Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne semmoset tosi läskit ihmiset syö että pysyy niin läskinä??

Vierailija
26.05.2007 |

Meidän naapurustossa asuu yksi sairaalloisen lihava emäntä joka kuitenkin on lasten kanssa ulkona ja käy kävellen kaupassa yms. ja olen tosissani miettinyt että miten ja mitä ihminen syö että vaikka liikkuu jonkin verran ja hoitaa 3 lasta niin pysyy niin lihavana..?

Minulla on kaksi lasta, enkä mitenkään super terveellisesti syö, tietysti vähän katson mitä suuhuni laitan, liikun kohtuullisesti (oikeastaan pelkkää arkiliikuntaa en siis käy missään jumpassa yms) herkuttelen, mutta kun lasten kanssa touhuaa ja ulkoilee niin kuluttaa ihan huomaamatta.

Voisiko joku läski äiti nyt kertoa miten voi pysyä niin läskinä vaikka on lapsia?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lihavien (bmi 40 luokkaa) kanssa työtä tehneenä olen kuullut tosi paljon hurjia tarinoita hurjista ruokamääristä. En myöskään halua uskoa, että pelkkä yksi voileipä päivässä lihottaa sellaisiin mittoihin sillä itse aloin lihoa vasta 30 täytettyäni oltuani alipainoinen siihen saakka. 10 kiloa on tullut ihan huomaamatta kuudessa vuodessa :(

t.10

Vierailija
22/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ole käsittänyt noissa Olet mitä syöt-ohjelmissakaan että jotkut voivat oikeasti syödä niin järkyttäviä määriä..!

T.11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin sanoi kerran, että hänelle ei tule täyteläisyyden tunnetta. Normaalistihan ihminen tuntee olonsa kylläiseksi syötyään mutta tämä ko. ihminen vaan pakonomaisesti jatkoi syömistä niin kauan kuin oli ruokaa tarjolla. Ehkäpä vika on aivojen kylläisyyskeskuksessa. t. 10

Vierailija
24/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen normaalipainoinen, mutta monet 50-60-kymppiset ovat ylipainoisia. Kilot ovat hiipineet monelle pikkuhiljaa vuosien saatossa. Esim. äidilleni on jäänyt muutamia kiloja joka lapsen (4) jälkeen, ja sitten paino on noussut pikkuhiljaa esim. kilon vuodessa. Aineenvaihdunta hidastuu ikää myöden ja kulutus vähenee...ja jos vielä ruokavalio ei ole kovin terveellinen niin ei siihen lihomiseen mitään ihmeellistä mättöä tarvita.

Itse kyllä mietin ,että mitä ihmettä ylipainoiset syövät. Kun nyt normaalipainosiena syön paljon: kaksi lämmintä ruokaa, aamulla 3palaa leipää lisukkeineen, välipalan ja iltapalan ja lisäksi useita kertoja viiksosa jotain ekstraa kuten jäätelöä

Vierailija
25/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettel, miksi työpaikallani on niin lihavia naisia. Kun katson mitä syövät, lähes joka pvä pulla, pizza, rahkaa, kermaisia jogurtteja ja keksejä.

Itse olen hoikka ja syön joka pvä salaatin ja banaanin. Juon paljon vettä. Jos herkuttelen, otan vähärasvaisen, sokerittoman jätskin.

Sit kaikki ihmettelee, miten oot niin hoikka.

Vierailija
26/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yksi domino-keksi päivässä lisää tekee sen, että lihoo 2,5 kg/vuosi = 25 kg/ 10 vuotta. Kuulin tämän yhden lääkärin luennolla ja pysähdyin oikein ajattelemaan. Tosiaan, jos lisäät syömääsi kalorimäärää vaikka vaan vähänkin, se näkyy. Kyllä tämä lihavuuden ja laihtumisen kaava on hyvin yksinkertainen kun syöt enemmän kuin kulutat, lihot ja jos syöt vähemmän kuin kulut, laihdut.

Vierailija
27/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ruokavalio on melkein ihanteellinen ollut monet vuodet.

painoa silti 116

aamut juoksen lasten kanssa ulkona samoin illat. Kaksi kertaa viikossa käyn uimassa 1000m. Mutta ei nää kilot vaan lähde

Vierailija
28/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 168

valkoista vehnäjauhoja meillä ei ole käytössä muussa kun makaronissa ja sitäkin on keskimäärin 1-3 kertaa kolmessa kuukaudessa.

Sipsit, ranskalaiset, einespullat, nakin, makkarat, leivokset -harvoin syömme 5-9 kertaa vuodessa.

Paljon kasviksia

Sit tuosta pizzasta se ainut pahuus, mutta sitäkin ostamem n. kerran kuukaudessa (miehen kanssa yksi normaali pizza puoliksi) raikkaan salaatin kanssa. Syömme yhden lämpimän ruuan. Emmekä nätystä koko päivää.

Mies on normaalipainoinen, minä lihava.

Vierailija
29/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. töissä yks mamma vetäs kahvin kanssa ensin pullan ja sit vielä tosi ison palan kakkua. Seuraavalla kahvilla taas otetaan vähän kakkua ym. Eiköhän sitä illalla sitten kaiveta esille se Fazerin sininen kun lapset on mennyt nukkumaan.

Vierailija
30/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakstekakun (siis sellasen ison), pari isoa suklaalevyä, pari litran pakettia jäätelöä, olutta mäyriksen, pakaste ranskalaisia ja nuggettejä tms.

Ollaan oikeesti allettu ihmettelemään, että miten joku voi syödä noin paljon!

Vierailija
31/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pakstekakun (siis sellasen ison), pari isoa suklaalevyä, pari litran pakettia jäätelöä, olutta mäyriksen, pakaste ranskalaisia ja nuggettejä tms.

Ollaan oikeesti allettu ihmettelemään, että miten joku voi syödä noin paljon!

Vierailija
32/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jättiannos tarkoittaa 2-3 lautasellista ruokaa.

Vierailija
33/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monella suomalaisella sitä oikeasti on, saa vain arvailla. Hoidetaan kuitenkin masennuksena:-(

Sairauteen kuuluu 10-40% vähentynyt aineenvaihdunta. Miettikää, kuinka paljon saa syödä päivässä, jos on esim. 40% laskenut aineenvaihdunta + krooninen väsymys.

Vierailija
34/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei mulla paino noussut yli 60 kilon vaikka tein mitä hyvänsä. Söin vaikka paketin jäätelöä, pitsan ja kokonaisen leivän. Siis yhtenä ILTANA.

Raskauden jälkeen onkin ollut ihan toista... Tai ongelma on lähinnä se, että jotta laihtuisin, pitäisi laihduttaa. Sen sijaan syön juuri sen verran, että paino pysyy samassa.

En nyt ole mikään megalomaaninen läski, mutta tunnen itseni aika punkeroksi mitoissa 164/74. Liikkumiseen tms mitat eivät vaikuta, eikä ole vyötärölihavuutta, mutta peilikuva ei miellytä.

Teen ruumiillista työtä nyt tämän kesän, ja olen ollut hommissa jo 5 viikkoa. Ei se paino kuitenkaan näytä laskevan, koska vastaavasti varmaan syön juuri sen verran, että paino pysyy samassa. Ei nouse eikä laske.

Vierailija
35/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lounas oli joko suklaalevy tai lihapiirakka. Ei se aina sitä sano, mitä syö, onko laiha vai lihava. Määrä ratkaisee.

Vierailija
36/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sulle diabeetikolle

Mut jos katsot nyt tuota kirjoittamaasi ruokavaliota, niin kyllähän siinä on korjaamisen varaa.

Itse olen 180 cm ja painoin reilu vuosi sitten raskauksien ja masennuksen jäljiltä 112 kiloa. Nuorinkin lapsi oli siis jo taapero, joten ei ollut ihan puhtaat vauvakilot kyseessä. Ennen olin saattanut yksinäiyydessäni rypien syödä suklaalevyn tai Daim-kakun tai jäätelötörpön iltapalaksi. Tein itselleni seuraavanlaisen, melko orjallisen ruokalistan:

Aamupalalla: Kaksi kuppia kahvia maidolla (+makeutusaineella), karpilta tuttuja salaatti-kurkku-leikkelerullia noin neljä-kuusi kpl.

Lounaalla: Useimmiten kanasalaatti, eli jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, usein persikkaa tai ananasta, joskus kananmuna, lisäksi yksi broilerin paistettu rintafilee paloina. Kastikkeeksi oliiviöljy ja balsamicoa, sekaan jotakin yrttimaustetta ja pippuria.

Päivällisellä: Esimerkiksi kasvispohjainen sosekeitto, kaalilaatikko, wokki, pakastekasvikset mikrossa (laihduttajan pikaruoka :D ) tms. Yksi kohtuullinen annos, lasi rasvatonta maitoa.

Illalla: Iltapala jäi usein syömättä, koska ei ollut nälkä. Join illalla (ja juon edelleen) useamman lasin vettä, koska teen samalla koulu- ja työhommia, ja muuten saattaisin puputtaa jotakin muuta siinä sivussa, huomaamatta. Mahdollisesti esim. pussillinen naposteluporkkanoita/omppu/pakastemarjoja ja rahkaa/maustamatonta jugurttia ja tilkka hunajaa.

Näin avuin tammi06-kesä06 välillä 112 kilosta 75 kiloon. Nyt 67 kiloa, suhteellisen samalla ruokavaliolla, paitsi tilapäiset herkuttelut sallittu :D. Käyn lenkillä noin 4 krt viikossa, tunnin-kaksi kerrallaan, lisäksi teen lihaskuntoliikkeitä kotosalla noin puolesta tunnista tuntiin päivässä, esimerkiksi lapsen ollessa hiekkiksellä kuntoilen siinä vieressä.

Vierailija
37/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmaankin tuon insuliinin kanssa tullut nyt sellainen " syöttöporsasilmiö" , en tiedä onko termi tuttu. Metabolinen oireyhtymä sinulla on myös, mutta sen varmasti jo tiesitkin, ja senkin että diabeteksesi on aika vaikea jos olet kotiäiti-ikäinen ja jo insuliinihoidossa II-tyypin diabeteksen vuoksi! Oikeasti tautisi on aika hankala kokonaisuus, ja koska olet noin nuori vielä, sinun pitäisi olla TODELLA asiansa osaavien asiantuntijoiden hoidossa. Oletko? Lääkärisi saisi mielellään olla diabeteksen hoitoon erikoistunut sisätautilääkäri, ja ravitsemusterapeutti samoin diabeetikoiden kanssa paljon töitä tekevä. Ottamatta muuten kantaa elämäntapoihisi, painonpudotus on paitsi mahdollista, myös aivan pakollista sinun kohdallasi, jos aiot vielä olla mukana lastesi elämässä 15-20 vuoden kuluttua. Älä jää odottelemaan että joku hoitaa asiat sinun puolestasi, ota itse vastuu nyt tästä tilanteesta ja saa aikaan se muutos. Tuolla menolla tulevaisuutesi ei näytä kovin hyvältä.

Vierailija
38/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis todella paha rasva aineenvaihdunnanhäiriö joka osaltaan vaikeuttaa laihtumistani, kuin myös tämä kilpirauhasenvajaatoiminta johon lääkkeet eivät tunnu purevan. Annostusta lisättiin taas 2viikkoa sitten.

Rasvaista ruokaa en voi syödä oikeastaan koska minulle tulee rasvaripuli ihan luonnostaan, siksi en pizzaa ja roskaruokaa tai muutenkaan rasvaista ruokaa kovin usein nauti. Joten rasvainen ruoka ei ole syynä lihavuuteeni ainakaan. Liikuntaa voisin lisätä entisestään, mutta tällä hetkellä se on erinäisten syiden takia mahdotonta. Kesällä taas pyrin lenkkeilemään enemmän.

Karkit ja nämä sipsit joita nautin voisi toki jättää pois, mutta niistä en luovu eikä ravitsemussuunnittelijakaan ole täysin sitä mieltä että ne ovat tässä se juju jonka takia en laihdu(ja tosiaan kun hyvin vähän niitä syön). Ravitsemussuunnittelijat vaihtuvat tuossa meidän sairaalassamme lähes kuukausittain joten vaihtelua on kyllä tullut ja erillaisia ohjeita.

Joskus olen ollut näillä pussikeittodieteillä joissa kaloreita tulee 500-600 päivässä ja se on ainut keino mikä on pudottanut painoani, mutta niinkun jokainen tietää ei tuollaisella kalorimäärällä kauaa voi olla. Dietin jälkeen palasin lääkärin ohjeiden mukaan normaaliin kotiruokaan niin että kaloreita tuli n. 1000-1200 päivässä ja painoni nousi viivana takaisin. Lääkäri on laskenut että minulle sopiva kalorimäärä on n. 800-1000kaloria jotta laihtuisin ja pysyisin tavoitteessa, mutta tuo kalorimäärä vie niin energiat pois että silloin en jaksa liikkua enkä hoitaa lapsiani ja se on vaarallisen alhainenmäärä kaloreita diabeteksenkin kannalta.

-läski kotiäiti-

Vierailija
39/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On oikeasti aika hullunkurista, mutta meitä normaaliannoksia syöviä, vuosien saatossa pikkuhiljaa lihoneita, on paljon. Jo yhdellä ylimääräisellä voileivällä per päivä lihoo vuosien aikana reippaasti, eivät kaikki syö kuten ne hirmut siinä telkkariohjelmassa!! Itseltäni yrjöt lentäisi jos edes yrittäisin ahtaa sellaisia määriä eineksiä, rasvaa ja pullaa.

Vierailija
40/69 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniani on vaihdettu monta kertaa ja jokainen joka asiasta tietää niin se vaihdos yleensä nostattaa painoa alussa. Nyt viimeksi kun insuliinini vaihdettiin paino nousi 4kg, mutta sain sen nopeasti pois.

Usko pois kaikkea on kokeiltu ja nyt minulla olisikin mahdollisuus päästä leikkaukseen johon en ole kuitenkaan suostunut vielä.

Painonpudotus on mahdollista, mutta niinkun äskön tuossa kerroin se vaatisi aika paljon ja tällä hetkellä on niin pienet lapset minulla ettei noin pieneen kalorimäärään pysty kyllä. Se vie energiat nollaan. Lääkäri onkin ollut tyytyväinen siihen ettei painoni ole nyt vuoteen nuossut kumminkaan.

-läski kotiäiti-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme