Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä ⁢näyttää ⁢keskimääräinen suomalainen nainen - ⁢164,5 senttiä ja ⁢72 kiloa

Vierailija
26.08.2026 |

Toimittelijatar ⁢Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

⁢Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.

Mahtaakohan tuo olla oikein, kun ⁢Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (250)

Vierailija
161/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista jutun naisista yksikään ole isokokoinen. Ihan  normaalipainoisen näköisiä kaikki. Ap:lla on nyt kyllä pahasti vääristynyt käsitys siitä miltä terve naiskeho näyttää jos kuvittelee että jutun naiset olisi jotenkin lihavia. 

164.5cm nainen on ylipainoinen jo 68-kiloisena. 

BMI harvoin on hyvä mittari, koska se ei kerro mitään siitä mistä paino koostuu. Jos on koskaan harrastuanut yhtään liikuntaa saattaa hyvin BMI:N mukaan olla ylipainoinen vaikka todellisuudessa olisi hoikka. Jos kattoo tuon jutun naisten kuvat niin huomaa kyllä että ei nosita yksikään oli ylipainoinen. 

Juu kaikilla on bmi yli ylärajan kun on niin isot lihakset siellä silavakerroksen alla.

Tämä on yleisemmin miesten selitys korkealle painikkeen.

Vierailija
162/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista jutun naisista yksikään ole isokokoinen. Ihan  normaalipainoisen näköisiä kaikki. Ap:lla on nyt kyllä pahasti vääristynyt käsitys siitä miltä terve naiskeho näyttää jos kuvittelee että jutun naiset olisi jotenkin lihavia. 

164.5cm nainen on ylipainoinen jo 68-kiloisena. 

BMI harvoin on hyvä mittari, koska se ei kerro mitään siitä mistä paino koostuu. Jos on koskaan harrastuanut yhtään liikuntaa saattaa hyvin BMI:N mukaan olla ylipainoinen vaikka todellisuudessa olisi hoikka. Jos kattoo tuon jutun naisten kuvat niin huomaa kyllä että ei nosita yksikään oli ylipainoinen. 

Juu kaikilla on bmi yli ylärajan kun on niin isot lihakset siellä silavakerroksen alla.

Tämä on yleisemmin miesten selitys korkealle painikkeen.

harva nainen saa lihaksiaan sille tasolle että bmi rajat paukkuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukarinheiton kultaa tulee jatkossakin.

Vierailija
164/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi ihmisen painon ja pituuden perusteella sanoa, mikä on vieraan ihmisen vaatekoko. Siihen vaikuttaa luusto (myös vyötäröön!), rasva ja lihakset.

Bmi 27, kuten jutun naiset ovat suurin piirtein, on suomalaisten keskimääräistä painoindeksilukemaa. Yli 60-vuotiaille se onkin suositeltavaa painoindeksiluokkaa. Vanhemmille on suositeltavaa painaa hieman enemmän. 

Joka tapauksessa bmi 27 on terveellisempää kuin alipaino kaiken ikäisille naisille.

Mistäs tämä tieto löytyy?

Aasian maissa hoikkuus on yhdistetty pitkäikäisyyteen.

Googlaamalla painoindeksi yli 65-vuotiaille. Esim. Sydänliiton sivuilla.

Vierailija
165/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi normalisoida. 164.5cm pituisen henkilön normaalipaino ei ole 72kg vaan 50.1-67.50kg. Ja tuo yläraja koskee niitä joilla on paljon lihasmassaa, muiden pitäisi painaa vähemmän.

Eikai sitä kukaan normaalisoikaan, silti en sanoisi 10 kiloa ylipainoista lihavaksi. Kun bmi on yli 30 niin sillon alkaa olla lihava.

Ylipainoinen on lihava, oli sitä kilo tai 10. Kun bmi on yli 30 niin silloin sairaalloisen lihava. Ihan lääketieteen termejä.

Vierailija
166/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi normalisoida. 164.5cm pituisen henkilön normaalipaino ei ole 72kg vaan 50.1-67.50kg. Ja tuo yläraja koskee niitä joilla on paljon lihasmassaa, muiden pitäisi painaa vähemmän.

Eikai sitä kukaan normaalisoikaan, silti en sanoisi 10 kiloa ylipainoista lihavaksi. Kun bmi on yli 30 niin sillon alkaa olla lihava.

Ylipainoinen on lihava, oli sitä kilo tai 10. Kun bmi on yli 30 niin silloin sairaalloisen lihava. Ihan lääketieteen termejä.

Ylipainon alaraja on BMI 25. Merkittävän lihavuuden alaraja on BMi 30. Sairaalloisen lihavuuden alaraja on BMI 40. Kun kerran halusit alkaa pilkkua viilaamaan.

Vierailija
167/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhteja mammoja. 

Vierailija
168/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

164 cm naisen kuuluisi painaa noin 50-55 kg.

Vierailija
169/250 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164 cm naisen kuuluisi painaa noin 50-55 kg.

tämä

Vierailija
170/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.

Onko kuitenkin kummallisedti nivelkipuja, verisuonitautia dibetes ja maksakirroosia. Väsyttääkin ja kiukuttaa.

Tässä jollukulla vakavia luetunymmärtämisen haasteita...niihin vpi saada apua...

Vierailija
171/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.

Mä olen 173 cm ja samanpainoinen ja huomaa kyllä, että kiloja on liikaa. 

Riköhän kehokoostumus ole se ratkaiseva tekijä. Ja se vaihtelee eri ihmisillä.

Vierailija
172/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan sairaita te olette sillä 10 ylikilolla? Lääkitystä?

Vierailija
173/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keskiarvoisista mitoista ei miesten osalta tehdä samanlaista ulkonäköön keskittyvää juttua? Olisi varmaan noin 84 kg/176 cm ja useimmilla mahaa ja vain vähän lihaksia.

Minust tuon jutun pointti oli se, että samoissa mitoissa olevat naiset voivat näyttää hyvin erilaisilta. Eikä siitä ulkomuodosta voi kuitenkaan sanoa, kuinka hyväkuntoinen kukin mitoissaan on.

Olen ollut aina ylipainoinen. Kuitenkin olen ollut myös harvinaisen hyväkuntoinen. Useasti ollut tilanne, missä joku on hämmästellyt hyvää ja kestävää kuntoani, koska on tehnyt päätelmänsä minun ulkomuodon perusteella. En mitenkään puolustele ylipainoa. Tietenkin olisi parempi, ettei sitä olisi. Mutta se ei kuitenkaan ole koko totuus.

Vierailija
174/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.

Aviomiehelleni olen kelvannut kaikissa painoissa ja seksiä on riittänyt.

Aww, kuinka kertoa että privo osui sanomatta sitä ääneen. Miehet muuten rakastavat teitä tyhmiä ja heikkoitsetuntoisia naisia. Olette helppoja käytettäviä.

En ole heikkoitsetuntoinen, mutta ihan miten vaan. Ja kyllä, mieheni rakastaa minua!

Aww, kyllä se tuli jo ilmi, että määrität itsesi miehien kautta.

Tuon jutun perusteella hänellä on yksi mies. 

Vierailija
175/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vain tuon ap:n aloitusviestissä olevan kuvalinkin. Hyvä muistutus siitä, että kasvot ovat viehättävyydessä paljon tärkeämpää kuin hoikkuus. Esim. Fanni ja Iida ovat ihan hyvännäköisiä ja seksikkäitä, vaikka ovat ylipainoisia (toki olisivat vielä paremman näköisiä hoikkina). Muiden kohdalla tuskin monen miehen viisari värähtää.

Vierailija
176/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kieltä lainatakseni, so fuckin' what? 

Vierailija
177/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan ylipainoisia :(

Ylipainosta pääsee eroon, toisin kuin kuspäisyydestä. Paitsi ottamalla eron siitä kuspäästä.

Vierailija
178/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kivan näköisiä naisia kuvissa. Jokainen noista on viehättävämmän näköinen kuin parhaimmankaan näköiset miehet... 

Vierailija
179/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runkkaat edelleen tälle 4 vuotta vanhalle jutulle. Jännät on harrasteet inselillä.

Itse asiassa hän rnkkaa sille, että saa edelleen palstan vähän tyhmemmät naiset provosoitua tällä.

Jos keskusteluun osallistuminen on tyhmyyttä, olet sinä hyvä esimerkki siitä.

Vierailija
180/250 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa. Valaita ne on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän