Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä ⁢näyttää ⁢keskimääräinen suomalainen nainen - ⁢164,5 senttiä ja ⁢72 kiloa

Vierailija
26.08.2026 |

Toimittelijatar ⁢Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

⁢Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.

Mahtaakohan tuo olla oikein, kun ⁢Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi normalisoida. 164.5cm pituisen henkilön normaalipaino ei ole 72kg vaan 50.1-67.50kg. Ja tuo yläraja koskee niitä joilla on paljon lihasmassaa, muiden pitäisi painaa vähemmän.

Itse päätin että nyt riittää huoleton herkuttelu ja lipittely kun mittari iski 67kiloon.   Just se kun se oli muutama vuosi sitten lähempänä kuuttakymmentä. Mikä sanoo että se pysyy tuossa 72:ssa eikä ryömi ylöspäin?

Tarkennan että jokainen miettiköön läskisuhteensa itse ja jos ei haittaa niin sitten ei haittaa. Mutta että saa myös haitata. Ihan mistä syystä tahansa. Sekään ei kuulu tahoille jotka haluavat päättää ihannepainosi puolestasi joka nyt on ylipainon puolella.

Vierailija
122/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tällä alotuksella yrität hakea?

Häntä harmittaa, sillä ei saisi ketään näistä naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi normalisoida. 164.5cm pituisen henkilön normaalipaino ei ole 72kg vaan 50.1-67.50kg. Ja tuo yläraja koskee niitä joilla on paljon lihasmassaa, muiden pitäisi painaa vähemmän.

200 cm mies on 74 kiloisena normaalipainoinen. Olisiko aika heittää mittari roskiin?

Ei. BMI on hyvä työkalu normaalipainon määrittämiseen, vaikka se ei sovikaan esim. hyvin pitkille, lapsille tai raskaana oleville. 

Vierailija
124/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä et käytetään samaa kokoa (S tai M) vaikka oon 20 kg kevyempi ja vaan puoli senttiä pidempi. Mutta oliko toi siis keskiarvo vai mediaani?

Vierailija
125/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino ei tee terveydelle hyvää. En ymmärrä miksi epäterveellisyys esitetään hyvänä.

Sitö minökin olen miettinyt, ei se ole vain ulkonäköseikka 🤔

Vierailija
126/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole normalisoitu mitään vaan esitelty naisia, jotka ovat mitoiltaan keskimääräisen kokoisia.

Keskimääräisyys näyttää muuttuvan niin että paino nousee mutta pituus ei kasva. Ainakin jos tuota otosta uskoo.

Muistelen että naisten keskipituus oli jotain 166 cm joku aika sitten. Luulisi nimenomaan että olisimme pidempiä mutta maahanmuuttajatko sitten laskevat keskipituutta.

Vierailija
127/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.

Aviomiehelleni olen kelvannut kaikissa painoissa ja seksiä on riittänyt.

Hämmentävää. Mäkin olen 165cm ja painavimmillani olin 64kg ja kyllä ihan selvästi läski. En voi edes kuvitella sitä laardin määrää mikä olisi 10kg painavampana. Yök.

Vartalon malli vaikuttaa aika paljon siihen, miltä näyttää. Jos paino on mahassa, niin näyttää kaamealta. Mutta jos on isot tissit ja perse ja reidet, niin voi näyttää melko pitkään hyvältä. Toki jossain vaiheessa kaikki alkavat näyttää lihavilta oli malli mikä hyvänsä. Mutta vartalonmalli antaa usein paljon ns.anteeksi.

Joo, mä kans mietin just et vaikka oon tosi kevytrakenteinen ni ei mulla kyllä oo yhtään lihasmassaakaan. Eli jos sitä olisi niin tottakai painaisin enemmän. Haaveissa myös nyt alkaa vihdoin kehittää lihasvoimaa, muuten häviän noille jutun naisille pelkästään sillä et ne puhaltaa mut kumoon :D

-sivusta

Vierailija
128/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä et käytetään samaa kokoa (S tai M) vaikka oon 20 kg kevyempi ja vaan puoli senttiä pidempi. Mutta oliko toi siis keskiarvo vai mediaani?

Oli noilla vähän tiukat kuteet

Vierailija
129/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.

Aviomiehelleni olen kelvannut kaikissa painoissa ja seksiä on riittänyt.

Hämmentävää. Mäkin olen 165cm ja painavimmillani olin 64kg ja kyllä ihan selvästi läski. En voi edes kuvitella sitä laardin määrää mikä olisi 10kg painavampana. Yök.

Vartalon malli vaikuttaa aika paljon siihen, miltä näyttää. Jos paino on mahassa, niin näyttää kaamealta. Mutta jos on isot tissit ja perse ja reidet, niin voi näyttää melko pitkään hyvältä. Toki jossain vaiheessa kaikki alkavat näyttää lihavilta oli malli mikä hyvänsä. Mutta vartalonmalli antaa usein paljon ns.anteeksi.

Olen muutaman kilon ylipainoinen ja vartalon mallini on tiimalasia ja oikein istuvien vaatteiden kanssa onnistun vielä näyttämään ihan ok, mutta bikineissä kyllä huomaa heti, että kiloja on liikaa ja huomattavasti paremman näköinen olin kyllä hoikempana. 

Vierailija
130/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lie se tutkimus. Jos on kuvattu 7 naista ja niiden perusteella on tehty keskimääräisen naisen näyttämisen siis pituus ja paino. niin on kyllä melkoinen "tutkimus"

Vierailija
131/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja tätejä. Siis todella isoja. Keskiarvo on todella iso ja ikävä kyllä sen huomaa jo kadulla kävellessä suomessa. 

Vierailija
132/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä maailmassa jaksaa välittää toisen ihmisen ylipainosta? On niin paljon pahempiakin huolia.

Ei siinä muuten mitään, mutta joudumme maksamaan ylipainosta johtuvat terveydenhuoltokustannukset. Ne ovat noin kolme miljardia vuodessa, eli noin 700€/veronmaksaja jos jaetaan tasan veronmaksajien kesken. 

Itsehän elät toki kuin terveyden perikuva, etkä käytä koskaan terveydenhuoltopalveluita. Aivan älytöntä mollata lihavia ihmisiä sen vuoksi, että heKIN saattavat käydä lääkärissä. Kyllä niitä verovaroja käytetään mihin milloinkin ja tavalliselle kansalaiselle on ihan se ja sama mihin. 

Mitään ongelmaa ei olisi jos lihavat kävisivät lääkärissä saman verran kuin normaalipainoiset. He käyvät siellä kuitenkin enemmän koska ylipaino lisää riskiä sairastua esim. kakkostyypin diabetekseen, rasvamaksaan, metaboliseen oireyhtymään, syöpään, sepelvaltimotautiin ja kihtiin.

Lisäksi ylipaino kuormittaa niveliä.

Vierailija
133/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tällä alotuksella yrität hakea?

Häntä harmittaa, sillä ei saisi ketään näistä naisista.

Eikä varmaan haluaisi. Eli kaikki voittivat.

Vierailija
134/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä maailmassa jaksaa välittää toisen ihmisen ylipainosta? On niin paljon pahempiakin huolia.

Ei siinä muuten mitään, mutta joudumme maksamaan ylipainosta johtuvat terveydenhuoltokustannukset. Ne ovat noin kolme miljardia vuodessa, eli noin 700€/veronmaksaja jos jaetaan tasan veronmaksajien kesken. 

Itsehän elät toki kuin terveyden perikuva, etkä käytä koskaan terveydenhuoltopalveluita. Aivan älytöntä mollata lihavia ihmisiä sen vuoksi, että heKIN saattavat käydä lääkärissä. Kyllä niitä verovaroja käytetään mihin milloinkin ja tavalliselle kansalaiselle on ihan se ja sama mihin. 

Mitään ongelmaa ei olisi jos lihavat kävisivät lääkärissä saman verran kuin normaalipainoiset. He käyvät siellä kuitenkin enemmän koska ylipaino lisää riskiä sairastua esim. kakkostyypin diabetekseen, rasvamaksaan, metaboliseen oireyhtymään, syöpään, sepelvaltimotautiin ja kihtiin.

Lisäksi ylipaino kuormittaa niveliä.

Ja missähän tällainen tutkimus on toteutettu? Kaikkiin luettelemiisi sairauksiin sairastuvat myös laihat. Pitäisikö heitäkin mollata, kun menivät sairastumaan? Itse olen laihaläski ollut koko ikäni ja terve kuin pukki noin yleensä. Mutta muutaman kerran olen joutunut sairaalassakin olemaan. Ja prkle, ihan verovaroin!

Vierailija
135/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lie se tutkimus. Jos on kuvattu 7 naista ja niiden perusteella on tehty keskimääräisen naisen näyttämisen siis pituus ja paino. niin on kyllä melkoinen "tutkimus"

Jestas sentään. Tuossa.

https://www.terveytemme.fi/finterveys/

Vierailija
136/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 160 cm joten pitäisi painaa 50 kg. Painoin sen viimeksi ala- asteella. Nyt painan 94 kg olen vhh ja pätkäpaastolla ja liikunta päivittäin. Vihaan kehoani, en ole positiivinen siis. Tuntuu vaan mahdottomalta päästä 50 kiloon. Olen ollut ylipainoinen vauvasta asti.

Nyt olen 50 v yh,joten tavallaan ihan sama pääsenkö 50 kiloiseksi mutta terveyden takia laihdutan. 

Vierailija
137/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuun oli onnistuttu löytämään juuri nuo keskiarvo edustavat suhteellisen sopusuhtaiset naiset. Todellisuus on huomattavasti karumpi, sillä omien havaintojen perusteella ääripäät ovat useimmiten edustettuina.

Vierailija
138/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noista oli kamalan paksu?

Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.

Kyllä mä olin M kokoa tuon painoisena. Ikävää, jos ostat vaatteesi kaupasta, jonka koot ei ole realistiset.

Vierailija
139/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus-suomi mammoja. Paksuutta ja leveyttä löytyy monesta paikasta. Pituuteen nähden tuo paino on suuri jos vertaa moneen muuhun maahan.

Vierailija
140/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuun oli onnistuttu löytämään juuri nuo keskiarvo edustavat suhteellisen sopusuhtaiset naiset. Todellisuus on huomattavasti karumpi, sillä omien havaintojen perusteella ääripäät ovat useimmiten edustettuina.

Sinun tsi kenenkään omat havainnot ei ole sama asia kuin totuus. 

Mutta sinä et tätä asiaa tajua, koska olet sivistymätön ja kouluttautumaton , etkä seuraa,mitä ympärilläsi tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi