Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti vastamelukuulokkeet päässä kulkeminen on epäsosiaalista ja ylimielistä käytöstä.

Vierailija
23.08.2026 |

Nykyään kaupassa, bussissa, töissä ja jopa muiden ihmisten seurassa näkee jatkuvasti porukkaa kuulokkeet korvilla täysin omassa kuplassaan. Sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat yksinäisiä eikä tuntemattomille enää jutella.

Minusta kuulokkeet viestivät aika suoraan: älä puhu minulle, en halua kuulla sinua enkä ympäristöäni.

Ennen julkisissa tiloissa oltiin edes jollain tavalla läsnä muiden ihmisten kanssa. Nyt tuntuu, että normaali sosiaalinen kanssakäyminen koetaan häiriöksi, jolta pitää suojautua vastamelulla.

Kommentit (259)

Vierailija
181/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tössä avokonttori, joten käytän vastamelukuulokkeita. Piste.

Ohhoh, nyt on kyllä röyhkeyden huipentuma 😂 Aplla poksahtaa aortta🥺

Ap ei taida tietää, kuinka monella työpaikalla ihmiset tekee töitä kuulokkeet päässään. Voisi yllättyä. Ja järkyttyä. 

Vierailija
182/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun muun oikeus sosiaaliseen kanssakäymiseen on tärkeämpi kuin toisen oikeus omaan rauhaan? 

Kotona voit olla omassa rauhassa, julkisilla paikoilla se on ylimielistä ja sairastaa eristää itsensä normaaleista sosiaalisista kanssakäymisistä.

Oliko tämä jonkinlaista satiiria?

Normaalijärjellä varustetulle kyllä, kuulokkeilla ja ilman, mutta valitettavasti keskuudessamme kulkee näitä, joille jokainen tuntematonkin edustaa mahdollista juttu ym. kaveria ja ottavat sen suurena loukkauksena, mikäli joku julkeaa pullikoida sitä vastaan niinkin selvästi kuin kuulokkeet korvilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-vuotias helsinkiläinen, asunut koko ikäni aivan keskustassa, jossa on ja liikkuu paljon ihmisiä. En muista, että ihmiset olisivat koskaan olleet "julkisissa tiloissa edes jotenkin vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa". Koska tälläinen aika on ollut ap? 

Vierailija
184/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla paikoilla on nykyään kova meteli. Nuorisoporukoista lähtee kova huuto, etenkin niistä jotka vasta harjoittelevat suomea. En ymmärrä miksi pitää kommunikoida kiljumalla. 

Käykää Itiksessä katsomassa jos ette usko. Samalla reissulla voi käydä kuulokaupoilla.

Vierailija
185/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun muun oikeus sosiaaliseen kanssakäymiseen on tärkeämpi kuin toisen oikeus omaan rauhaan? 

Kotona voit olla omassa rauhassa, julkisilla paikoilla se on ylimielistä ja sairastaa eristää itsensä normaaleista sosiaalisista kanssakäymisistä.

Normaalijärjellä varustetulle kyllä, kuulokkeilla ja ilman, mutta valitettavasti keskuudessamme kulkee näitä, joille jokainen tuntematonkin edustaa mahdollista juttu ym. kaveria ja ottavat sen suurena loukkauksena, mikäli joku julkeaa pullikoida sitä vastaan niinkin selvästi kuin kuulokkeet korvilla. 

Ei tässä tainnut kukaan vetää hernettä nenään siitä, että kuulokkeet ovat päässä avokonttorissa, bussissa, lenkkipolulla jne. Huonoa käytöstä sen sijaan on mennä vaikkapa kaupan kassalle kuulokkeet päässä. Asialla ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa. Ihan ihmeellistä edes olettaa, että ilman kuulokkeita joku tulisi heti jutteleman.

Vierailija
186/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, selitätkö mulle, miten on mahdollista, että nyt, kun olen vanhojen kuulokkeitteni hajottua kulkenut muutaman kuukauden koknaan ilman, niin en ole jutellut turuilla ja toreilla siltikään kenenkään kanssa, enkä muodostanut yhtäkään uutta ystävyyssuhdetta kadulla. Aiemmin kuljin aina kuulokkeet päässä. Mitä nyt siis teen väärin, kun sosiaalisuuden määräni ei olekaan noussut uusiin sfääreihin? Enkä huomaa ylipäätään mitään muuta eroa kuulokkeet päässä kulkemiseen, kuin että nyt joudun kaupassa kuuntelemaan riehuvia kakaroita ja kinastelevia pariskuntia halusin tai en.

Olet aivan eri tavalla nyt läsnä muiden elollisten elämässä. Vaikka voi tuntua siltä että Ap ajattelee vain omaa parastaan ja niin se varmasti onkin, mutta sen voi hyvällä tahdolla kääntää toisin päin ja ajatella Ap:n tahtovan sinun parastasi. Miten, sen varmasti Ap kertoo itse?

Vierailija
187/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ekstrovertit olette kyllä itsekästä porukkaa.

Pitihän se arvata, että joku itsensä introvertiksi diagnosoinut alkaa syyttämään ekstrovertteja kaikesta mielipahasta :D

Ja paikalle juoksee ekstrovertti, joka on sitä mieltä, että muiden kuuluu sietää heidän ihastuttavaa sosiaalisuuttaan loputtomasti. 

Vierailija
188/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54-vuotias helsinkiläinen, asunut koko ikäni aivan keskustassa, jossa on ja liikkuu paljon ihmisiä. En muista, että ihmiset olisivat koskaan olleet "julkisissa tiloissa edes jotenkin vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa". Koska tälläinen aika on ollut ap? 

Kuulostaa varmasti aavemaiselta. Kuuluu vain askelten ääniä ja vaatteiden kahahtelua. :)

Vierailija
189/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt maaseudulla Esson baarissa?

Vierailija
190/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tainnut kukaan vetää hernettä nenään siitä, että kuulokkeet ovat päässä avokonttorissa, bussissa, lenkkipolulla jne. Huonoa käytöstä sen sijaan on mennä vaikkapa kaupan kassalle kuulokkeet päässä. Asialla ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa. Ihan ihmeellistä edes olettaa, että ilman kuulokkeita joku tulisi heti jutteleman.

Jos ne kuulokkeet päässä voi tervehtiä kassatyöntekijää ja sanoa lopuksi kiitos, niin en pitäisi huonona käytöksenä. 

Vierailija
191/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, selitätkö mulle, miten on mahdollista, että nyt, kun olen vanhojen kuulokkeitteni hajottua kulkenut muutaman kuukauden koknaan ilman, niin en ole jutellut turuilla ja toreilla siltikään kenenkään kanssa, enkä muodostanut yhtäkään uutta ystävyyssuhdetta kadulla. Aiemmin kuljin aina kuulokkeet päässä. Mitä nyt siis teen väärin, kun sosiaalisuuden määräni ei olekaan noussut uusiin sfääreihin? Enkä huomaa ylipäätään mitään muuta eroa kuulokkeet päässä kulkemiseen, kuin että nyt joudun kaupassa kuuntelemaan riehuvia kakaroita ja kinastelevia pariskuntia halusin tai en.

Olet aivan eri tavalla nyt läsnä muiden elollisten elämässä. Vaikka voi tuntua siltä että Ap ajattelee vain omaa parastaan ja niin se varmasti onkin, mutta sen voi hyvällä tahdolla kääntää toisin päin ja ajatella Ap:n tahtovan sinun parastasi. Miten, sen varmasti Ap kertoo itse?

Nyt oli kyllä sekavaa. 

Eli sun mielestä minä, aikuinen, juridisesti täysivaltainen ihminen, en osaa ajatella omaa parastani, vaan apn pitää se tehdä minun ja kaikkien muiden eri mieltä olevien puolesta? 

Nyt menee jo parodiaksi 🙈

Vierailija
192/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomista ei ikinä tiedä tuleeko suusta ulos törkyä, asiaa vai hölynpölyä. Mieluiten kuuntelen kirjaa kuin tuntemattomien höpinää. Sorry not sorry.

Vierailija
193/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät mahdollisuuksien mukaan itsepalvelukassaa, häiritsemättä ketään ja nopeasti. Kassalla istuvan ihmisen kautta ainoastaan jos tarvis ja kassa ottaa sen huonokäytöksisyytenä vain, jos kuulokkeista kuuluva ääni ylittää kassan äänen ja koska 99,9% kuulokkeita käyttävätkin osaavat hiljentää tai sammuttaa sen kuulokkeistaan tulevan äänen kassaa kohti mennessään. Muiden siunailu ja puhina herttaisen toissijaista. Ja koska aika monet kulkevat nappikuulokkeet korvissaan, ei välttämättä edes siellä kassalla kukaan tajua äsken ostoksensa maksaneella olleen kuulokkeet korvillaan. 

Vierailija
194/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitihän se arvata, että joku itsensä introvertiksi diagnosoinut alkaa syyttämään ekstrovertteja kaikesta mielipahasta :D

Ja paikalle juoksee ekstrovertti, joka on sitä mieltä, että muiden kuuluu sietää heidän ihastuttavaa sosiaalisuuttaan loputtomasti. 

Olen itseasiassa introvertti, mutta inhoan introvertteja jotka syyttävät ektrovertteja kaikesta. Ja kyllä, sinun on siedettävä muita ihmisiä siinä missä ekstroverttienkin on siedettävä sinua. Aika typerää vaatia toiselta jotain, jos itsekin on joustamaton mulkku.

Vierailija
195/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt maaseudulla Esson baarissa?

Olen. Ja ne tyypit, jotka tulee sinne viettää aikaansa, nimenomaan tulevat tapaamaan muita ihmisiä ja juttelemaan. 

Menetkö sä rautatieasemalle tapaamaan ihmisiä? 

Vierailija
196/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä sekavaa. 

Eli sun mielestä minä, aikuinen, juridisesti täysivaltainen ihminen, en osaa ajatella omaa parastani, vaan apn pitää se tehdä minun ja kaikkien muiden eri mieltä olevien puolesta? 

Nyt menee jo parodiaksi 🙈

No se nyt vain on sellainen lintujen laulun kuuntelijan henkilökohtainen mielipide.

Vierailija
197/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kadulla, mutta pubeissa on oikein tavallista jutella tuntemattomille. Tai ainakin oli.

Vierailija
198/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salillakin laitan kuuloketyypit omaan kategoriaansa. Jos ei pysty tuntia TREENAAMAAN vapaasti, ilman kuulokkeita, niin joku mättää. Tiellähän ne kuulokkeet ovat.

Vierailija
199/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salillakin laitan kuuloketyypit omaan kategoriaansa. Jos ei pysty tuntia TREENAAMAAN vapaasti, ilman kuulokkeita, niin joku mättää. Tiellähän ne kuulokkeet ovat.

En käsitä, miksi kukaan ikinä treenaisi kuuntelematta musiikkia samalla. 

Vierailija
200/259 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itseasiassa introvertti, mutta inhoan introvertteja jotka syyttävät ektrovertteja kaikesta. Ja kyllä, sinun on siedettävä muita ihmisiä siinä missä ekstroverttienkin on siedettävä sinua. Aika typerää vaatia toiselta jotain, jos itsekin on joustamaton mulkku.

Kuka tässä on joustamaton 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi