Tältä näyttää keskimääräinen suomalainen nainen - 164,5 senttiä ja 72 kiloa
Toimittelijatar Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html
Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.
Mahtaakohan tuo olla oikein, kun Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.
Kommentit (246)
Nyt on kyllä vaatekokoja joillakin näistä valehdeltu ihan selvästi alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.
Mä olen 173 cm ja samanpainoinen ja huomaa kyllä, että kiloja on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.
Ehdottomasti laihdutettava! Joko olet aloittanut?
Ollaanpa täällä tiukkapipoja, paino taitaa monen mielestä määrittää myös ihmisarvon.
Näyttää hyvältä jos paino on lihaksikkaissa jaloissa&pehvassa eikä keskitorsossa kuten isolla osalla kuvan naisista. Valitettavasti keski-ikääntyessä keskivartalo tuppaa keräämään rasvaa pahimmillaan niin että jalat muuttuvat vastaavasti ohkaisiksi.
Ei ole ihan reilua verrata kaksvitosta liikunnallista ja viisikymppistä väsynyttä insuliiniresistenttiä ja hihkua että ei mitään ongelmaa, jatka samaan malliin, olet upea. No eihän tässä niin tehtykään, vaan tämä ei niin kiva pulleus siivotaan pois silmistä.
En edes täysin käsitä miksei näissä koskaan puhuta muusta kuin mukanormittavista ulkonäköpaineista. Mitä jos siirryttäisiin puhumaan energiasta ja muista terveystekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä vaatekokoja joillakin näistä valehdeltu ihan selvästi alaspäin.
Jep. Mä olen saman pituinen, mutta lähes 15kg hoikempi enkä minäkään mahdu s-kokoon.
Kiva maksaa ylipainoisten terveydenhuoltomenot 🤷
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa täällä tiukkapipoja, paino taitaa monen mielestä määrittää myös ihmisarvon.
Kyllä, nykyään niin että sinun on oltava vähän pulska jotta pääset esittelemään kehoasi lehteen ja kertomaan vuolaasti kehosuhteestasi. Muita ei päästetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti laihdutettava! Joko olet aloittanut?
Olen aloittanut, 3 kiloa lähtenyt viimeisen kuukauden aikana 🏆 Silloin kun painoin 65 olin paljon sopusuhtaisemman näköinen, joten se tavoitteena.
Mun mies painaa 70kg. Kyllä lähtisin lenkille jos oma paino olisi lähelläkään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tällä alotuksella yrität hakea?
No haukkua naisia tietysti. Jos ei näytä instababelta silikoneineen, on epänaiselliisen näköinen paksukainen.
Just. Koska mitään välillä instabeibe ja lihavuori ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Kuka noista oli kamalan paksu?
Kaikki.
Miksi keskiarvoisista mitoista ei miesten osalta tehdä samanlaista ulkonäköön keskittyvää juttua? Olisi varmaan noin 84 kg/176 cm ja useimmilla mahaa ja vain vähän lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka noista oli kamalan paksu?
Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kunnon voipalloja. Voi luoja, että vihaan läskejä akkoja.
PalstaPersu ei saa edes sitä läskiä akkaa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Miehet on pinnallisia mitä tulee vastakkaisen sukupuolen ulkonäköön
Kukaan ei voi ihmisen painon ja pituuden perusteella sanoa, mikä on vieraan ihmisen vaatekoko. Siihen vaikuttaa luusto (myös vyötäröön!), rasva ja lihakset.
Bmi 27, kuten jutun naiset ovat suurin piirtein, on suomalaisten keskimääräistä painoindeksilukemaa. Yli 60-vuotiaille se onkin suositeltavaa painoindeksiluokkaa. Vanhemmille on suositeltavaa painaa hieman enemmän.
Joka tapauksessa bmi 27 on terveellisempää kuin alipaino kaiken ikäisille naisille.
Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.
Aviomiehelleni olen kelvannut kaikissa painoissa ja seksiä on riittänyt.
Kymmenen vuoden päästä olet saattanut jo havahtua siihen, että pelkkä ulkonäkö ei riitäkään ylläpitämään suhdetta tai edes seksuaalista halua pitkässä suhteessa.