Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Suomi joutuisi nyt sotaan, niin ketkä lähetettäisiin rintamalle?

Vierailija
22.08.2026 |

Tai missä järjestyksessä mentäisiin? Ilmeisesti aloitettaisiin 2020-luvulla armeijan käyneistä, mutta miten pitkälle siitä jatkettaisiin? Joutuisivatko yli nelikymppiset missään vaiheessa sotatoimiin? Entä ylipainoiset?

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänmaalliset persut etulinjaan??? Keitä he ovat?

Keitä nämä isänmaalliset persut ovat? 

Vierailija
162/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki av läskit lähetetään ensin kuten ap. 

Kaikille armeija pakolliseksi, sitä olisi tasa-arvo. Vihervasukin turha tulla uli uli synnytyksestä kun se ei ole kenellekään pakollista tulla raskaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reserviläiset, joilla sodanajan sijoitus.

Vierailija
164/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoiskansalaiset, joilla Suomen ja Venäjän passi.

Vierailija
165/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, jota ei lähetettäisi.

Hänen nimensä on Nepo-Oliver Stubb.

Vierailija
166/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lähtee vapaaehtoisesti, kun Ano Turtiainen rynnii pistin tanassa entistä kotimaataan vastaan. Kukapa ei haluaisi kunniaa Anon pudottamisesta. Tosin Anon puheet on silkkaa paskaa. Se mihinkään sotaan uskalla lähteä.

Vierailija
167/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä huvittaisiko (enää) lähteä. Tämän maan politiikkana tuntuu olevan heikkojen päähän potkiminen ja olen saanut osani. En olisi koskaan uskonut että sanon näin, koska olen ollut isänmaallinen. Oliko se oikeasti kuitenkin niin, että me kaikki ei olla samassa veneessä, kuten yksi vanhempi mies minua joskus opasti, kun sanoin olevani valmis. 

Res.alik 2/96.

Vierailija
168/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän aika monta jotka siirtäisi omaisuutensa ja perheensä ja itsensä turvaan ja ne tulee Kokoomuksesta.

Vierailija
169/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He joilla on jotain puolustettavaa tässä maassa lähtisivät rintamalle, muita ei sinne voi velvoittaa elleivät itse halua. Jokainen puolustaa itse omaa omaisuuttaan, se on nykyajan henki, muiden ei pidä eikä tarvitse siihen osallistua. 

Rintamalla olisit paremmassa turvassa kuin kotonasi iivanan alkaessa mellastuksen.

Googlaa Bucha ja ajattele edes vaimoasi ja tyttäriäsi!

Mikäs v itun valistusupseeri sinä luulet olevasi? 

Vierailija
170/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka saataisiin kiinni ja bussitettua.

Ei tässä Venäjällä sentään olla.

Tarkoittanet Ukrainassa.

Vierailija
171/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vapaaehtoisesti. Ei ole sodanajan sijoitusta, mutta eihän se sitä estä, menee vaikka väkisin!

Vierailija
172/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä huvittaisiko (enää) lähteä. Tämän maan politiikkana tuntuu olevan heikkojen päähän potkiminen ja olen saanut osani. En olisi koskaan uskonut että sanon näin, koska olen ollut isänmaallinen. Oliko se oikeasti kuitenkin niin, että me kaikki ei olla samassa veneessä, kuten yksi vanhempi mies minua joskus opasti, kun sanoin olevani valmis. 

Res.alik 2/96.

”Kun ihmisiä kohdellaan lempeydellä, oikeudenmukaisuudella ja reiluudella, armeija on yhtenäinen mielessään ja kaikki palvelevat johtajiaan ilolla.” 

- Sunzi, Sodankäynnin taito

On tainnut jäädä kansan johtajilta lukematta se teos.

Vierailija
173/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin vapaaehtoisesti. Ei ole sodanajan sijoitusta, mutta eihän se sitä estä, menee vaikka väkisin!

Eli sinut sijoitetaan vankilaan.

Vierailija
174/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady’s first… 😊

Vierailija
175/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Moskovaan marssittaisiin viikossa.

Suomi nostaisi valkoisen lipun salkoon viikossa. Korona paljasti, että tällä kansalla ei ole enää sisua. Kun kerran kotoilu oli ihan hirveää ja koetteli mielenterveyttä, niin miten sitten drooni- ja ohjusiskut?

Suomessa vallitsee nyt niin kova sotakiima, että monelta on kadonnut realismintaju. Kuvitellaan, että sota olisi samanlaista kuin kotimaisissa sotaelokuvissa ja että kyettäisiin samaan kuin 1930- ja 1940-luvun suomalaiset.

Hyvinvointi ja woketus on tuhonnut suomalaisen sisun.

Vierailija
176/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän aika monta jotka siirtäisi omaisuutensa ja perheensä ja itsensä turvaan ja ne tulee Kokoomuksesta.

Hesarissahan joitain kuukausia sitten joku Espanjan Aurinkorannikolla toimiva kiinteistövälittäjä paljasti, että suomalaiset rikkaat ovat hankkineet sieltä itselleen pakoasuntoja.

Vierailija
177/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä haukkuvat. Olisi tosipaikka näyttää ahkeruutta. Köyhät lomalle Kreikkaan tms.

Vierailija
178/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi persut. Sellainen "perinteinen" venäläinen hyökkäys. Tiedättehän, ilman aseita...

Vierailija
179/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on tämä kysymys mietityttänyt, poikani on ”kulju” eli kuljettaja. 
Se oliskin ollut ihan hyvä positio kuskaamassa tavaraa ympäri Suomea sodankin aikana mutta loppu vaiheessa sitten siirrettiin kuljettajaksi huoltojoukkoihin.  

Vierailija
180/186 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Droonien lennätystä, kokoamista ja aseistamista pitäisi opettaa ihan kaikille. Olisi hyvä, kun olisi joku 2 miljoonaa kansalaista, jotka voisivat lähes välittömästi tulla lennättämään tai kokoamaan drooneja, jos tarve vaatisi.

Joo: militarisoidaan Suomi uudeksi Spartaksi. Ihana yhteiskunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän