Olisitko mieluummin isäsi äiti vai äitisi isä?
Kommentit (10)
Kumpi vaan, molemmat kuolleita niin eipä sen väliä
Isäni äiti, olisin jo lapsena yrittänyt kitkeä k.usipäisyyden pois.
Oma isä piti toisena vaimona, sitten toivoi että huolehdin hänestä kuin äiti. Jos olisin ollut sen äiti olisin upottanut sen ulkohuussiin/ lietelantaan tmv. jo vauvana.
Kyllä, hyväksikäyttö tuhosi elämäni.
Isäni äiti. Hän hoiti hommansa kunnialla kuolemaansa saakka. Hieno, vahva nainen. Jään kaipaan viimeisiä keskusteluja, kun olin juuri murrosiän alkuvaiheilla ja hän yritti omalta osaltaan kasvattaa oikeaan suuntaan. Hänen luonaan asuin kaikki lapsuuden kesät ja ikävä on vieläkin, vaikka hänen kuolemastaan on jo vuosikymmeniä.
Vastaus on että EN! Olen minä ja olisin mieluiten minä.
Kuolleita syntyessäni, kuten isänikin. En oikein tunne sukuani.
Useampaa näkökulmaa mietittyäni tulin miettineeksi, valitsisinko puolisokseni isäni isän vai äitini äidin. Kahdesta pahasta valitsisin pienemmän pahan, eli isänisän. Eli olisin siis mieluummin isäni äiti kuin äitini isä.
En kumpikaan äidin isä kuoli kun olin 2kk vanha, isän äidillä oli kova sydänvika.
Äitini isä. Hän oli Puolan romaniväestöä ja lähti Puolasta Amerikkoihin nuorena miehenä äitinsä kanssa tienaamaan perheenperustamisrahoja. Palasi sitten Suomeen ja osti maatilan pohjanmaalta. löysi hyvän vaimon ja sai hänen kanssaan 12 lasta, joista 8 selviytyi aikuisuuteen. Äitini oli nuorin perheen tyttäristä.