Paperilla erillään asuvat lapsiperheelliset pariskunnat, koska haluavat maksimoida tuet
Tällaiseen olen törmännyt useamman kerran hyvin monenlaisten perheiden osalta. Pariskunta asuu paperilla eri osoitteissa, jotta toisen tilille napsahtaa lapsista mahdollisimman suuret tuet. Todellisuudessa kuitenkin elävät saman katon alla.
Pitäisikö näitä pariskuntia käräyttää Kelalle?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisit aikaa ja energiaa asiaan, joka ei johda mihinkään ja josta et voisi edes teoriassa hyötyä millään tavalla?
Minä hyödyn siitä, että maksamani verorahat eivät mene sellaiseen tarkoitukseen, joihin niitä ei ole tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä käräyttelijät tietävät, että perhe nostaa kelan tukia? En minä ainakaan tiedä, mistä naapurit rahansa hankkivat. Enkä tiedä sitäkään, onko naapurissa asuva perhe kirjoilla samassa osoitteessa.
Minä näen työssäni ihmisten kotiosoitteet. On minusta mielenkiintoista se, että pariskunta asuu eri osoitteissa viranomaisten tietojen mukaan, mutta minulle sanovat kasvokkain, että ovat pariskunta ja asuvat yhdessä.
Minulla on kysymys:
Miksi jotkut asuisivat eri osoitteissa, jos eivät tukia hyödyntääkseen? Miksi väittää, että asutaan erillään, jos kuitenkin ollaan parisuhteessa ja on vaikka yhteiset lapset?
Tämä kelaan soittanut ja ls ilmosta kauhistunut rouva lieni yksi. Asui lapsensa kanssa kolmiossa ja lapsen isä toisessa asunnossa ellei sitten ollut jalkavaimo kyseessä.
Mielestäni jos lapsen omaava henkilö seurustelee lapsettoman kanssa, niin tälle lapsettomalla pitäisi lätkästä lisävero. Tajuaisivat pysyä sinkkuvanhemmista kaukana.
Täähän on tosi yleistä. Osa-aikasuus töissä onnistuu yh ja sit saa lisää tukia. Kaikki korotettuna, asumistuer, lapsilisät ja mitä lie tukia vielä. Tuetut lomat ja matkat huvipuistoon - kaikki irtoo yksinhuoltajalle vaikka isi asuu viereisessä talossa. Ainiin ja se toinen kämppä airbnb tai jonnekin. Aijjai kun rahaa rapsuu!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kysymys:
Miksi jotkut asuisivat eri osoitteissa, jos eivät tukia hyödyntääkseen? Miksi väittää, että asutaan erillään, jos kuitenkin ollaan parisuhteessa ja on vaikka yhteiset lapset?
Keksin moniakin syitä. Ei tarvitse elättää aikuista ihmistä, saa avioeron helposti, kun on asunut erillään, erilaiset vuorokausirytmit, vuorotyö, etätyö, oma rauha jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä käräyttelijät tietävät, että perhe nostaa kelan tukia? En minä ainakaan tiedä, mistä naapurit rahansa hankkivat. Enkä tiedä sitäkään, onko naapurissa asuva perhe kirjoilla samassa osoitteessa.
Minä näen työssäni ihmisten kotiosoitteet. On minusta mielenkiintoista se, että pariskunta asuu eri osoitteissa viranomaisten tietojen mukaan, mutta minulle sanovat kasvokkain, että ovat pariskunta ja asuvat yhdessä.
En tiedä, missä pullossa olet elänyt, mutta itse ainakin opin jo kauan sitten, että todellisuus ja viranomaisten tiedot ovat eri asia ja sitten on vielä ihmisten sanomisten villi länsi. Olen tavannut kymmeniä äitejä, isiä, siskoja, veljiä, isovanhempia, setiä, tätejä, serkkuja yms., jotka eivät ole sitä, vaikka niin sanovat tai joku muu sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kysymys:
Keksin moniakin syitä. Ei tarvitse elättää aikuista ihmistä, saa avioeron helposti, kun on asunut erillään, erilaiset vuorokausirytmit, vuorotyö, etätyö, oma rauha jne.
Mutta pointti onkin se, että asuvat saman katon alla, vaikka viranomaisille ilmoittavat asuvansa erillään. Sen miekkosen kirjat voi olla vaikka kaverin osoitteessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Somalipiireissä ylestä, mutta kyllä näitä työttömiä suomalaisiakin on.
Työttömiä? Miten se liittyy tähän? Ei ne yh-tuet liity työtilanteeseen.
Työtön saa asumistuet, ja työtön etävanhempi saa nollasopimuksen elatusmaksusta, joten kela maksaa elatustuen. Myös harkinnanvaraista saa helpommin yh.
Just, oma hyvätuloinen työkaveri vielä hyvätuloisemman puolisonsa kanssa ilmoitti miehen asuvan muka anopin kanssa.
Tätä käyttävät hyväksi myös rikkat ja ahneet.
Vierailija kirjoitti:
Just, oma hyvätuloinen työkaveri vielä hyvätuloisemman puolisonsa kanssa ilmoitti miehen asuvan muka anopin kanssa.
Tätä käyttävät hyväksi myös rikkat ja ahneet.
Olen ollut paikalla, kun googlaavat, missä päin maata on pienin veroprosentti, että voivat hommata itsensä kirjoille sinne.
Ja kaikkien yksinhuoltajien lapsille on hankittu adhd-diagnoosit jotta saa vammaistuet.