Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti vastamelukuulokkeet päässä kulkeminen on epäsosiaalista ja ylimielistä käytöstä.

Vierailija
23.08.2026 |

Nykyään kaupassa, bussissa, töissä ja jopa muiden ihmisten seurassa näkee jatkuvasti porukkaa kuulokkeet korvilla täysin omassa kuplassaan. Sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat yksinäisiä eikä tuntemattomille enää jutella.

Minusta kuulokkeet viestivät aika suoraan: älä puhu minulle, en halua kuulla sinua enkä ympäristöäni.

Ennen julkisissa tiloissa oltiin edes jollain tavalla läsnä muiden ihmisten kanssa. Nyt tuntuu, että normaali sosiaalinen kanssakäyminen koetaan häiriöksi, jolta pitää suojautua vastamelulla.

Kommentit (338)

Vierailija
221/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteesi on täysin yhdentekevä. Kenelläkään ei ole velvollisuutta tuolla ulkona kulkiessaan olla auliin vastaanottavaisena tuntemattomia varten vaan jokainen saa mennä ja olla kuten parhaakseen katsoo. Aikuinen suoriutuu yleisellä paikalla liikkumisesta myös vastamelukuulokkeet päässä. 

Vakuutusyhtiöt eivät varmaan korvaa onnettomuuksia/sairaanhoitokuluja ym. jos haahuilet kuulokkeet päässä. 

Kyllä korvaa. Esimerkiksi liikennevakuutus kattaa kaiken hoidon. Autoilijalta lähtee bonukset! Sama tapaturmavakuutusten kanssa

Vierailija
222/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten täällä verrataan vastamelukuulokkeita kuulosuojaimiin ja korvatulppiin. Kuinka moni kulkee kaikkialla kodin ulkopuolella kuulosuojaimet tai korvatulpat päässä? En ole nähnyt yhtään lenkkeilijää kuulosuojaimilla, kuulokkeet niillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä vaarallista. Jää auton alle. 

Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että mä oikeasti toivon, että nää kuulokemikkihiiret jäävät auton alle ja nauran (!!!) kun se tapahtuu.

Millainen tausta aiheuttaa tuollaista pahuutta? 

Itkepä jokea. Jos haluat eristää itsesi, niin sitten ei sinua myöskään auteta juuri kun SINÄ satut tarvisemaan apua. Ole sitten yksin ja mätäne luureinesi.

Vaikutat ihmiseltä, joka ei muutenkaan ole ensimmäisten joukossa ketään auttamaan, oli luurit tai ei. Älä siis kanna huolta asioista, jotka eivät sinun elämänlaatuusi vaikuta mitenkään. 

Vierailija
224/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä nykyajan kylmyyttä ja itsekkyyttä. Mä haluan just vain oman kuplan, sinne tulee vain valitsemani ihmiset ja en halua energiasyöppöjä, kiitos. Haluan valita tarkkaan ajankäyttöni joten työnnän muut pois kuulokkeilla.

Ei ihme että ihmiset voivat pahoin, kun valikoidaan koko elämä ja poissuljetaan niinkin normaali asia kuin ympäristön äänet pois. Katuporan ja kiljuvan teinilauman välttelyn vielä ymmärtäis.

Vierailija
225/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että mä oikeasti toivon, että nää kuulokemikkihiiret jäävät auton alle ja nauran (!!!) kun se tapahtuu.

Yksinäisyys, kenties koulukiusaaminenkin, epäilen. -eri-

Vierailija
226/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kävele autotiellä.

Vierailija
227/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä nykyajan kylmyyttä ja itsekkyyttä. Mä haluan just vain oman kuplan, sinne tulee vain valitsemani ihmiset ja en halua energiasyöppöjä, kiitos. Haluan valita tarkkaan ajankäyttöni joten työnnän muut pois kuulokkeilla.

Ei ihme että ihmiset voivat pahoin, kun valikoidaan koko elämä ja poissuljetaan niinkin normaali asia kuin ympäristön äänet pois. Katuporan ja kiljuvan teinilauman välttelyn vielä ymmärtäis.

