Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti vastamelukuulokkeet päässä kulkeminen on epäsosiaalista ja ylimielistä käytöstä.

Vierailija
23.08.2026 |

Nykyään kaupassa, bussissa, töissä ja jopa muiden ihmisten seurassa näkee jatkuvasti porukkaa kuulokkeet korvilla täysin omassa kuplassaan. Sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat yksinäisiä eikä tuntemattomille enää jutella.

Minusta kuulokkeet viestivät aika suoraan: älä puhu minulle, en halua kuulla sinua enkä ympäristöäni.

Ennen julkisissa tiloissa oltiin edes jollain tavalla läsnä muiden ihmisten kanssa. Nyt tuntuu, että normaali sosiaalinen kanssakäyminen koetaan häiriöksi, jolta pitää suojautua vastamelulla.

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoit, en kuullut kun oli nämä kuulokkeet päässä!

Vierailija
2/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vastenmielisiä. Parempi olla omassa kuplassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ees kiinnosta olla kenenkään kanssa vapaa ajalla kontaktissa töissä sä tarpeeksi kuunnella kaakatusta ja jonninjoutavaa lässytystä. 

Vierailija
4/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungit eivät ole ihmisen luontaisia elinympäristöjä. Se vaatii suojautumaan.

Vierailija
5/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkinen tila on niin täynnä möykkää että pakko pitää kuulokkeita oman järjen  ja mielenrauhan säilyttämisen vuoksi. Perus kauppareissulla en niitä käytä, mutta julkisissa kulkuneuvoissa ovat kyllä pakollisia. En kylläkään käytä vastamelukuulokkeita vain open ear mallia eli kuulen kyllä läpi jos jotakin hälyttävää alkaa tapahtumaan. Ja en kaipaa mitään kontaktinottoa huomionhakuisilta muilta matkustajilta.

Vierailija
6/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä tule käytettyäkään muutoin kuin epäsosiaalisten ja ylimielisten ihmisten seurassa.

Vierailija
7/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei ole luotu elämään nykyisessä ärsyketulvassa. 

Vierailija
8/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta ja ylimielistä odottaa, että ventovieraiden tulisi jotenkin viihdyttää itseä.

Vierailija
9/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se kuulokkeiden tarkoitus juuri on, että antakaa minun olla rauhassa kiitos.

Vierailija
10/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun muun oikeus sosiaaliseen kanssakäymiseen on tärkeämpi kuin toisen oikeus omaan rauhaan? 

Vierailija
11/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sä edes miten vastamelukuulokkeet toimii ;)

Vierailija
12/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vaarallista. Jää auton alle. 

Vierailija
13/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ihmisten typerää lätinää ja muksujen huutamista jaksa kuunnella. Mieluummin kuuntelen hyvää musiikkia kuulokkeista.

Vierailija
14/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä jokseenkin samaa mieltä. Ei tuo varsinaisesti häiritse, mutta viestii tietynlaisesta sosiaaliluokasta. Erityksesti jos kassallakaan ei ota kuulokkeita pois, ei katso myyjään päinkään eikä tervehdi. 

Vierailija
15/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä vaarallista. Jää auton alle. 

Siksi kuurot eivät voi koskaan lähteä kotoaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä muistan ajan, kun bussiin noustessa ensimmäisenä nappasi sieltä laatikosta Metro-lehden ja luki sitä matkan ajan. Niin teki suurin osa muistakin matkustajista. Joo, ei ollut vastamelkuulokkeita, mutta se lehti osoitti, että haluaa olla rauhassa.

Vierailija
17/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos en nimeomaan halua, että tuntemattomat ihmiset puhuvat minulle julkisissa tiloissa? Mikä ihmeen syy jollain voisi olla jutella minulle kaupassa tai bussissa?

Vierailija
18/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun muun oikeus sosiaaliseen kanssakäymiseen on tärkeämpi kuin toisen oikeus omaan rauhaan? 

Kotona voit olla omassa rauhassa, julkisilla paikoilla se on ylimielistä ja sairastaa eristää itsensä normaaleista sosiaalisista kanssakäymisistä.

Vierailija
19/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi minun pitäisi sen erikoisemmin puhua tuntemattomien kanssa? Ei meillä ole mitään small talk kulttuuria koskaan ollutkaan ja minusta se on aivan typerää. Ei sitä 90 luvullakaan ihmiset alkaneet höpöttää tuosta vaan kaikille tuntemattomille vaikka ei kuulokkeita korvissa ollutkaan. 

Vierailija
20/183 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona voit olla omassa rauhassa, julkisilla paikoilla se on ylimielistä ja sairastaa eristää itsensä normaaleista sosiaalisista kanssakäymisistä.

Autistit on sairaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan