Tältä näyttää keskimääräinen suomalainen nainen - 164,5 senttiä ja 72 kiloa
Toimittelijatar Wilma: " Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. " - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html
Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.
Mahtaakohan tuo olla oikein, kun Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Kuka noista oli kamalan paksu?
Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kunnon voipalloja. Voi luoja, että vihaan läskejä akkoja.
PalstaPersu ei saa edes sitä läskiä akkaa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa täällä tiukkapipoja, paino taitaa monen mielestä määrittää myös ihmisarvon.
Miehet on pinnallisia mitä tulee vastakkaisen sukupuolen ulkonäköön
Kukaan ei voi ihmisen painon ja pituuden perusteella sanoa, mikä on vieraan ihmisen vaatekoko. Siihen vaikuttaa luusto (myös vyötäröön!), rasva ja lihakset.
Bmi 27, kuten jutun naiset ovat suurin piirtein, on suomalaisten keskimääräistä painoindeksilukemaa. Yli 60-vuotiaille se onkin suositeltavaa painoindeksiluokkaa. Vanhemmille on suositeltavaa painaa hieman enemmän.
Joka tapauksessa bmi 27 on terveellisempää kuin alipaino kaiken ikäisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskiarvoisista mitoista ei miesten osalta tehdä samanlaista ulkonäköön keskittyvää juttua? Olisi varmaan noin 84 kg/176 cm ja useimmilla mahaa ja vain vähän lihaksia.
Sen takia, koska he eivät lähde mukaan näihin trollauksiin toisin kuin te ääliöt.
Neljä sivua teidän piipitystä ja taas saa nauraa 🤣🤣🤣
Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.
Aviomiehelleni olen kelvannut kaikissa painoissa ja seksiä on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 165/55kg ja osa painosta on lihaksia, sillä treenaan. Mutta olen painavimmillani ollut 165/75kg (lasten saannin jälkeen) ja näytin aikalailla tuolta, kuin nuo naiset kuvissa. Eli en mitenkään hirveän lihavalta, vaikka siinä jo lievä ylipaino on. Itselläni vaan tulee kaksoisleuka helposti, joten näytän huomattavasti paremmalta nyt, etenkin kun on niitä lihaksia. Mutta tissejä kaipaan siltä ajalta, kun olin painavampi.
Aww, kuinka kertoa että privo osui sanomatta sitä ääneen. Miehet muuten rakastavat teitä tyhmiä ja heikkoitsetuntoisia naisia. Olette helppoja käytettäviä.
Ylipaino ei tee terveydelle hyvää. En ymmärrä miksi epäterveellisyys esitetään hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka noista oli kamalan paksu?
Mun mielestä 'ongelma' ei ole siinä, että olisivat aivan järjettömän paksuja, mutta moni heistä ei kyllä ole sitä vaatekokoa mitä väittää. En vain ymmärrä miksi tulla lehteen väittämään, että olen kokoa M, kun on aivan selkeää, että tuon kokoinen ei ole M. Oli siellä sentään muutama rehelliseltä vaikuttava vastaus joukossa.
Kyllä itse olin tuon kokoisena kokoa M. Alaosa tosin saattoi usein olla L, koska olen mallia tiimalasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskiarvoisista mitoista ei miesten osalta tehdä samanlaista ulkonäköön keskittyvää juttua? Olisi varmaan noin 84 kg/176 cm ja useimmilla mahaa ja vain vähän lihaksia.
Miehiltä ei tarvita kuin pituus, tulot ja hepin koko. Keskimäärin kaikki liian pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aww, kuinka kertoa että privo osui sanomatta sitä ääneen. Miehet muuten rakastavat teitä tyhmiä ja heikkoitsetuntoisia naisia. Olette helppoja käytettäviä.
En ole heikkoitsetuntoinen, mutta ihan miten vaan. Ja kyllä, mieheni rakastaa minua!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi ihmisen painon ja pituuden perusteella sanoa, mikä on vieraan ihmisen vaatekoko. Siihen vaikuttaa luusto (myös vyötäröön!), rasva ja lihakset.
Bmi 27, kuten jutun naiset ovat suurin piirtein, on suomalaisten keskimääräistä painoindeksilukemaa. Yli 60-vuotiaille se onkin suositeltavaa painoindeksiluokkaa. Vanhemmille on suositeltavaa painaa hieman enemmän.
Joka tapauksessa bmi 27 on terveellisempää kuin alipaino kaiken ikäisille naisille.
Mistäs tämä tieto löytyy?
Aasian maissa hoikkuus on yhdistetty pitkäikäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole heikkoitsetuntoinen, mutta ihan miten vaan. Ja kyllä, mieheni rakastaa minua!
Aww, kyllä se tuli jo ilmi, että määrität itsesi miehien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ei tee terveydelle hyvää. En ymmärrä miksi epäterveellisyys esitetään hyvänä.
Minä en vaan pidä siitä miltä se tuntuu siis kun vaikka kumarran. Minulla on täysi oikeus sanoa tämä minussa ei tunnu hyvältä, haluan siitä eroon. Eikä liity siihen kuka minua katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa täällä tiukkapipoja, paino taitaa monen mielestä määrittää myös ihmisarvon.
Miehet on pinnallisia mitä tulee vastakkaisen sukupuolen ulkonäköön
Nuoret miehet varsinkin. Kun kaikki määritetään naisen ulkonäön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeo, myötähäpeää aiheuttavat naiset taas liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, koska he eivät lähde mukaan näihin trollauksiin toisin kuin te ääliöt.
Neljä sivua teidän piipitystä ja taas saa nauraa 🤣🤣🤣
Nauraa mille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies!!1!!