Onko teillä muilla puolison kanssa keskustelu pelkkää jankkaamista ja "pingpongin" pelaamisen tapaista? Miehelle kun sanoo mistä asiasta
tahansa, hän ei osaa tai halua vastata, vaan heittää kaiken takaisin. Esimerkkejä kun kysyn miksi olet tehnyt asian X noin, hän vastaa itsehän sinä sen teit, mitä vaan kysyy niin vastaa: itsehän sinä, itsehän sinä. Mistään ei ota vastuuta, kaikki, varsinkin hänen omat mokansa ovat aina muiden syytä. Olen alkanut ihmettelemään miten hän oikein töissä pärjää jos sielläkin on samanlainen teinin kaltainen jankuttaja.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä olet pystynyt edes muodostamaan suhteen miehen kanssa, joka ei osaa kommunikoida kuin normaali ihminen?
Ei normaalille ihmiselle tarvitse selitellä miksi on jonkin asian tehnyt jollain tavalla. Mutta mikromanageeraajalle täytyy tottakai. En ihmettele miksi ei jaksa pidemmän päälle olla perustelemassa ja selittämässä tekemisiään.
Ps. Mikromanageeraavan perfektionistin luonteeseen toki kuuluu, että jos häneltä itseltään kysytään samalla tavalla, on se pelkkä kysymys jo kamalaa arvostelua ja loukkaantumisen aihe - eikä ihme, hänhän itse kyselee aina juuri sen takia, kun ei pidä tekotavasta, joka on erilainen kuin hänen oma ainoa oikea tapa.
Kuulet niissä kysymyksissä jotain ihan omiasi. Jos sinulta kysytään, menettekö pyörällä vai autolla, niin kukaan ei mikromanageraa. Sinä keksit omassa päässäsi mitä toinen haluaisi sinun tekevän. Hän ehkä ihan vaan haluaa tietää, jotta itse voi sitten sen perusteella tehdä suunnitelmia. Ehkä hän kyselee pelkkästään siksi, että haluaa huomioida toisen olemassa olon ja osoittaa kiinnostusta siinä aamulla. Tai ehkä, koska hän voisi mennä silloin samalla kyydillä tai ehkä hän meinaa pestä sen pyörän yllätyksenä toiselle tai ehkä hän tietää, että on tulossa ukkosmyrsky, mutta jos toinen menee autolla sillä ei ole väliä. Sinä et tiedä, vaikka moni kuvittelee tietävänsä sen toisen motiivit.
On ollut ihan samanlaista, plus että on suuttunut siitä kun "häntä syytetään!" Vaikka ei häntä olisi millään lailla syytetty mistään. Esimerkiksi jos vaikka totean että meiltä oli unohtunut jakkara ulos ja nyt se on kastunut, nostin sen siksi nyt saunaan että kuivuisi, niin mies kilahti että hänenkö syy sekin nyt sitten oli?! Ei, ei ollut enkä edes tiedä kummalta se on unohtunut, kerroin vaan syyn miksi nostin jakkaran saunaan. Ettei ihmettele.
Miehelle oli aivan järkytys että hän missään asiassa koskaan tekisi virheen, mokaisi tai unohtaisi jotain ja olen kyllä välillä raivon partaalla huutanut hänelle, että kun jumalaute kukaan ei ole täydellinen ja kaikki mokaa joskus, hänkin, ja se on elämää.
Hiljalleen hän on alkanut sen hyväksyä, välillä joudun muistuttamaan mutta muuten menee jo suht hyvin 😂