Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä ⁢näyttää ⁢keskimääräinen suomalainen nainen - ⁢164,5 senttiä ja ⁢72 kiloa

Vierailija
26.08.2026 |

Toimittelijatar ⁢Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

⁢Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.

Mahtaakohan tuo olla oikein, kun ⁢Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon tilastoon että olisi keskimäärin painoa kymmenen kiloa liikaa, jokin virhe täytyy olla. 

Tuon mittainen olisi painoindeksin perusteella 68-kiloisena normaalipainoinen. Eli huikeat neljä kiloa on ylipainoa, voi kamala miten onkin paksuja!

Eli ylipainoinen onkin nyt normaalipainoinen?

Neljä kiloa tuossa varressa on PALJON. 

Itse 188cm pitkänä miehenä koen, että neljä kiloa olisi paljon lisää itselläkin. N. 3kg tulee ylimääräistä 3kk massakaudella treenatessa. Sen jälkeen se tiputetaan pois kuukaudessa. Ei tulisi mieleenkään jättää roikkumaan matkassa. 

Ja sitten heräsit unestasi ja totesit olevasti 170-cm kaljamaha.

Nope. Enkä edes ymmärrä, mikä tuossa olisi jollain tavalla kummallista. Oma kaveriporukka nyt ainakin koostuu ihan tavallisista ukoista, joista valtaosaa yhdistää mielenkiinto urheilemiseen. Itsellä se oli aikanaan yleisurheilu junnuna, teininä fudis ja lätkä, joista viimeista jatkoin opiskelujen yli. Sitten se jäi ja tilalle tuli/jäi tavoitteellinen kuntosalitreeni ja 5km juoksu. Jälkimmäinen muuttunut sittemin ratajuoksusta swim-runiin. 

Oman kokemuspiirinä perusteella valtaosa miehistä harrastaa näin nelikymppisenäkin todella paljon ja aktiivisesti urheilua. Pukkarissa, tai saunassa, sitten avoimesta annetaan palautetta, jos jollain alkaa vatsa pehmeä :)

Vierailija
42/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kannata olla enemmän huolissaan merkittävästi ylipainoisimmista henkilöistä. Ja eikös heitä oo miehissä jopa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kannata olla enemmän huolissaan merkittävästi ylipainoisimmista henkilöistä. Ja eikös heitä oo miehissä jopa enemmän.

Varhaisen sekaantumisen mallin mukaisesti pitää puuttua heti ensimmäiseen ylikiloon! Hoitoonohjaus ja valvottua jumpppaa.

Vierailija
44/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on. Nämä naiset ja tuo ns ylipaino eivät ole yhtään mitään verrattuna 100 ja plus kiloisiin, jotka rasittavat sairauksineen jo suomalaista terveydenhoitoa. Ja heitähän on, molemmissa sukupuolissa. 

Vierailija
45/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.

Kyllä sä olet lihava. Ja se näkyy.

Vierailija
46/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista naisista ei herätä mitään seksuaalista halua. Ei kai heillä ole sellainen tarkoituksenaankaan. Kavereina varmaan kivoja, ei siinä mitään. Mutta itse olen valinnut pitkän, hoikan ja naisellisen tyttöystävän, joka on reilu 10v itseäni nuorempi. Seksi on hyvää ja sitä on riittävästi. Tuo nainen todellakin herättää halut. Mutta jokainen tavallaan. En tuomitse, enkä ansaitse tulla tuomituksi. 
M41

Kymmenen vuoden päästä olet saattanut jo havahtua siihen, että pelkkä ulkonäkö ei riitäkään ylläpitämään suhdetta tai edes seksuaalista halua pitkässä suhteessa. 

Vierailija
47/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista naisista ei herätä mitään seksuaalista halua. Ei kai heillä ole sellainen tarkoituksenaankaan. Kavereina varmaan kivoja, ei siinä mitään. Mutta itse olen valinnut pitkän, hoikan ja naisellisen tyttöystävän, joka on reilu 10v itseäni nuorempi. Seksi on hyvää ja sitä on riittävästi. Tuo nainen todellakin herättää halut. Mutta jokainen tavallaan. En tuomitse, enkä ansaitse tulla tuomituksi. 
M41

Kymmenen vuoden päästä olet saattanut jo havahtua siihen, että pelkkä ulkonäkö ei riitäkään ylläpitämään suhdetta tai edes seksuaalista halua pitkässä suhteessa. 

Eikös siinä kohden aina vaihdeta naista? 

Samahan se on autojenkin kanssa. Mutta ne maksavat enemmän.

Vierailija
48/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä vaatekokoja joillakin näistä valehdeltu ihan selvästi alaspäin. 

Vierailija
49/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 ja 75 kiloa. En ollenkaan lihava, täysin terve ja liikkuva ihminen. Kukaan ei nähtävästi voisi painoani arvata, kun lukee noita aiempia mielipiteitä. Muistan kun eräs nainen päivitteli minulle painavansa 80 kiloa. En ollut uskoa, näytti huomattavasti kevyemmältä. Näin se vaan menee, painoa on vaikkei se aina näykään.

Mä olen 173 cm ja samanpainoinen ja huomaa kyllä, että kiloja on liikaa. 

Vierailija
50/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 173 cm ja samanpainoinen ja huomaa kyllä, että kiloja on liikaa. 

Ehdottomasti laihdutettava! Joko olet aloittanut?

Vierailija
51/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa täällä tiukkapipoja, paino taitaa monen mielestä määrittää myös ihmisarvon.

Vierailija
52/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää hyvältä jos paino on lihaksikkaissa jaloissa&pehvassa eikä keskitorsossa kuten isolla osalla kuvan naisista. Valitettavasti keski-ikääntyessä keskivartalo tuppaa keräämään rasvaa pahimmillaan niin että jalat muuttuvat vastaavasti ohkaisiksi.

Ei ole ihan reilua verrata kaksvitosta liikunnallista ja viisikymppistä väsynyttä insuliiniresistenttiä ja hihkua että ei mitään ongelmaa, jatka samaan malliin, olet upea. No eihän tässä niin tehtykään, vaan tämä ei niin kiva pulleus siivotaan pois silmistä. 

En edes täysin käsitä miksei näissä koskaan puhuta muusta kuin mukanormittavista ulkonäköpaineista. Mitä jos siirryttäisiin puhumaan energiasta ja muista terveystekijöistä. 

Vierailija
53/53 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä vaatekokoja joillakin näistä valehdeltu ihan selvästi alaspäin. 

Jep. Mä olen saman pituinen, mutta lähes 15kg hoikempi enkä minäkään mahdu s-kokoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan