Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä ⁢näyttää ⁢keskimääräinen suomalainen nainen - ⁢164,5 senttiä ja ⁢72 kiloa

Vierailija
26.08.2026 |

Toimittelijatar ⁢Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

⁢Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.

Mahtaakohan tuo olla oikein, kun ⁢Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaat edelleen tälle 4 vuotta vanhalle jutulle. Jännät on harrasteet inselillä.

Vierailija
82/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keskiarvoisista mitoista ei miesten osalta tehdä samanlaista ulkonäköön keskittyvää juttua? Olisi varmaan noin 84 kg/176 cm ja useimmilla mahaa ja vain vähän lihaksia.

Vuoden 2017 tilastoissa 86,4 kg ja 177,5 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon tilastoon että olisi keskimäärin painoa kymmenen kiloa liikaa, jokin virhe täytyy olla. 

Tuon mittainen olisi painoindeksin perusteella 68-kiloisena normaalipainoinen. Eli huikeat neljä kiloa on ylipainoa, voi kamala miten onkin paksuja!

Kun 164,5 cm pitkä nainen painaa 50 kg on hänen BMI noin 18,5. Keskimääräisen naisen tarvitsee laihduttaa vain 22 kg tullakseen kauniiksi, se on siinä 2,5 kpl 10 litran ämpärillistä laskiä.

Tuo on laihan teinin paino, ei aikuisen naisen.

Vierailija
84/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Veeti-Mohamed mennä KOULUUN? Lintsaaminen ei ole järkevää.

Vierailija
85/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkkaat edelleen tälle 4 vuotta vanhalle jutulle. Jännät on harrasteet inselillä.

Itse asiassa hän rnkkaa sille, että saa edelleen palstan vähän tyhmemmät naiset provosoitua tällä.

Vierailija
86/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noista oli kamalan paksu?

Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.

Osalla naisista on myös tapana ahtautua kahta kokoa liian pieniin vaatteisiin vaan sen takia, että saa sanoa olevansa pienempää kokoa ja sitten ne vaatteet on päällä niin tiukat, että tuskin pystyy liikkumaan ja hengittämään.

Vierailija
87/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä maailmassa jaksaa välittää toisen ihmisen ylipainosta? On niin paljon pahempiakin huolia.

Vierailija
88/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon tilastoon että olisi keskimäärin painoa kymmenen kiloa liikaa, jokin virhe täytyy olla. 

Juu virhe että suurimmalla osalla ylipainoa reilusti yli 10 kiloa. Eilenkin kehopositiiviset nuoret naiset joita näin niin olivat todella lihavia. 

Vierailija
89/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 159cm. ja 58kg. Olen läski. Vähintään 6 kiloa pitäisi saada pois. 

Vierailija
90/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole lihavia. 

Vierailija
91/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 167/78 eli ylipainoa on 8 kg. Kyllä se näkyy. 

Sulla on ylipainoa 15kg jos olet nainen.

Mutu-indexillä?

No ihan oikeesti, 55kg jälkeen katsotaan jo aika pinkeillä laseilla, jos toi pituus on 167cm.

Vängätä voitte maailman tappiin.

Vierailija
92/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noista oli kamalan paksu?

Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.

Kyllä itse olin tuon kokoisena kokoa M. Alaosa tosin saattoi usein olla L, koska olen mallia tiimalasi. 

No ethän ole jos kerran alaosa on paksumpi.

Vierailija
93/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kunnon voipalloja. Voi luoja, että vihaan läskejä akkoja.

Miehet valittavat, että tavalliselle naiselle ei kelpaa tavallinen mies. Tässä on tavallisia naisia. Mutta ei kelpaa? Ei ihme jos ei naisia löydy jos tavalliset naiset ovat ”voipalloja”(?) ja joka pojalle pitäisi olla missitasoa.
Peräkammarin pojat katsovat liikaa porrnoa, jos luulevat, että kiva missitason hottis naapurintyttö tulee alusvaatteissaan pimpottelemaan ovikelloa ja viettelemään.

Vierailija
94/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä maailmassa jaksaa välittää toisen ihmisen ylipainosta? On niin paljon pahempiakin huolia.

Ei siinä muuten mitään, mutta joudumme maksamaan ylipainosta johtuvat terveydenhuoltokustannukset. Ne ovat noin kolme miljardia vuodessa, eli noin 700€/veronmaksaja jos jaetaan tasan veronmaksajien kesken. 

Vierailija
95/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.

Kyllä sä olet lihava. Ja se näkyy.

Nykyihmisillä on hämärtynyt mikä on normaali paino. 

Vierailija
96/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se enää nykyään pidäkään paikkaansa, vaan ylipainoa on vielä enemmän. Tuo tilasto on vuodelta 2017 ja ihmiset on lihoneet lisää. Naiset ja miehet.

Vierailija
97/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi ihmisen painon ja pituuden perusteella sanoa, mikä on vieraan ihmisen vaatekoko. Siihen vaikuttaa luusto (myös vyötäröön!), rasva ja lihakset.

Bmi 27, kuten jutun naiset ovat suurin piirtein, on suomalaisten keskimääräistä painoindeksilukemaa. Yli 60-vuotiaille se onkin suositeltavaa painoindeksiluokkaa. Vanhemmille on suositeltavaa painaa hieman enemmän. 

Joka tapauksessa bmi 27 on terveellisempää kuin alipaino kaiken ikäisille naisille.

Haha. Ihan mitä haluat itsellesi valehdella. Ylipaino ei ole terveellistä minkään ikäiselle.

Vierailija
98/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 10 kiloa ylipainoa, niin se ei kauhean paljoa vielä ole. Helppo pudottaa.

Vierailija
99/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kunnon voipalloja. Voi luoja, että vihaan läskejä akkoja.

Miehet valittavat, että tavalliselle naiselle ei kelpaa tavallinen mies. Tässä on tavallisia naisia. Mutta ei kelpaa? Ei ihme jos ei naisia löydy jos tavalliset naiset ovat ”voipalloja”(?) ja joka pojalle pitäisi olla missitasoa.
Peräkammarin pojat katsovat liikaa porrnoa, jos luulevat, että kiva missitason hottis naapurintyttö tulee alusvaatteissaan pimpottelemaan ovikelloa ja viettelemään.

Ei miehille kelpaa edes hoikka nainen, jos on väärällä tavalla hoikka ja kasvoista ruma. Ihan rauhassa saa olla sinkkuna vaikka painoindeksi on alle 20.

Vierailija
100/155 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksilötasolla, mutta kansanterveydellisesti koko kansan lisääntyvä ylipaino on huolestuttava asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi