Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä ⁢näyttää ⁢keskimääräinen suomalainen nainen - ⁢164,5 senttiä ja ⁢72 kiloa

Vierailija
26.08.2026 |

Toimittelijatar ⁢Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

⁢Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.

Mahtaakohan tuo olla oikein, kun ⁢Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (250)

Vierailija
201/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 165 ja painan 50. Jos täs nyt olis 20 kiloa lisää, oisin kyllä hervoton läski. Jo pari kiloa, niin häviää vyötärö. 

Vierailija
202/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on pikkusen liikaa kiloja. Olen 188 cm pitkä mies ja painan 78 kg. Olen siis keskiverto suomalaisnaista 23,5 senttiä pidempi, mutta vaan 6 kiloa painavampi? On todella outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo naiset melkoisia punkeroita 😃

Vierailija
204/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 10 kiloa ylipainoa, niin se ei kauhean paljoa vielä ole. Helppo pudottaa.

10 kiloa ylipainoa on helppo pudottaa, mutta useimmiten seuraus on, että vuoden päästä ylipainoa on 15 kiloa. Keho on jännä peli.

Mulle on tapahtunut nopeissa laihdutusoperaatioissa juuri noin. Pari kertaa tiputtanut n. 25kg muutamassa kuukaudessa dieetin ja kuntoilun yhdistelmällä, sitten elänyt vähän aikaa normaalipainoisena, mutta vuoden päästä olen taas ollut läskimpi kuin ennen laihdutusta.

Virheistä pitää oppia eli keho pitää totuttaa hiljalleen pienempiin sekä terveellisempiin annoksiin, jotta ns. luolamiesvietti ei tule päälle ja ahmi vaivalla menetettyjä kiloja korkojen kera takaisin.

Olen aina pelännyt tuota jojoilua. Aloitin pari vuotta sitten äpin avulla muutoksen. Siihen äppiin syötetään kaikki, mitä olet syönyt tai juonut. Sen mukaan sain liian vähän kaloreita päivittäin, joten jouduin lisäämään n 500kcal päivässä (voin kertoa, ei ole helppoa, kun ei saa sisältää rasvaa, suolaa tai sokeria). Parin kuukauden kuluttua aloin laihtua. Jopa niin, että läheiset sen huomasi. Sitten menin lääkäriin. Tätä lääkäriä en ollut ennen tavannut. Hän alkoi suositella kaikkea mahdollista lihavuusleikkauksesta diapetespistoksiin. Vastustin  kaikkea, koska olin itse löytänyt hyvän tavan elämäntapamuutokseen. Toisella tapaamisella annoin periksi ja aloitin orlistaattien käytön. Laihtuminen loppui kuin seinään ja aloin lihota jälleen. Eli tapahtui se, mitä pelkäsin, jojoilu. 

Syy miksi lääkärissä tuolloin kävin, ei liittynyt lihavuuteen mitenkään. Katsos, oli lihava tai ei, joskus lääkäriä tarvitaan. Tuon vastaanotolle en enää suostu, koska hän ei kuunnellut eikä uskonut minua, vaan tuputti ratkaisua, joka oli huono kaikin tavoin.

Vierailija
205/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haa. Valaita ne on. 

Silmälasit käyttöön. Nuo ovat ihmisiä. Valaat ovat meressä eläviä nisäkkäitä. Hienoja eläimiä. 

Vierailija
206/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen 165 ja painan 50. Jos täs nyt olis 20 kiloa lisää, oisin kyllä hervoton läski. Jo pari kiloa, niin häviää vyötärö. 

Ei kuulosta uskottavalta. Kun painoin noin vähän olin laihanpuoleinen eikä siitä muututa pulleaksi parilla kilolla.

Vierailija
207/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vain tuon ap:n aloitusviestissä olevan kuvalinkin. Hyvä muistutus siitä, että kasvot ovat viehättävyydessä paljon tärkeämpää kuin hoikkuus. Esim. Fanni ja Iida ovat ihan hyvännäköisiä ja seksikkäitä, vaikka ovat ylipainoisia (toki olisivat vielä paremman näköisiä hoikkina). Muiden kohdalla tuskin monen miehen viisari värähtää.

Miksi monen miehen viisari pitäisi värähtää? Itselleni ainakin riittää ihan yksi.

Vierailija
208/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painoin 71 kg viimeisimmälläni raskaana. Paino nousi 20kg raskaudessa. Kaksi kiloa painavammaksi jäin kun ennen raskautta.

N164cm

Raskaus on arvaamatonta aikaa. Ekassa raskaudessa lihoin 25kg. Olin ihmeissäni, koska söin kaikkea kevyttuottena. Tosin jouduin syömään jotain vähän väliä, koska pahoinvointi oli niin rajua. Mutta käytännössä se oli lasi maitoa tai joku muu suupala. Neuvolassa motkotettiin kyllä. 

Toinen raskaus tuli aika nopeasti perään ja oli täysin toisenlainen. Laihduin koko sen ajan ja taas neuvolassa motkotettiin. Söin kuitenkin täysin mielitekojen mukaan ja kunnon ruokaa ja paljon. 

Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Hupaisaa on se, että he tykkäävät täysin samoista ruuista, mitä itse himoitsin odotusaikoina.

Vierailija
209/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 165cm ja 55kg ja jos painaisin 50, niin näyttäisin ihan hirveältä! Toki treenaan ja on lihaksiakin painona. Mutta ei laiha ilman lihaksiakaan hyvältä näytä. Itse en halua laihtua enää kiloakaan tai vaikuttaa negatiivisesti ulkonäköön.

