Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, mitä toisen naisen pitää tehdä että alatte syrjiä häntä porukassa/yhteisössä?

Vierailija
20.08.2026 |

Olen aina yhtä ymmälläni tämän ilmiön edessä.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syrji ketään, en tarvitse porukoiden hyväksyntää. Syrjiminen, mustamaalaaminen ja muu vastaavahan on vain hyväksynnän hakemista muilta heikkolahjaisilta, ei siihen tarvita yhtikäs mitään kohteeseen liittyvää syytä. Ainahan voi katsos keksiä mitä vain, ja  tyhmät uskoo, tai ovat ainakin uskovinaan että pysyvät porukassa mukana. Todella säälittävää.

Vierailija
122/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva tietoinen varattujen miesten iskeminen. Sellainen nainen ei ole aito ystävä toisille naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärasimi on yksi syy. Riittää että yksi suosittu henkilö alkaa dissaamaan, muut on mukana. Olen ollut kohteena ja tiedän että näin voi käydä, olen ollut useassa työssä ja toisissa ei ole näin käynyt vaikka olen ihan samanlainen henkilö. 

Se on ikäsyrjintä, eikä mikään ikärasismi.

Vierailija
124/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mitään puheenaiheita jos ei ole ketään mollattavaa. Kun katsoo pieniä tyttöjä, kaksi on kaverusta ja kolmas on jo liikaa, pojat taas viihtyy isommissakin porukoissa. 

Omassa lapsuudessani olin useammassa tyttöporukassa, eikä suurimmassa osassa niistä ollut syrjintää. Keskustelunaiheet olivat pääasiassa ihan jotain muuta kuin toisten haukkumista. Myös ala-asteen luokallani kaikilla tytöillä oli erilaisia projekteja yhdessä, pojilla ei ollut ja he selkeästi syrjivät ainakin yhtä poikaa.

Vierailija
125/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi jotakuta on muut alkaneet sorsia...

-alavireisyys

-sellainen "aikuinen runotyttö" -ominaisuus eli ei ole sellaista käytännön tajua, käytännön huumoria ja suhteellisuudentajua.

-töissä: myöhästely, laiskuus

-onko tiimin ja sen johtohenkilöiden puolella vai ei. Tää on vaikee ymmärtää ehkä, mutta aika paljon vaikka töissä pitää myötäillä työkavereita, yleistä mielipidettä jne. Paljoa ei saa ainakaan alussa poiketa. 

Sit jos haluaa tuoda uudistuksia, niin niitä voi tuoda vasta kuukausien jälkeen, kun on ensin osoittanut sopeutuvansa porukkaan ja kulttuuriin. Ja ne uudistuksetkin on osattava tuoda sillein taitavasti.

Vierailija
126/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva tietoinen varattujen miesten iskeminen. Sellainen nainen ei ole aito ystävä toisille naisille.

Ainahan voi myös vain väittää, että joku yrittää iskeä varattuja miehiä, tämä on ihan klassikko luusereiden keskuudessa. Aletaan vain tarkkailla ja nimetään jokainen keskustelu, kutsu lounaalle tai ihan vain hymy iskuyritykseksi. Ja vaikkei tarkkailu edes tuottaisi tuonkaan verran tulosta, voi aina vain väittää että joku iskee varattuja miehiä, ja stigma on valmis. Sitten koko ”porukka” voikin keskittyä siitä vouhkaamiseen, niin kenenkään heistä ei tarvitse taas hetkeen muistaa oman elämänsä surkeutta.

Vierailija
127/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika harva nainen on jatkuvasti tietoisesti iskemässä varattuja miehiä. Sen sijaan voidaan pelätä vaikka naisen karismaa, kauneutta ja seksikkyyttä ja kokea hänet uhaksi.

Vierailija
128/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pudotettiin yhdestä porukasta koska siihen tuli yksi uusi jäsen joka ei pitänyt minusta. Samoihin aikoihin myös sairastuin ja köyhdyin eli varmaan sekin. Aika julmaa kun miettii.

Vierailija
129/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut pudotettiin yhdestä porukasta koska siihen tuli yksi uusi jäsen joka ei pitänyt minusta. Samoihin aikoihin myös sairastuin ja köyhdyin eli varmaan sekin. Aika julmaa kun miettii.

Yksitellen näen näistä osaa vielä, ja puhuvat usein toisistaan mulle pahaa, joten ehkä en menettänyt kauheasti.

Vierailija
130/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on naiselle susi.

N25

Misogyniaa ylläpitävä ja naisten välille riidanhakuisuutta luoda haluava sananlasku. 

Vierailija
131/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en syrji ketään, en tarvitse porukoiden hyväksyntää. Syrjiminen, mustamaalaaminen ja muu vastaavahan on vain hyväksynnän hakemista muilta heikkolahjaisilta, ei siihen tarvita yhtikäs mitään kohteeseen liittyvää syytä. Ainahan voi katsos keksiä mitä vain, ja  tyhmät uskoo, tai ovat ainakin uskovinaan että pysyvät porukassa mukana. Todella säälittävää.

Jotkut miehetkin muuten lähtevät tällaiseen, ja silloin puhutaan jo todella surkeista tapauksista. Ei sen vuoksi, että miehet noin muuten olisivat mitenkään naisia ylevämpiä, vaan siksi, että miesten porukoissa tavoitellaan ja saavutetaan suosiota useimmiten joillain muilla keinoin. Juoruilulla suosiota hakeva mies on yleensä itse pahasti koulu- tai työpaikkakiusattu, eikä hänellä ole itsetunnostaan enää mitään muuta jäljellä, kuin yritys nostaa itseään edes jossain porukassa keksimällä härskejä juttuja itseään osaavammista. Tällaisilla miehillä on monesti incel-taipumusta, joten kohteeksi valikoituvat helposti nimenomaan naiset.

Vierailija
132/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika harva nainen on jatkuvasti tietoisesti iskemässä varattuja miehiä. Sen sijaan voidaan pelätä vaikka naisen karismaa, kauneutta ja seksikkyyttä ja kokea hänet uhaksi.

Puhumattakaan siitä että todella harva varattu mies on millään tavalla mielenkiintoinen, saatikka sitten iskemisen arvoinen.

Vierailija
133/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä miksi jotakuta on muut alkaneet sorsia...

-alavireisyys

-sellainen "aikuinen runotyttö" -ominaisuus eli ei ole sellaista käytännön tajua, käytännön huumoria ja suhteellisuudentajua.

-töissä: myöhästely, laiskuus

-onko tiimin ja sen johtohenkilöiden puolella vai ei. Tää on vaikee ymmärtää ehkä, mutta aika paljon vaikka töissä pitää myötäillä työkavereita, yleistä mielipidettä jne. Paljoa ei saa ainakaan alussa poiketa. 

Sit jos haluaa tuoda uudistuksia, niin niitä voi tuoda vasta kuukausien jälkeen, kun on ensin osoittanut sopeutuvansa porukkaan ja kulttuuriin. Ja ne uudistuksetkin on osattava tuoda sillein taitavasti.

Voi apua 😂 Toivottavasti työpaikallasi on osaavaa johtamista että näihin puututaan nopeasti ja jämäkästi. Koko organisaation tuottavuus on vaarassa, jos tällaisen annetaan siellä kuhia.

Vierailija
134/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä jolla ei ole omia mielipiteitä, hän muuttaa mielipidettään keskustelukumppanin mukaan, hänen on mahdoton sanoa ei, hän tekee auliisti muidenkin työt ja auttaa vaikka toinen ei pyydä. Hän tavallaan kiltteydellään ja empatiallaan tulee henkilökohtaiseen tilaani, voi voi sinua, eli jotenkin tekee sinusta jotenkin säälittävän ja vie sinulta arvokkuuden. 

Narsistin kipupiste on hirvittävän herkkä itsetunto, kun itsearvostus ei ole kunnossa, syntyy häpeän tunteita. Tästä seuraa, että narsistin pitää saada koko ajan kehua ja ihailua. Tuhoisan narsismista tekee se, että samalla muiden pitää olla huonoja. Et saa tätäkään tehtyä, anna kun minä autan ja anna sinulle ratkaisu ehdotuksen tähän ja tähän pulmaan. Kehukaan nyt kaikki mua, kun minä ratkaisin tämän ongelman ja olen hyvä ihminen.,

Pahinta hyvissä ja kilteissä ihmisissä on kuitenkin se, että ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.

He rikkovat muiden terveitä rajoja ja ja täyttävät sisäistä tyhjyyttään toisilla ihmisillä. Minuus on voimakkaasti riippuvainen muista ihmisistä.

No ei taatusti kaikki ystävälliset ja auttavat ihmiset ole tuollaisia. 

Vierailija
135/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala asteella minä olin se jota potkittiin ulos vuorotellen eri porukoista. Aina välillä saatoin päästä taas johonkin porukkaan takaisin mukaan, mutta sitten tuli aina se päivä kun kukaan ei puhunutkaan minulle. Enkä siis tiedä vieläkään mistä oli milloinki kyse. Ei ollut ollut mitään riitaa tai vastaavaa, kaikki muut vaan jotenkin aina tiesivät että nyt tuolle ei enää puhuta.

Kun vaihdoin yläasteelle muualle niin tämä loppui kuin seinään. Samoin lukiossa kaikki meni hyvin. Eli joko olin 12v asti täysi mulkku tajuamatta sitä itse (vieläkään) tai sitten tuon 1-6 luokan dynamiikassa oli jotain pielessä ja minä jouduin siitä kärsimään?

Vierailija
136/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mitään puheenaiheita jos ei ole ketään mollattavaa. Kun katsoo pieniä tyttöjä, kaksi on kaverusta ja kolmas on jo liikaa, pojat taas viihtyy isommissakin porukoissa. 

Omassa lapsuudessani olin useammassa tyttöporukassa, eikä suurimmassa osassa niistä ollut syrjintää. Keskustelunaiheet olivat pääasiassa ihan jotain muuta kuin toisten haukkumista. Myös ala-asteen luokallani kaikilla tytöillä oli erilaisia projekteja yhdessä, pojilla ei ollut ja he selkeästi syrjivät ainakin yhtä poikaa.

Sama täällä, kiinnostuksen aiheet olivat lapsuuden ja nuoruuden kaveriporukoissani hyvin moninaiset, ei todellakaan ollut puutetta puheenaiheista. Olen toki saanut onnekseni ystäviä ja kavereita, joilla ylipäänsä on erilaisia taitoja ja kykyä kiinnostua sivistyneistä aiheista. On ollut harrastuksia, kotieläimiä, kirjojen lukemista, käsitöitä ja perheen kanssa on päästy matkustamaan. Ja vaikka kaikki eivät ole kovin varakkaista perheistä, jotta esimerkiksi matkustaminen ja kalliit harrastukset olisivat olleet mahdollisia, yhteistä meillä on ollut juuri kiinnostus ja innostus eri asioihin, sekä hyvä koulumenestys.

Vierailija
137/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liikaa parempi eli selvästi kauniimpi, menestyvämpi, parempi mies, jne. Se suututtaa vähemmän parempia naisia, koska siinä korostuu niille huonommille naisille se oma huonous. Naiset eivät siedä muistutuksia virheistään.

Vierailija
138/158 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pidä huolta lapsistaan tai jopa hylkää lapsensa, niin sitä ei ole katsottu hyvällä. 

Niin tai sitten toisinpäin. Eli kun jollain porukasta tulee lapset mukaan kuvioihin, niin hänet voidaan hylätä, varsinkin jos muut lapsettomia ja/tai sinkkuja kun varmasti pelätään että ei se yksi kuitenkaan pääse kun ne lapset, kumminkin se ottaa sen pirpanan mukaan, kuitenkin se yksi puhuu vaan jälkikasvustaan, tms.

Vierailija
139/158 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mihinkään naisporukkaan. En usko, että alkaisin ketään syrjimään. Jos en viihtyisi  jäisin itse pois.

Vierailija
140/158 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä on valitettavasti. Minä en todellakaan koe uhaksi jatkuvasti varattujen miesten kanssa h*oravaa naista, se on vain säälittävää itsetunnon pönkitystä. Sellainen kodinrikkoja ei ole myöskään hyvä ystävä.