Hohhoijaa🥱

Vierailija
228/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Mua raivostuttaa kuulokkeet päässä kävelevät ihmiset, jotka eivät havainnoi ympäristöään ja näitä on paljon. Harhaudutaan pyörätielle tai pahimmillaan ajoradalle katsomatta yhtään. Pyöräillessä toivotonta soittaa kelloa varoitukseksi.

Vierailija
229/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en halua olla sosiaalisessa kanssakäymisessä vieraiden ihmisten kanssa julkisilla paikoilla. Ihmiset ovat nykyisin niin sekaisin ja ties missä aineissa, niin ei vaan kiinnosta. Ja jos ei olla aineissa niin kerjätään rahaa tai yritetään myydä ties mtä littyymää, suolaa tai saippuaa.  

Onneksi vanhemmat ihmiset uskaltaa puhua, vaikka näkevätkn kuulokkeet ja pyytää apua, jos tarvitsevat. Eilen autoin jotain hädin tuskin pystyssä pysyvää puolisokeaa papparaista (hän itse kuvasi itsensä noin) pullonpalautusautomaatilla. Hän sanoi, että näytät sen verran rehelliseltä, että uskallan pyytää apua.

Vierailija
230/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkepä jokea. Jos haluat eristää itsesi, niin sitten ei sinua myöskään auteta juuri kun SINÄ satut tarvisemaan apua. Ole sitten yksin ja mätäne luureinesi.

Olen eri henkilö, mutta WTF? Siis mielestäsi jos joku kuuntelee äänikirjaa, niin hän ei ansaitse apua tarvittaessa? 😳 Tällä palstalla kyllä törmää toinen toistaan omituisempiin ajatusmaailmoihin... Kyllä minä ainakin autan ihmistä hädässä, oli hänellä kuulokkeet tai ei. Ei tulisi mieleenikään jättää jotakuta pulaan vain siksi, että hän sattuu kuuntelemaan kuulokkeilla jotain, aivan yhdentekevä asia tuommoinen. Ja todennäköisesti se kuulokkeita käyttäväkin auttaisi muita, jos oikeasti olisi hätätilanne.

Vierailija
231/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulokkeiden käyttäjä ei lähtökohtaisesti häiritse ketään. Aika kummallista häiriintyä ihmisestä, joka on nimenomaan omissa oloissaan eikä vaadi sinulta mitään.

Kyllä vaatii esim. kaupassa. Ei voi sanoa hei, kun kävelee sisään, ei katso päälle vaan kävelee ohi kuin olisit ilmaa ja sitten hetken päästä on kuitenkin vinkumassa apua tai palvelua. Myyjänä pujahdan myös seiniä pitkin taukotilaan ja jätän luuriautistin yksin pyörimään hyllyille. 

Vierailija
232/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 54-vuotias helsinkiläinen, asunut koko ikäni aivan keskustassa, jossa on ja liikkuu paljon ihmisiä. En muista, että ihmiset olisivat koskaan olleet "julkisissa tiloissa edes jotenkin vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa". Koska tälläinen aika on ollut ap? 

Oletko koskaan käynyt maaseudulla Esson baarissa?

Olen. Ja ne tyypit, jotka tulee sinne viettää aikaansa, nimenomaan tulevat tapaamaan muita ihmisiä ja juttelemaan. 

Menetkö sä rautatieasemalle tapaamaan ihmisiä? 

Jos Esson baari ei ole mielestäsi julkinen tila niin onko maaseuduilla rautatieasemia, missä ihmiset ovat olleet kanssakäymisessä keskenään silloin kun korvalappustereoita ei ollut vielä keksitty ja muistaisitko sellaisen ajan jos näin olisi?

Oletko yksinkertainen? Kun sinne Esson baariin mennään viettämään aikaa tuttujen kanssa jutellen. Mutta jos sinne sattuu kahville joku, joka on vain ajamassa ohi, niin hän todennäköisesti juo kahvinsa hiljaa yksinään, eikä liity paikallisten Reijjojen kuppikuntaan. 

Ap puhui julkisista tiloista yleensä, hän ei missään kohtaa aloitusta erittele näitä tiloja. Jos erittelee, lainaa ole hyvä se kohta. 

Vierailija
233/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mentaaliakrobatialla sä onnistut liittämään kuulokkeiden käytön toisten auttamiseen tai auttamattomuuteen? 

Mä olen ihan pelastanut toisten ihmisten henkiä, niin saanko nyt kuunnella musiikkia kuulokkeilla julkisilla paikoilla? 

Vierailija
234/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju lähinnä vahvisti käsitystäni siitä, miksi julkisilla paikoilla kannattaa käyttää kuulokkeita.  Näiden kommenttien perusteella ei todellakaan harmita pysyä omissa oloissani vaan päinvastoin, mieluummin kuuntelen musaa kuin hakeudun tällaisten ihmisten seuraan.

Vierailija
235/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteesi on täysin yhdentekevä. Kenelläkään ei ole velvollisuutta tuolla ulkona kulkiessaan olla auliin vastaanottavaisena tuntemattomia varten vaan jokainen saa mennä ja olla kuten parhaakseen katsoo. Aikuinen suoriutuu yleisellä paikalla liikkumisesta myös vastamelukuulokkeet päässä. 

Vakuutusyhtiöt eivät varmaan korvaa onnettomuuksia/sairaanhoitokuluja ym. jos haahuilet kuulokkeet päässä. 

Se, ettet sinä osaa muuta kuin "haahuilla" kuulokkeet päässä tai ilman, et suinkaan tarkoita, että muut olisivat samanlaisia. Kuulokkeet päässäkin kuulee kun ei liian kovaa huudata korvissaan mitään. Kuulokkeissa (tai jopa latauskoteloissa) on volyyminappula, josta voi säätää ääntä tilanteen mukaan. Ole siis huoleti. 

Minuahan se ei haittaa, kun en kuulokkeita itse käytä. Enkä sääli luuripäitä, jotka kulkevat omassa kuplassaan. Sitten kun heille sattuu, niin hykertelen iloisena mielessäni, että siitäs sait. 

Vierailija
236/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen välillä musiikkia, kun lähden kävelemään kaupoille. Täältä on pitkä matka kaupoille ja kävelymatka kuluu mukavammin kuulokkeet päässä musiikkia kuunnellessa. Rakastan muutenkin musiikkia. En ajatellut ikinä, että se häiritsisi jotakin. Kaupassa tervehdin aina myyjää ja keskeytän musiikin, että kuulen jotakin. Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
237/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju lähinnä vahvisti käsitystäni siitä, miksi julkisilla paikoilla kannattaa käyttää kuulokkeita.  Näiden kommenttien perusteella ei todellakaan harmita pysyä omissa oloissani vaan päinvastoin, mieluummin kuuntelen musaa kuin hakeudun tällaisten ihmisten seuraan.

Älä huoli, muut eivät kaipaa sinun seuraasi sitäkään vähää. Win-win.

Vierailija
238/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ylimielisyyttä on se, että vaatii tuntemattomiakin huomioimaan itsensä.

Oman elämänsä pikku narsisti kuvittelee että on maailman napa ja siksi kaikkien tulisi huomioida.

Vierailija
239/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Mua raivostuttaa kuulokkeet päässä kävelevät ihmiset, jotka eivät havainnoi ympäristöään ja näitä on paljon. Harhaudutaan pyörätielle tai pahimmillaan ajoradalle katsomatta yhtään. Pyöräillessä toivotonta soittaa kelloa varoitukseksi.

No sua nyt raivostuttaa muutenkin kaikki, jotka ei noudata sääntöjä, vanhukset, lapset, vammaiset, sokeat... Oli niillä kuulokkeet päässä tai ei. 

Vierailija
240/338 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, muut eivät kaipaa sinun seuraasi sitäkään vähää. Win-win.

Paitsi ap kaipaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi