Mikäköhän se ongelma oli että äiti ei voi mennä pukukoppiin imettämään vaan tehdä se näyttävästi keskellä käytävää?
Kommentit (71)
Niin moni lapsen ulos vääntäny haluaa huomiota ja osoittaa olevansa se parempi ihminen jolla oikeudet tehdä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa imettää julkisella paikalla. Jos häiritsee, pysy kotona.
Samaa mieltä. Jos ei osaa imettää häiritsemättä muita, parempi pysyä kotona imettämässä.
Eihän tätä selkämmin voisi enää sanoa. Kyse ei ole imettämisestä, vaan siitä, että naiset halutaan kotiin. Nimenomana kotiin, josta ei saa liikkua. Tätä linjaa myös Sanoma ajaa.
En minä ainakaan miehenä kulje julkisella paikalla ilman paitaa. Uimarannalla tai vastaavassa korkeintaan. Minua ei myöskään häiritse jos joku äiti imettää lastaan. Paljon parempi näky se on kuin että äiti ei huolehtisi lapsestaan.
Olen ollut vaatekaupassa töissä. Muutaman kerran joku kysyi saako mennä sovituskoppiin (joita oli 3) imettämään. Aina annettiin lupa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt miehiä kaupoissa ylävartalo paljaalla. Naisilla on samat oikeudet kuin miehillä.
Jos mies imettää vauvaa lastentarvikeosastolla niin kyllä siihenkin puututaan.
Vierailija kirjoitti:
Naristit haluavat huomiota keinolla millä hyvänsä, ottamatta kantaa mihinkään tiettyyn tapaukseen
Ei vaan narsistit haluvat kontrolloida toisia ihmiisä. Ottamatta nyt kantaa mihinkään tiettyyn mielipiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Naristit haluavat huomiota keinolla millä hyvänsä, ottamatta kantaa mihinkään tiettyyn tapaukseen
Ajatukset kyllä pyörii aika tehokkaasti oman navan ymprillä, jos kuvittelee jonkun haluavan sinulta huomiota imettämällä.
No tuo äityli on nyt saanut oman 15-minuuttisensa kuuluisuutta. Moving on…
Myötähäpeä on silti tuo äidin käytöksestä, siitä että tulee julkisuuteen itkemään asiaa. Että mikä ihmisiä oikein vaivaa, ettei pysty uhriutumatta käsittelemään tuollaista asiaa, vaan on pakko tulla haukkumaan se myyjä julkisesti.
Prisma zeppelin
Etäisyys Prisma Zeppelinin sisällä olevasta lähimmästä lastenhoitotilasta (C-aula) lastentarvikeosastolle on linnuntietä vain noin 10–15 metriä, ja kävellenkin matkaa on vain pari kymmentä metriä.Lastentarvikkeet sijaitsevat aivan Prisman C-sisäänkäynnin ja sen aulan WC-tilojen tuntumassa, joten hätätilanteessa hoitopöydän ja tarvikehyllyjen välillä siirtyminen vie alle puoli minuuttia.
Siis alle puoli minuuttia
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vaatekaupassa töissä. Muutaman kerran joku kysyi saako mennä sovituskoppiin (joita oli 3) imettämään. Aina annettiin lupa.
Hieno homma , kyllähän se on parempi paikka äidille ja lapselle , ainakin itselleni mutta kukin tyylillään .
Vierailija kirjoitti:
Tästä itse asiassa voisikin joku mammaporukka ottaa koppia ja lähteä imetysikäisine lapsineen käymään porukalla tuolla Prismassa ja miksei vaikka muissakin kaupoissa. Jokaiseen sovituskoppiin yksi äiti lapsineen hoitamaan imetystä. Haittaako se mitään, jos siinä menee vaikka tunti.
Etäisyys Prisma Zeppelinin sisällä olevasta lähimmästä lastenhoitotilasta (C-aula) lastentarvikeosastolle on linnuntietä vain noin 10–15 metriä, ja kävellenkin matkaa on vain pari kymmentä metriä.Lastentarvikkeet sijaitsevat aivan Prisman C-sisäänkäynnin ja sen aulan WC-tilojen tuntumassa, joten hätätilanteessa hoitopöydän ja tarvikehyllyjen välillä siirtyminen vie alle puoli minuuttia.
Lopeta valitus! Imettävillä äideillä on oikeus imettää julkisella paikalla siinä ei ole mitään ihmeellistä, se on aivan normaalia. Anna heidän rauhassa imettää lasta. Älytöntä rajoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla prismassakin on todennäköisesti joku invavessa tai lastenhoitohuone. Miksei mennyt sinne?
Vessaan syömään? Et ole tosissaan?
Ei vauva ymmärrä missä se sitä tissiä imee.
Oliko tapahtumalla muka yleisöä? Muitakin kuin tunkeileva myyjä.
Enpä usko, että vaatekaupan asiakkaat tai myyjät ilahtuisivat sovituskoppien käyttämisestä imettämiseen.
Äidit on aina imettäneet julkisella paikalla, ennen ei vaan ollut mitään hypermarketteja ja ostoskeskuksia julkisina paikkoina. Ihme hysteriaa ja kauhistelua.
Imettäköön vaikka keskellä katua kunhan tissit ei näy.
Koska äidit tietävät, että vauvan imettäminen ei ole vain ruokkimista, se on ihana turvallinen, rauhallinen, kahdenkeskinen yhteisöllisyydenhetki, jolloin ympärillä pitää olla hiljaista, koska vauva tarvitsee ruokarauhan ja kokemuksen siitä, että nyt on pysähdytty olemaan yhdessä, kaikki on hyvin. Siksi kaupassa pitää eristää astiaosasto, jotta äiti ja vauva voivat rauhassa hoitaa aterioinnin. Lapsella on tuohon oikeus, kauppias tai asiakkaat eivät saa estää!
Ennen vauva selvisi hyvinsyötettynä jopa tunnin hengissä, nykyvauvat menehtyvät, jos ruokaa ei saa heti ja ruuan on tultava äidin tissistä ja sen on syytä olla hyvin esillä. Muuten menee tunnetaidot vinksalleen ja lapsi ryhtyy epäilemään, että ruuassa on jotain outoa.
Itselläni on kolme jo isoa lasta, joita kaikkia olen imettänyt. Mieleeni ei olisi edes tullut imettää julkisesti kaikkien näkösällä. Rintani ovat vielä sen malliset, että helpointa oli ottaa koko rinta esiin ja tukea se käden avulla vauvan suuhun. Koin, että imettäminen on ruokailun lisäksi intiimi, minun ja vauvan välinen vuorovaikutustilanne, enkä olisi halunnut muiden sitä katselevan, saatikka katsovan paljasta rintaani.
Mikä vika on sovituskopissa imettämisessä? Siellä on oma rauha, vauvallekin. Totuus nyt on vain sekin, että naisen rinnat ovat intiimi ruumiinosa, enkä ainakaan minä halua niitä vieraille näyttää.
En ymmärrä tätä nykykulttuuria, että kaikkea pitää voida tehdä ja olla kaikkien edessä, koska "yksilönvapaus" tai "se on normaalia". Joku yksityisyys nyt sentään on oltava.
Varsinkin jos tissistä syö. Yleinen taksa on naisilla alkaen 100€/30min