Vierailija
210/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on yhteydessä myös gynevaivoihin. Tämä on puhdas arvaus mutta mietin liittyyko munasarjakystien yleisyys nousseeseen keskipainoon. Vaikka ovatkin yleensä haitattomia ja häviävät itsekseen varsinkin nuorempana. Ja kuukautisten runsaus. 

Ei nämä kehopositiivisuusjutut hisahdakaan tälläisistä, korkeintaan voidaan huutaa miten hirveä riesa ja vääryys kuukautiset ovat.

Vierailija
211/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painoin 71 kg viimeisimmälläni raskaana. Paino nousi 20kg raskaudessa. Kaksi kiloa painavammaksi jäin kun ennen raskautta.

N164cm

Raskaus on arvaamatonta aikaa. Ekassa raskaudessa lihoin 25kg. Olin ihmeissäni, koska söin kaikkea kevyttuottena. Tosin jouduin syömään jotain vähän väliä, koska pahoinvointi oli niin rajua. Mutta käytännössä se oli lasi maitoa tai joku muu suupala. Neuvolassa motkotettiin kyllä. 

Toinen raskaus tuli aika nopeasti perään ja oli täysin toisenlainen. Laihduin koko sen ajan ja taas neuvolassa motkotettiin. Söin kuitenkin täysin mielitekojen mukaan ja kunnon ruokaa ja paljon. 

Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Hupaisaa on se, että he tykkäävät täysin samoista ruuista, mitä itse himoitsin odotusaikoina.

Itse lihoin huomaamatta imetysaikoina. Oli niin jäätävä nälkä kokoajan ja hiilareiden himo! Imetin molempia aika pitkään. Laihdutin ne kilot pois imetysten loputtua kylläkin.

Suurinosa tuntemistani naisista on lihonnut raskauksien tai pikkulapsiaikana. Osa ylipainoon, osa normaalipainon sisällä. Hyvin harva pysynyt hoikkana. Mutta osa, kuten itsekin, laihtunut sitten takaisin, kun lapset ovat 3+ ja jää taas aikaa treenailla ja jumppailla ja liikkua ja syödä järkeviin aikoihin.

Vierailija
212/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 165cm ja 55kg ja jos painaisin 50, niin näyttäisin ihan hirveältä! Toki treenaan ja on lihaksiakin painona. Mutta ei laiha ilman lihaksiakaan hyvältä näytä. Itse en halua laihtua enää kiloakaan tai vaikuttaa negatiivisesti ulkonäköön.

Itselläni ei ole kystia, mutta tunnen kaksi niistä kärsivää ja he ovat ihan normaalipainoisia.

Vierailija
213/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Itse en tunne ainuttakaan noin lihavaa naista, mutta miten vaan.

Vierailija
214/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vain tuon ap:n aloitusviestissä olevan kuvalinkin. Hyvä muistutus siitä, että kasvot ovat viehättävyydessä paljon tärkeämpää kuin hoikkuus. Esim. Fanni ja Iida ovat ihan hyvännäköisiä ja seksikkäitä, vaikka ovat ylipainoisia (toki olisivat vielä paremman näköisiä hoikkina). Muiden kohdalla tuskin monen miehen viisari värähtää.

Miksi monen miehen viisari pitäisi värähtää? Itselleni ainakin riittää ihan yksi.

Tämähän se olis. Jostain syystä monet miehet ja osa naisistakin määrittelevät naisen arvon sillä, kuinka monet miehet tätä naista haluaa. Ja sit taas monia miehiä kiukuttaa se, jos nainen ei välitä miesten yleisestä kiinnostuksesta. Riippumattomuus miehistä tuntuu olevan joillekin todellinen ongelma.

Vierailija
215/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän varten ne piti ensin laskea yhteen ja vasta sitten laskea keskiarvo?

Vierailija
216/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N164cm

Itse lihoin huomaamatta imetysaikoina. Oli niin jäätävä nälkä kokoajan ja hiilareiden himo! Imetin molempia aika pitkään. Laihdutin ne kilot pois imetysten loputtua kylläkin.

Suurinosa tuntemistani naisista on lihonnut raskauksien tai pikkulapsiaikana. Osa ylipainoon, osa normaalipainon sisällä. Hyvin harva pysynyt hoikkana. Mutta osa, kuten itsekin, laihtunut sitten takaisin, kun lapset ovat 3+ ja jää taas aikaa treenailla ja jumppailla ja liikkua ja syödä järkeviin aikoihin.

Minä laihduin imetyksen myötä, vaikka nälkä oli kova. Ja söin. Enemmän kuin koskaan muulloin. Iltaisin aina monta leipää ison kaakaon kera. Ja silti laihduin.

Vierailija
217/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yhdestä yksittäisestä tuloksesta on haastavaa laskea sen keskiarvoa.

Vierailija
218/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yhdestä yksittäisestä tuloksesta on haastavaa laskea sen keskiarvoa.

Mutta kun keskiarvo lasketaan niin että lasketaan yhteen ja jaetaan lukumäärällä. Niin miksi piti vielä sitä ennen laskea kertaalleen yhteen?

Vierailija
219/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisilla on ylipanoa -sekä naisilla että miehillä. Se nyt vaan on fakta. Yksi euroopan lihavimmista kansoista.

Vierailija
220/250 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuosta jutusta tulee olo että eikö olekin mahtavaa että naisten keskipaino on noussut.

En ymmärrä tälläisiä. Samaan aikaan tupakointi kielletään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi