo pudottaa, mutta useimmiten seuraus on, että vuoden päästä ylipainoa on 15 kiloa. Keho on jännä peli.

Mulle on tapahtunut nopeissa laihdutusoperaatioissa juuri noin. Pari kertaa tiputtanut n. 25kg muutamassa kuukaudessa dieetin ja kuntoilun yhdistelmällä, sitten elänyt vähän aikaa normaalipainoisena, mutta vuoden päästä olen taas ollut läskimpi kuin ennen laihdutusta.

Virheistä pitää oppia eli keho pitää totuttaa hiljalleen pienempiin sekä terveellisempiin annoksiin, jotta ns. luolamiesvietti ei tule päälle ja ahmi vaivalla menetettyjä kiloja korkojen kera takaisin.

Vierailija
188/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haa. Valaita ne on. 

Ja sinä kyttyräselkäinen incel olet tietysti täysi Adonis, eiks nii?

Vierailija
189/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä maailmassa jaksaa välittää toisen ihmisen ylipainosta? On niin paljon pahempiakin huolia.

Ei yksilötasolla, mutta kansanterveydellisesti koko kansan lisääntyvä ylipaino on huolestuttava asia.

No huolehdipa sinä siitä sitten meidän muidenkin edestä. Meillä muilla kun on muutakin ajateltavaa kuin kansanterveys.

Kyllä sen pitäisi olla ihan jokaisen veronmaksajan huoli. Kalliiksi tulee ihan jokaiselle ylipainosta aiheutuvat kustannukset yhteiskunnalle.

Kunpa kaikki olisivat myös huolissaan koulu- ym. kiusaamisesta, hyväkskäytöstä ja lapsuudentraumoista. Ne kun aiheuttavat valtavat kustannukset yhteiskunnalle, vaikka inhimmillinen kärsimys unohdettais. Suurin osa ylipainoisista on kuitenkin tuottavia työntekijöitä.

Vierailija
190/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi normalisoida. 164.5cm pituisen henkilön normaalipaino ei ole 72kg vaan 50.1-67.50kg. Ja tuo yläraja koskee niitä joilla on paljon lihasmassaa, muiden pitäisi painaa vähemmän.

200 cm mies on 74 kiloisena normaalipainoinen. Olisiko aika heittää mittari roskiin?

"200 cm pitkän miehen lääketieteellinen normaalipaino on 74–100 kilogrammaa."

Who

Mun mies painaa nyt n 30kg liikaa (tuon mukaan). Kun painoi 90kg, oli todella laiha. Paino tuonut komeutta, tosin se potkupallo vatsan kohdalla voisi olla vähän pienempi.

Vierailija
191/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haa. Valaita ne on. 

Mulla on dildo perseessä ja jankutan incel sanaa mietihän sitä.

Vierailija
192/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 10 kiloa ylipainoa, niin se ei kauhean paljoa vielä ole. Helppo pudottaa.

10 kiloa ylipainoa on helppo pudottaa, mutta useimmiten seuraus on, että vuoden päästä ylipainoa on 15 kiloa. Keho on jännä peli.

Mulle on tapahtunut nopeissa laihdutusoperaatioissa juuri noin. Pari kertaa tiputtanut n. 25kg muutamassa kuukaudessa dieetin ja kuntoilun yhdistelmällä, sitten elänyt vähän aikaa normaalipainoisena, mutta vuoden päästä olen taas ollut läskimpi kuin ennen laihdutusta.

Virheistä pitää oppia eli keho pitää totuttaa hiljalleen pienempiin sekä terveellisempiin annoksiin, jotta ns. luolamiesvietti ei tule päälle ja ahmi vaivalla menetettyjä kiloja korkojen kera takaisin.

Siis mitä sinä pelle tuossa haet? "Jee, vähänkö siistiä kun saan kuolla nuorena mutta homppeliukot ihailee mua kun salilla nostelen painoja" 

Voi jumalauta

Vierailija
193/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haa. Valaita ne on. 

Sitä en yhtään epäile etteikö sulla olisi se  dildo perseessä, noin paljon kun näköjään osui ja upposi

Vierailija
194/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä muuten mitään, mutta joudumme maksamaan ylipainosta johtuvat terveydenhuoltokustannukset. Ne ovat noin kolme miljardia vuodessa, eli noin 700€/veronmaksaja jos jaetaan tasan veronmaksajien kesken. 

Itsehän elät toki kuin terveyden perikuva, etkä käytä koskaan terveydenhuoltopalveluita. Aivan älytöntä mollata lihavia ihmisiä sen vuoksi, että heKIN saattavat käydä lääkärissä. Kyllä niitä verovaroja käytetään mihin milloinkin ja tavalliselle kansalaiselle on ihan se ja sama mihin. 

Mitään ongelmaa ei olisi jos lihavat kävisivät lääkärissä saman verran kuin normaalipainoiset. He käyvät siellä kuitenkin enemmän koska ylipaino lisää riskiä sairastua esim. kakkostyypin diabetekseen, rasvamaksaan, metaboliseen oireyhtymään, syöpään, sepelvaltimotautiin ja kihtiin.

Lisäksi ylipaino kuormittaa niveliä.

20v. ja kävin lääkärissä yhteensä kolme kertaa. Hakemassa apua järkyttävään unettomuuteen. En saanut. Yksi lääkäri kyllä huomautti ylipainosta, mutta muuten ei ottanut kantaa kärsimääni unettomuuteen. Tuona aikana siis lihoin, kärsin kivuista ja sairastuin myös kakkostyypin diapetekseen. Ei niin, että olisin syönyt mitenkään typerästi, mutta se kun ihminen ei liiku eikä nuku, jotenkin sammuttaa niitä toimintoja. Lopulta kun tapasin hoitajan (joka kiinnostui hyvinvoinnistani) aloin saada apua ja helpotusta. Toki tuhot olivat jo peruuttamattomat. Jos olisin saanut riittävän avun heti alkuvuodina, olisin todennäköisesti terveempi ja työkykyinen. 

Ja juu, tietty on myös yksilön vastuu hyvinvoinnista. Se, että sairastuin unettomuuteen ei johtunut mistään, mitä itse tein. Uneton ihminen helposti menettää kaiken aloitekyvyn. Ja siihen voi jopa kuolla. Eli nyt olen iloinen siitä, että olen hengissä ja kyennyt aloittaa liikunnan ym.

Vierailija
195/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittelijatar. Joo. Mikähän itse olet? Provooja-äijäke. Urasi huipulla. 

Vierailija
196/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noista oli kamalan paksu?

Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.

Kyllä mä olin M kokoa tuon painoisena. Ikävää, jos ostat vaatteesi kaupasta, jonka koot ei ole realistiset.

Ja tuo riippuu paljon myös muodista/ vaatteiden malleista. Olen aina ollut koko L-XL. Olen vuosia käyttänyt joitakin systerin kasari/ysäri -vaatteita, vaikka hän on aina ollut hoikka ja minua 10cm lyhyempi. 

Vierailija
197/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haa. Valaita ne on. 

Sä oikeasti päivystät täällä näköjään koko aika, voi luoja en uskonu ennen ku tämän näin 💩

Voi jessus sentään, sääliksi käy miten köyhää on sinunkin elämä

Vierailija
198/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista jutun naisista yksikään ole isokokoinen. Ihan  normaalipainoisen näköisiä kaikki. Ap:lla on nyt kyllä pahasti vääristynyt käsitys siitä miltä terve naiskeho näyttää jos kuvittelee että jutun naiset olisi jotenkin lihavia. 

164.5cm nainen on ylipainoinen jo 68-kiloisena. 

BMI harvoin on hyvä mittari, koska se ei kerro mitään siitä mistä paino koostuu. Jos on koskaan harrastuanut yhtään liikuntaa saattaa hyvin BMI:N mukaan olla ylipainoinen vaikka todellisuudessa olisi hoikka. Jos kattoo tuon jutun naisten kuvat niin huomaa kyllä että ei nosita yksikään oli ylipainoinen. 

Juu kaikilla on bmi yli ylärajan kun on niin isot lihakset siellä silavakerroksen alla.

No minulla on. Isot lihakset. Ja rasvakerros. Salilla käyn ja se kasvattaa voimaa. Ja painoa. Olen poikkeuksellisen vahva, ollut ihan aina. 

Vierailija
199/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon tilastoon että olisi keskimäärin painoa kymmenen kiloa liikaa, jokin virhe täytyy olla. 

??? Tilastot on laskettu erikseen. Kaikkien suomalaisnaisten keskipituus. Kaikkien suomalaisnaisten keskipaino. Kaikkien suomalaisnaisten keski-ikä jne. Eihä tuossa esim tuo Fanny ollut keski-ikäinen, mutta pituus ja paino taisivat silti sattua keskiarvoon. 

Vierailija
200/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen juurikin tuon 164,5 cm :D Mutta paino on 52 kg. Olen aika pieniruokainen ja tykkään kävelemisestä, ei siinä sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi