Miksi miehet eivät tee enää aloitteita naisille?
Mikä on perimmäinen syy tähän? Onko se torjutuksi tulemisen pelko, joka toteutuessaan aiheuttaa suurta tuskaa sielussa.
Kommentit (784)
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet.
1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta.
2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä.
3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään.
4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa.
5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja.
6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta.
7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa.
8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä.
Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna.
Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?
Kohta 1. on ok. Minäkin yleensä olen kadulla menossa jonnekin niin, että minulla on aikataulu.
Kohta 2. Se riippuu tilanteesta. Olen keskustellut bussipysäkillä bussia odottavan kanssa saamatta käsilaukusta korvilleni.
Kohta 3. Totta. Luurit korvilla on nykyään kansainvälinen merkki siitä että älä häiritse.
Kohta 4. on virheellinen. Sosiaalisessa harrasteessa lähestyminen on ok. Punttisali ei edelleenkään ole sosiaalinen harraste.
Kohta 5. Työpaikalla kahvitauolla jutteleminen on ok mutta kannattaa miettiä mitä tapahtuisi sen jälkeen jos työpaikkaromanssi katkeaa riitaisasti.
Kohta 6. on pötyä. Älä tunge seurueen pöytään mutta muu lähestyminen on edelleen mahdollista.
Kohta 7. Lähestyminen on teoriassa mahdollista mutta edellyttäisi aika hyvää tilannetajua tai tilannetta, jossa keskustelun aloittaminen jostakin syystä olisi luontevaa.
Kohta 8. Pääsääntöisesti juuri näin. Asiakaspalvelija ei pääse karkuun ja koutuu työnsä vuoksi olemaan kohtelias kaikille.
Tuo bonuskohtasi on silkkaa pötyä. Olen useasti ollut kohtelias enkä koskaan saanut negatiivista palautetta siitä. Kun en siis ole kuullostanut siltä että antaisin kohteliaisuuden seuranhakutarkoituksessa.
Tarkennus vihjeettömille: Lähestyminen ei tarkoita että pyytäisit siltä seisomalta treffeille tai ryhtyisit puhumaan seksiin tai suhteeseen liittyvistä asioista vaan että tarjoat mahdollisuuden keskustella. Jos toista selvästikään ei keskustelu kanssasi kiinnosta niin ymmärrät olla jatkamatta sitä.
"Tarkennus vihjeettömille: Lähestyminen ei tarkoita että pyytäisit siltä seisomalta treffeille tai ryhtyisit puhumaan seksiin tai suhteeseen liittyvistä asioista vaan että tarjoat mahdollisuuden keskustella. Jos toista selvästikään ei keskustelu kanssasi kiinnosta niin ymmärrät olla jatkamatta sitä."
Kuten sinulle on moneen kertaan todettu, näiden "sääntöjen" voimassaolo päättyi noin 20-30 vuotta sitten. Pätivät siis silloin kun itse olet ollut aktiivinen. Eivät enää.
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?"
Lopettaa tyhmän esittäminen?
Eipä ole tullut kokeiltua tuota "tyhmän esittämistä" vielä
-eri
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa yrittää edes enää aloitteita tehdä. Elämäni aikana satoja aloitteita tehneenä, joihin kaikkiin vastausprosentti on 0 (lukuunottamatta ehkä 2-4 kpl vastauksia,: "Olen pahoillani, mutta..."), ei se tunnu vaivan arvoiselta. Ainoat suhteeni ovat alkaneet, että nainen on lähestynyt viestillä.
M40
Teet aloitteita netissä. Kokeilepa tutustua naisiin ihan elävässä elämässä harrasteiden parissa.
Liian pelottavaa ja liian vaikeaa. Viestiä voi rustata ja säätää vaikka kuinka pitkään mutta kasvokkain pitäisi pystyä vastaamaan saman tien.
Parempi toistaa vanhaa toimimattomaksi havaittua kaavaa.
Tuo livenä toimiminen muuten on useimmille naisille nykyään mahdottomuus. Kännykkä surkastuttanut ne viimeisetkin sosiaalisten taitojen rippeet.
Sekä miehet että naiset tekevät tätä. Surullista on nähdä esim diskossa jonkun syventyvän huolella pitkäksi aikaa kännykkänsä näpräämiseen sen sijaan että hän edes yrittäisi pitää katsekontaktit mahdollisina. Jos pelkää lähestymisiä ja haluaa ne estää niin miksi edes lähteä diskoon? Toki ymmärrän jos haluaa vain tanssia yksin eikä tauollakaan halua kenekään lyöttäytyvän seuraan.
Lavatansseissa kännykän näpräystä harvemmin näkee muulloin kuin lavan edessä esiintyjiä kuvaavien harrastamana.
Seurasin hetken erästä ns pariskuntaa (oletettavasti "treffeillä" tjsp). Kumpikin räpläsi puhelintaan ja sometti kavereiden kanssa. Ei minkäänlaista kanssakäymistä toistensa kanssa.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa yrittää edes enää aloitteita tehdä. Elämäni aikana satoja aloitteita tehneenä, joihin kaikkiin vastausprosentti on 0 (lukuunottamatta ehkä 2-4 kpl vastauksia,: "Olen pahoillani, mutta..."), ei se tunnu vaivan arvoiselta. Ainoat suhteeni ovat alkaneet, että nainen on lähestynyt viestillä.
M40
Teet aloitteita netissä. Kokeilepa tutustua naisiin ihan elävässä elämässä harrasteiden parissa.
Liian pelottavaa ja liian vaikeaa. Viestiä voi rustata ja säätää vaikka kuinka pitkään mutta kasvokkain pitäisi pystyä vastaamaan saman tien.
Tuo livenä toimiminen muuten on useimmille naisille nykyään mahdottomuus. Kännykkä surkastuttanut ne viimeisetkin sosiaalisten taitojen rippeet.
Sekä miehet että naiset tekevät tätä. Surullista on nähdä esim diskossa jonkun syventyvän huolella pitkäksi aikaa kännykkänsä näpräämiseen sen sijaan että hän edes yrittäisi pitää katsekontaktit mahdollisina. Jos pelkää lähestymisiä ja haluaa ne estää niin miksi edes lähteä diskoon? Toki ymmärrän jos haluaa vain tanssia yksin eikä tauollakaan halua kenekään lyöttäytyvän seuraan.
Lavatansseissa kännykän näpräystä harvemmin näkee muulloin kuin lavan edessä esiintyjiä kuvaavien harrastamana.
En tiedä diskoista, mutta keikoilla käyn (yksin), välillä on kännykkä kourassa, välillä ei. Mutta jos näen jonkun kiinnostavan näköisen tyypin, niin kyllä se känny pysyy taskussa ja yritän olla ns. lähestyttävän näköinen, ja ehkä vilkuilen onko tyypillä seuralaista ja että lähestyisinkö itse, tosin harvoin sitä enää nykyään teen. Ehkä he jotka ovat kännyköillään ovat jo todenneet siitä porukasta että "ei saatana", ei välttämättä kerro että toimisivat samoin jokaisella kerralla.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa yrittää edes enää aloitteita tehdä. [...] M40
Liian pelottavaa ja liian vaikeaa. [...]
En tiedä diskoista, mutta keikoilla käyn (yksin), välillä on kännykkä kourassa, välillä ei. Mutta jos näen jonkun kiinnostavan näköisen tyypin, niin kyllä se känny pysyy taskussa ja yritän olla ns. lähestyttävän näköinen, ja ehkä vilkuilen onko tyypillä seuralaista ja että lähestyisinkö itse, tosin harvoin sitä enää nykyään teen. Ehkä he jotka ovat kännyköillään ovat jo todenneet siitä porukasta että "ei saatana", ei välttämättä kerro että toimisivat samoin jokaisella kerralla.
"Ehkä he jotka ovat kännyköillään ovat jo todenneet siitä porukasta että "ei saatana", ei välttämättä kerro että toimisivat samoin jokaisella kerralla"
Toivottavasti näin. Mutta kun kadulla vastaan kävelevistäkin suuri osa niska kenossa räplää puhelintaan niin epäilen tuon olevan heillä pysyvä tapa ja uusi normaali. Nykyään monet ihmiset eivät enää tunnu kestävän hetkenkään odottelua tai pitkästymistä vaan pakenevat saman tien omaan nettikuplaansa muuttuen ympärillään olevien kannalta epäsosiaalisiksi.
Moni ihmissuhde on kuitenkin (ennen) alkanut juuri noiden elämään kuuluvien taukohetkien kohdalla. Juoma kädessä baaritiskin ääressä istuva oli lähestyttävissä. Juoma kädessä ja nenä kännykässä kiinni sen sijaan viestittää ympärilleen "älä häiritse!".
M60+
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki parisuhdekeskustelut johtavat paritanssiin. Kuinka pienestä oksankolosta sitä ihminen osaa maailmaa hahmottaa. Luulisi että päähesulissa olisi muitakin virikkeitä ja mahdollisuuksia.
"Luulisi että päähesulissa olisi muitakin virikkeitä ja mahdollisuuksia."
Niin luulisi. Varmaan niitä paritanssien lisäksi löytyy mutta tämän palstan keskusteluissa en näe sellaisia juurikaan ehdotettavan. Miehelle kelvollinen olisi mikä tahansa sosiaalinen harraste tai vapaaehtoistoiminta, jossa mukana olisi mielellään enemmän naisia kuin miehiä. Ja plussaa siitä jos joutuu harrastuksen puitteissa keskustelemaan ja tekemään asioita toisen kanssa yhdessä 1:1 tilanteissa eikä vain isommassa ryhmässä.
Olisiko tanssien lisäksi muita ehdotuksia, jotta sitten seuraavalla kerralla keskustelussa osataan näitä kertoa? Muistelen että jossakin aiemmassa keskustelussa joku jo näitä luetteli mutta en enää löytänyt linkkiä viestiin.
Edelleen odottelen vastauksia, jotta ensi kerralla osaisin kertoa paritanssien lisäksi muita miehille naisten kohtaamiseen sopivia sosiaalisia harrasteita. Kertokaa jos tiedätte sellaisia.
M60+
Minusta on ainoastaan ihanaa että miehet eivät enää lähesty minua. Ihanaa, helpottavaa ja tottakai myös ikääntymisen myötä täysin luonnollista biologiaa. En ole hedelmällisessä iässä, en ole haluttava naisena.
Vanhemmiten meillä naisilla joko on ne omat rakkaat kumppanit tai haluamme elää yksin ja rauhassa. Jos joku nainen haluaa miehen, niin hän hommaa kyllä sellaisen itselleen.
Minullakin on näin viisikymppisenä elämäni viimeinen mies menossa. Olen onnellisessa, pitkässä ja vakaassa suhteessa. En missään nimessä ottaisi uutta enää, jos hän yhtäkkiä jättäisi minut tai kuolee ensin.
Me naiset emme muutenkaan yleisesti ottaen halua ylipäänsä "miestä". Edes nuorina. Me haluamme vain sen jonkun tietyn. Teidän miesten luontainen strategia on toinen. Sekin on biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Yrität olla lähestyttävän näköinen?
Eli näytät juuri siltä että odotat jotain ja se jotain on sinua kiinnostavan mielestä joku muu kuin hän.
Olisiko helpompi mennä sinun itse juttelemaan sille kiinnostavalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet.
1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta.
2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä.
3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään.
4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa.
5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja.
6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta.
7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa.
8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä.
Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna.
Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?
Millä tavalla sinä lähestyt miehiä? Mitä jos kokeilet lähestymistä kuten ihmisiä yleensä lähestytään.
Tuo ei jostain syystä mene monen kaaliin. Naisiin tutustuminen ei yleisesti vaadi mitään erillistä "iskumoodia" tai rituaalia, vaan heihin tutustuu parhaiten aloitteen suhteen kun sen tekee samalla tavalla kuin miehiin luodaan kaverisuhteita. Kyllä sen nopeasti huomaa (esim. silmäpelistä), jos kemiaa löytyy ja kaverijutustelun voi viedä romanttisempaan suuntaan.
Jotkut harvat miehet osaavat kyllä olla ns. naistennaurattajia tai pelimiehiä omine iskurepliikeineen, mutta he ovat lahjakkuuksia siinä (sekä yleensä karismaattisia tai komeita tai molempia). Jos tavallinen mies yrittää esittää jotain iskijää tai vetää jotain muuta roolia, niin on todennäköisesti vain nolo tai omituinen. Pakithan siitä seuraa.
Miksi miehen pitäisi tehdä aloite? Ei mies ole teille mitään aloitetta velkaa. Tehkää itse tai menkää Kaalimato piste comiin.
En ole lähtenyt tähän peliin mukaan. Jos nuorena huomasin miten näissäkin asioissa hommat monesti menee ja kuka saa ja kenelle annetaan. En allekirjoita väitettä että aina sekään riippuisi ihmisistä itsestään, ellei itsetietoisuus ole kehittynyt riittävälle tasolle. Kuitenkin maailma on joskus ollut hyvinkin epäreilu sen suhteen mitä kukakin saa ja kenelle annetaan, eikä minun tarvitse tykätä siitä. Enkä tykkää siitä asetelmasta, että miesten pitäisi kilpailla naisesta tai naisen huomiosta ominaisuuksillaan jne jota moni kuitenkin tekee ja joskus koko itsensä kehittäminenkin on vain syy saada naista. Minun mielestä suhteen ei pitäsi perustua minkäänlaiselle kilpailulle. Monet naiset tosiaan kuitenkin kilpailuttaa eri miehet ominaisuuksien mukaan usein melko vaativastikin arvioiden.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ainoastaan ihanaa että miehet eivät enää lähesty minua. Ihanaa, helpottavaa ja tottakai myös ikääntymisen myötä täysin luonnollista biologiaa. En ole hedelmällisessä iässä, en ole haluttava naisena.
Vanhemmiten meillä naisilla joko on ne omat rakkaat kumppanit tai haluamme elää yksin ja rauhassa. Jos joku nainen haluaa miehen, niin hän hommaa kyllä sellaisen itselleen.
Minullakin on näin viisikymppisenä elämäni viimeinen mies menossa. Olen onnellisessa, pitkässä ja vakaassa suhteessa. En missään nimessä ottaisi uutta enää, jos hän yhtäkkiä jättäisi minut tai kuolee ensin.
Me naiset emme muutenkaan yleisesti ottaen halua ylipäänsä "miestä". Edes nuorina. Me haluamme vain sen jonkun tietyn. Teidän miesten luontainen strategia on toinen. Sekin on biologiaa.
Tuo viimeinen pätee lähinnä nuoriin miehiin, jotka etsivät seksuaalisia kokemuksia biologan viemänä.
Kyllä vähänkin vanhempana myös mies haluaa löytää sen jonkin tietyn oikean (kutsutaan sitä vaikka rakkaudeksi), eikä vain yleisesti saada "naista" saati "naisia". Minä ainakin haluan löytää sellaisen suhteen ja tietääkseni olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi tehdä aloite? Ei mies ole teille mitään aloitetta velkaa. Tehkää itse tai menkää Kaalimato piste comiin.
Asian voi järkeillä niinkin, että jos mies ei uskalla torjutuksi tulemisen pelossa lähestyä edes sitä potentiaalista elämänkumppania, niin mitä kaikkea muuta kyseinen mies ei uskalla? Ei normaaliälyiset naiset mitään supersankareita ja prinssejä odota, mutta ihan perusmiehinen rohkeus olisi hyvä omata ja uskaltaa lähestyä. Jos tulee pakit, niin ei kemiaa ollutkaan. Myöhemmin uusi yritys, mutta sellaisen vain kanssa, josta on oikeasti kiinnostunut. Kukaan nainen ei halua olla varalla tai vain kelvata jollekin.
Helpommalla pääsee kun ei tee. Miksi mies tekisi aloitteen,kun nainenkin sen voi tehdä? Eikös se ole sitä tasa-arvoisuutta.Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian voi järkeillä niinkin, että jos mies ei uskalla torjutuksi tulemisen pelossa lähestyä edes sitä potentiaalista elämänkumppania, niin mitä kaikkea muuta kyseinen mies ei uskalla? Ei normaaliälyiset naiset mitään supersankareita ja prinssejä odota, mutta ihan perusmiehinen rohkeus olisi hyvä omata ja uskaltaa lähestyä. Jos tulee pakit, niin ei kemiaa ollutkaan. Myöhemmin uusi yritys, mutta sellaisen vain kanssa, josta on oikeasti kiinnostunut. Kukaan nainen ei halua olla varalla tai vain kelvata jollekin.
Nekin miehet, joilla ei ole sitä keksimääsi ”perusmiehistä rohkeutta”, ovat ihan yhtä paljon miehiä kuin muutkin.
Sinä et määritä millainen miehen pitää olla.
Kannattaa kysyä suoraan Me-toolta tai joltain muulta naisasialiikkeeltä tai ehkä jostain käräjäoikeudesta, mikäli sinulla sattuu olemaan jossain niistä hyviä tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nekin miehet, joilla ei ole sitä keksimääsi ”perusmiehistä rohkeutta”, ovat ihan yhtä paljon miehiä kuin muutkin.
Sinä et määritä millainen miehen pitää olla.
Eihän toki tarvitse olla minkäänlainen, mutta jos ei kykene lähestymään naisia millään sellaisella tavalla jota ei ole nimetty rikoslaissa niin voi kyllä käydä niin että yksin jäät.
Ne joilla on edes auttava kotikasvatus osaavat kyllä. Ne vie naiset sun edestäs. .Mutta jos tämä on ok niin sitten ole just tuollainen arvokas yksilöllinen lumihiutale.
Minulle naiset ovat aina tehneet aloitteita. Nuorena meno äityi jopa hurjaksi, kun naiset suorastaan tappelivat minusta. m49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Yrität olla lähestyttävän näköinen?
Eli näytät juuri siltä että odotat jotain ja se jotain on sinua kiinnostavan mielestä joku muu kuin hän.
Olisiko helpompi mennä sinun itse juttelemaan sille kiinnostavalle?
Kuten sanoin, harvoin enää lähestyn miehiä itse, eli kokemusta on ja siis sitä mieltä että naisetkin voi olla niitä aloitteen tekijöitä. Mutta koska niiden kokemuksieni mukaan sillä saa vain perässä vedettäviä miehiä, miehiä jotka on kanssani vain koska satuin olemaan tarjolla, ja ennemmin tai myöhemmin joudun miettimään että "tykkääkö toi musta edes..." Kokemusta tuosta on ikävuosilta 18-32. Joten siksi jätän ne aloitteen tekemiset nykyään miehille, että kerrankin kokeilen niin päin. Miksi aina vieläkin toistaisin samaa kaavaa odottaen eri lopputulosta? Jos se mielenkiintoisen näköinen tyyppi ei lähesty minua, niin minä en kai sitten ollut hänen mielestä kiinnostava, okei, en ole kaikkien makuun, parempi niin kuin että tuhlaisin aikaani vielä yhteen tyyppiin jolle kelpaa vaan joku random nainen jolle ei olisi koskaan tullut juttelemaan itse.
Itsari ja yksinäisyys. Toki, nuo voivat seurata toisiaan.