Paperilla erillään asuvat lapsiperheelliset pariskunnat, koska haluavat maksimoida tuet
Tällaiseen olen törmännyt useamman kerran hyvin monenlaisten perheiden osalta. Pariskunta asuu paperilla eri osoitteissa, jotta toisen tilille napsahtaa lapsista mahdollisimman suuret tuet. Todellisuudessa kuitenkin elävät saman katon alla.
Pitäisikö näitä pariskuntia käräyttää Kelalle?
Kommentit (34)
Näitä jää kiinno jatkuvasti. Viranomaisilla on konstit. Toki naapuritkin usein käräyttää.
Surkein vedätysyritys oli kun perheen isä väitti asuvansa pihavajassa 🤭
Kyllä pitää käräyttää! Yhdellä somalimiehellä voi helposti olla viisi vaimoa, jotka ovat kaikki yksinhuoltajia.
Kansanedustajat käyttää tukiaan viisaasti.
Miksi käyttäisit aikaa ja energiaa asiaan, joka ei johda mihinkään ja josta et voisi edes teoriassa hyötyä millään tavalla?
Mutta KAIKKI aivan kaikki tuet tulevat vilpittömään tarpeeseen ja hätään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisit aikaa ja energiaa asiaan, joka ei johda mihinkään ja josta et voisi edes teoriassa hyötyä millään tavalla?
Tukihuijarit varastavat meiltä kaikilta
Meilläpäin erityisesti ravikansan harrastamaa kikkailua.
Onhan näitä. Somalipiireissä ylestä, mutta kyllä näitä työttömiä suomalaisiakin on.
Ja se tukihuijarin tuomio tulee sitten petoksesta. Ei mikään pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukihuijarit varastavat meiltä kaikilta
Aivan, palan jokaisen meidän palkkarahoista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Somalipiireissä ylestä, mutta kyllä näitä työttömiä suomalaisiakin on.
Työttömiä? Miten se liittyy tähän? Ei ne yh-tuet liity työtilanteeseen.
Mistä nämä käräyttelijät tietävät, että perhe nostaa kelan tukia? En minä ainakaan tiedä, mistä naapurit rahansa hankkivat. Enkä tiedä sitäkään, onko naapurissa asuva perhe kirjoilla samassa osoitteessa.
Kelalle pitäisi olla samanlainen ilmiantopuhelin kuin verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä käräyttelijät tietävät, että perhe nostaa kelan tukia? En minä ainakaan tiedä, mistä naapurit rahansa hankkivat. Enkä tiedä sitäkään, onko naapurissa asuva perhe kirjoilla samassa osoitteessa.
Ei ilmoittajan tarvitsekaan tietää, Kela tietää kyllä.
Epäilen että naapurin maamuliperheellä on tällainen järjestely. Akka asuu lastensa kanssa ja ukkoa näkyy silloin tällöin. Mutta koska en tiedä varmaksi en rupea käräyttelemään.
Tunnetuin tukihuijari taitaa olla kolmiokuudelle päivi.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että naapurin maamuliperheellä on tällainen järjestely. Akka asuu lastensa kanssa ja ukkoa näkyy silloin tällöin. Mutta koska en tiedä varmaksi en rupea käräyttelemään.
Oisko toisen vaimon luona välillä.
Itse en viitsisi vaivautua moisen takia.