Tältä näyttää keskimääräinen suomalainen nainen - 164,5 senttiä ja 72 kiloa
Toimittelijatar Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html
Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.
Mahtaakohan tuo olla oikein, kun Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.
Kommentit (250)
Kapp Ahlin M koko on 40/42. Ja Lindexin 38/40.
Näissäkin on siis eroja.
Mulleki menee joskus M koko, joskus L, riippuu mistä ostan vaatteen.
168 cm/70 kg.
Jos kilonkin nousee paino niin olen ylipainonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin 71 kg viimeisimmälläni raskaana. Paino nousi 20kg raskaudessa. Kaksi kiloa painavammaksi jäin kun ennen raskautta.
N164cm
Raskaus on arvaamatonta aikaa. Ekassa raskaudessa lihoin 25kg. Olin ihmeissäni, koska söin kaikkea kevyttuottena. Tosin jouduin syömään jotain vähän väliä, koska pahoinvointi oli niin rajua. Mutta käytännössä se oli lasi maitoa tai joku muu suupala. Neuvolassa motkotettiin kyllä.
Toinen raskaus tuli aika nopeasti perään ja oli täysin toisenlainen. Laihduin koko sen ajan ja taas neuvolassa motkotettiin. Söin kuitenkin täysin mielitekojen mukaan ja kunnon ruokaa ja paljon.
Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Hupaisaa on se, että he tykkäävät täysin samoista ruuista, mitä itse himoitsin odotusaikoina.
Itse lihoin huomaamatta imetysaikoina. Oli niin jäätävä nälkä kokoajan ja hiilareiden himo! Imetin molempia aika pitkään. Laihdutin ne kilot pois imetysten loputtua kylläkin.
Suurinosa tuntemistani naisista on lihonnut raskauksien tai pikkulapsiaikana. Osa ylipainoon, osa normaalipainon sisällä. Hyvin harva pysynyt hoikkana. Mutta osa, kuten itsekin, laihtunut sitten takaisin, kun lapset ovat 3+ ja jää taas aikaa treenailla ja jumppailla ja liikkua ja syödä järkeviin aikoihin.
Okei. Mä taas laihduin vauva-aikana. Suurin osa tuntemistani naisista on tehnyt niin. Nukut pätkissä ja kuljet horroksessa niin eipä siinä ruoka maistu. Mitään jumppailua ei tarvittu, liikkeessä muutenkin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Kapp Ahlin M koko on 40/42. Ja Lindexin 38/40.
Näissäkin on siis eroja.
Mulleki menee joskus M koko, joskus L, riippuu mistä ostan vaatteen.
168 cm/70 kg.
Jos kilonkin nousee paino niin olen ylipainonen.
Olet oikeassa. Ostin Tokmannilta M-kokoiset alushousut ja nehän tippuivat päältä. Kokolapussa olikin sitten tarkemmin katsottuna koko 40/42. Hämmästyin kyllä, koska koko aikuisikäni olen käyttänyt M-kokoa ja mun maailmassani se on 36/38.
Vierailija kirjoitti:
Saako noi naiset miehiltä munaa?
Onko noilla lihavilla muka seksi-elämä?
Itse en panis.
Vastenmielisiä läskejä.
Keskity vaan omaan ulkomuotosi ihailuun ja voit vetää jos et oikeaa partneria löydä. Ihmisiä on monen ikäisiä ja kokoisia. Ai ai, voi voi !
Olenko ainoa jota häiritsee, ettei miehistä tehdä tällaisia juttuja?
Naisten painot ja ulkonäöt sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
No kun tässä on ideologia takana missä juuri naissukupuolta on pakotettu sydämettömästi laihduttamaan ja ihailtu (väärin!) notkeaa, nuorekasta vartaloa. Se ei meille käy!
Alistaa ja syrjii!
Vierailija kirjoitti:
Eihän noista jutun naisista yksikään ole isokokoinen. Ihan normaalipainoisen näköisiä kaikki. Ap:lla on nyt kyllä pahasti vääristynyt käsitys siitä miltä terve naiskeho näyttää jos kuvittelee että jutun naiset olisi jotenkin lihavia.
Onhan noi kaikki vähän punkeroita. Aika hyvin on valittu mustaa ylle että ei niin erottuisi. Bikinikierros muuttaisi käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin 71 kg viimeisimmälläni raskaana. Paino nousi 20kg raskaudessa. Kaksi kiloa painavammaksi jäin kun ennen raskautta.
N164cm
Raskaus on arvaamatonta aikaa. Ekassa raskaudessa lihoin 25kg. Olin ihmeissäni, koska söin kaikkea kevyttuottena. Tosin jouduin syömään jotain vähän väliä, koska pahoinvointi oli niin rajua. Mutta käytännössä se oli lasi maitoa tai joku muu suupala. Neuvolassa motkotettiin kyllä.
Toinen raskaus tuli aika nopeasti perään ja oli täysin toisenlainen. Laihduin koko sen ajan ja taas neuvolassa motkotettiin. Söin kuitenkin täysin mielitekojen mukaan ja kunnon ruokaa ja paljon.
Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Hupaisaa on se, että he tykkäävät täysin samoista ruuista, mitä itse himoitsin odotusaikoina.
Itse lihoin huomaamatta imetysaikoina. Oli niin jäätävä nälkä kokoajan ja hiilareiden himo! Imetin molempia aika pitkään. Laihdutin ne kilot pois imetysten loputtua kylläkin.
Suurinosa tuntemistani naisista on lihonnut raskauksien tai pikkulapsiaikana. Osa ylipainoon, osa normaalipainon sisällä. Hyvin harva pysynyt hoikkana. Mutta osa, kuten itsekin, laihtunut sitten takaisin, kun lapset ovat 3+ ja jää taas aikaa treenailla ja jumppailla ja liikkua ja syödä järkeviin aikoihin.
Siihen voi vaikuttaa myös se, jos ei saa nukkua riittävästi. Ekalla vauvalla oli kolikkki, toinen söi joka toinen tunti. Meni kaksi ja puoli vuotta, etten nukkunut kahta tuntia pidempään putkeen.
"Itse lihoin huomaamatta imetysaikoina. Oli niin jäätävä nälkä kokoajan ja hiilareiden himo! Imetin molempia aika pitkään. Laihdutin ne kilot pois imetysten loputtua kylläkin.
Suurinosa tuntemistani naisista on lihonnut raskauksien tai pikkulapsiaikana. Osa ylipainoon, osa normaalipainon sisällä. Hyvin harva pysynyt hoikkana. Mutta osa, kuten itsekin, laihtunut sitten takaisin, kun lapset ovat 3+ ja jää taas aikaa treenailla ja jumppailla ja liikkua ja syödä järkeviin aikoihin."
Minulla lähti raskauskilot imettämällä. Ja kyllä, nälkä oli! Mut kaikilla nää raskausjutut ei mene samalla tavalla.
Jännä juttu, että monien mielestä kauneus tai hyvännäköisyys edellyttäisi laihuutta. Kun tullaan keski-ikään, niin varsinkin naisten kohdalla laihuus ei ole enää se juttu, joka tekee kauniiksi. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että monien mielestä kauneus tai hyvännäköisyys edellyttäisi laihuutta. Kun tullaan keski-ikään, niin varsinkin naisten kohdalla laihuus ei ole enää se juttu, joka tekee kauniiksi. Päinvastoin.
Edelleen se normaalipainon tavoittelukin olisi ihan huikeaa edistystä.
Miltä ne näyttää ilman vaatteita ja kaikkea meikkejä. Luonnolliselta. Onko tauointeja, lävistyksiä, rakennekynsiä, botoksia. Perkele, sitähän tästä on kysymys. Naisesta ilman mitään naamiointeja. Luin kerran avioparista jossa mies oli nähnyt naisen ensimmäisen kerran vasta häiden jälkeen luonnollisena, ilman mitään meikkejä ja hiuslisäkkeitä ym, ym .Tämä mies oli ottanut saman tien avioeron. Se akka oli ollut niin hirveän näköinen. Tietysti WOKE akkojen mielestä tämä mies oli itse perkele ja suuri saatana. Olisi vaan pitänyt sietää tätä morsianta vuosikymmenestä toiseen, kunnes kuolema meidät erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noista jutun naisista yksikään ole isokokoinen. Ihan normaalipainoisen näköisiä kaikki. Ap:lla on nyt kyllä pahasti vääristynyt käsitys siitä miltä terve naiskeho näyttää jos kuvittelee että jutun naiset olisi jotenkin lihavia.
Onhan noi kaikki vähän punkeroita. Aika hyvin on valittu mustaa ylle että ei niin erottuisi. Bikinikierros muuttaisi käsityksiä.
Tuota näkee paljon kaduilla että ihonmyötäiset trikoot/farkut tuhdissa kropassa. Jokin viesti halutaan selvästi lähettää.
Koska miehet on AINA OIOKEAN KOKOISIA, AINA.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa. Olen itse 165/60 ja tunnen vaikka kuinka monta itseäni hoikempaa naista. En ole ollut yli 70-kiloinen edes viimeisimmilläni raskaana. Tuohan on miehen paino.
Alapeukut tälle, vaikka oma painoni alkaakin vitosella.
Se vasta meille HETERO MIEHILLE KÄY. Kuka perkele katsoo Läskiä, turvonnutta, telttakankaassa tai lainapeitteessä ( kun mikään muu ei enää päälle mahdu ) laahustavaa, hikistä ja huohottavaa akkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä arvostetaan ihmisinä, naisia vain ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä arvostetaan ihmisinä, naisia vain ulkonäöstä.
Ihan puppua. Ja miten tekemällä tehty rumuus muuttaisi asiaa ? Mihin sillä pyritään, arvostuksen kasvattamiseenko?
Fanni oli kyllä herkku 😍