Mitä yleistä huonoa piirrettä sinussa ei ole?
Itsellä kateus tulee ensimmäisenä mieleen. Muiden onni ei ole minulta pois.
Kommentit (351)
Tuhlaavaisuus. Olen järkevä rahan suhteen. Ja puhun pahaa vain sellaisista ihmisistä jotka todella ansaitsevat sen.
Muuten mulla on varmaan kaikki yleiset paheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran mielenvikainen. Että tätä lukiessani tuntuu että 99% ihmisistä valehtelee ja käyttäytyy ihan päin vastoin välillä mitä ne tänne valehtelee eivät uskalla vain myöntää sitä tai ei muista sitä että on tehnyt päinvastoin omia väitteitään. Myös ihmiset vaikuttaa itserakkailta paskoilta.
T. Katkera Mielisairas (oikeasti)
On hyvin todennäköistä, että aitoa altruismia ei ole olemassakaan. Ihmiset tekevät asiat itsekkäistä tarkoitusperistä. Sen kanssa kannattaa oppia elämään ilman paatoksellista "paskan" lisäämistä.
Tämä on ihan järjetön ajatus. Olemme laumaeläimiä, haluamme toisille hyvää ihan biologisesti, koska meillä on käsite ”yhdessä”, ja jos toinen prjää/selviää hengissä, meillä on joku jonka kanssa olla ”yhdessä”. Jos haluaa vedota ettei se ole puhdasta koska utsekkn hyödymme niin miten vaan, samaa argumenttia voi kuitenkin käyttää toisinkin päin: mikään itsekäs teko ei ole pohjimmiltaan muuta kuin altruistinen.
Vierailija kirjoitti:
No minulta jostain syystä ovat jääneet virheet puuttumaan kokonaan ja se ei ole ihan yleistä.
Minulle on käynyt tässä elämässä ihan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus ja siihen liittyvä mukavuudenhalu.
Tarkoitat kai mukavuudenhalu ja siihen liittyvä laiskuus?
Mukavuuden optimointi näyttäytyy muiden mielestä laiskuutena mikäli sattuu nauttimaan vaikkapa sohvalla makoilusta. Kuitenkin, jos ihminen nauttii esim. siivoamisesta tai juoksemisesta, se vaikuttaa ahkeralta vaikka kyseessä on samanlainen oman mukavuuden optimointi...
En allekirjoita. Juoksen terveyteni ja velvollisuudentunteen vuoksi (hyväkuntoinen kuluttaa vähemmän sotekuluja), mieluummin makaisin sohvalla. Toki alkuhankaluuden jälkeen juoksemiseen tottuu ja se helpottuu, saa hyvän mielen, että jaksoinpa taas, vaikka sohva veti puoleensa. Mukavuuden optimointia juokseminen ei minulle ole.
työpaikkaa hakiessahan klassikko "viaksi" on aina että olen liian perfektionisti ja työhullu.....
mutta että hakematta mitään, nimettömänä, pitää silti valehdella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran mielenvikainen. Että tätä lukiessani tuntuu että 99% ihmisistä valehtelee ja käyttäytyy ihan päin vastoin välillä mitä ne tänne valehtelee eivät uskalla vain myöntää sitä tai ei muista sitä että on tehnyt päinvastoin omia väitteitään. Myös ihmiset vaikuttaa itserakkailta paskoilta.
T. Katkera Mielisairas (oikeasti)
On hyvin todennäköistä, että aitoa altruismia ei ole olemassakaan. Ihmiset tekevät asiat itsekkäistä tarkoitusperistä. Sen kanssa kannattaa oppia elämään ilman paatoksellista "paskan" lisäämistä.
Tämä on ihan järjetön ajatus. Olemme laumaeläimiä, haluamme toisille hyvää ihan biologisesti, koska meillä on käsite ”yhdessä”, ja jos toinen prjää/selviää hengissä, meillä on joku jonka kanssa olla ”yhdessä”. Jos haluaa vedota ettei se ole puhdasta koska utsekkn hyödymme niin miten vaan, samaa argumenttia voi kuitenkin käyttää toisinkin päin: mikään itsekäs teko ei ole pohjimmiltaan muuta kuin altruistinen.
miten vaikkapa bundy oli teoissaan pohjimmiltaan altruistinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus ja siihen liittyvä mukavuudenhalu.
Tarkoitat kai mukavuudenhalu ja siihen liittyvä laiskuus?
Mukavuuden optimointi näyttäytyy muiden mielestä laiskuutena mikäli sattuu nauttimaan vaikkapa sohvalla makoilusta. Kuitenkin, jos ihminen nauttii esim. siivoamisesta tai juoksemisesta, se vaikuttaa ahkeralta vaikka kyseessä on samanlainen oman mukavuuden optimointi...
En allekirjoita. Juoksen terveyteni ja velvollisuudentunteen vuoksi (hyväkuntoinen kuluttaa vähemmän sotekuluja), mieluummin makaisin sohvalla. Toki alkuhankaluuden jälkeen juoksemiseen tottuu ja se helpottuu, saa hyvän mielen, että jaksoinpa taas, vaikka sohva veti puoleensa. Mukavuuden optimointia juokseminen ei minulle ole.
"saa hyvän mielen"
Minussa ei ole mitään huonoa, olen mahtava ihminen. En edes ajattele millainen olen olen millainen olen. Toisten huomautuksista en edes välitä eikä niitä ole kukaan sanonutkaan. Olen vaan hurmaava ihminen ollut aina ettei sitä edes mieti.
Kyky sietää paskapuhetta. Kyky hyväksyä jatkuvaa nöyryytystä. Kyky nuolla persettä. Monta muutakin tuon kaltaista asiaa puuttuu. Siksi olenkin ollut yksin käytännössä koko elämäni. Kun ei huvittanut pysyä kavereina selkäänpuukottavien kpäiden kanssa. Samasta syystä olen niin suosittu vastakkaisen sukupuolen silmissä.