Naiset, mitä toisen naisen pitää tehdä että alatte syrjiä häntä porukassa/yhteisössä?
Kommentit (190)
En tiedä. Minusta tuli yhtäkkiä suosittu työpaikalla kun lakkasin välittämästä mistään ja kenestäkään. Sitä ennen yritettiin dissata useaan otteeseen ja laittamaan "ruotuun". Olin aiemmin arvostanut tällaisia työkavereita ja dissauksen jälkeen näin heidät typerinä ihmisinä.
Jotenkin kun aloin suhtautua työhön ja kaikkeen siellä pakollisena tervanjuontina esihenkilöt ja työkaverit alkoivat nähdä minut hyvänä tyyppinä. Kai naamasta näki, että ei kiinnosta mitkään hierarkiapelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi naispuolinen työntekijä oli jo pitkään kertonut sanasta sanaan keskusteluita esihenkilölle, joita työntekijät käyvät keskenään. Ja etsinyt ja raportoinut virheitä muiden työstä. Toisen tiimin esihenkilö kävi meille kertomassa tämän asian, sillä piti tämän työntekijän käyttäytymistä epärehellisenä ja outona ja halusi varoittaa meitä. Aloimme olla hänen seurassaan varuillamme ja etäisiä. Nyt hän on raportoinut esihenkilöllemme, että häntä syrjitään töissä. Ja ensi kuussa meillä alkaa työnohjaus ilmapiiriongelmien korjaamiseksi. Kyllä on mahtavaa olla naisvaltaisessa työpaikassa...
Valehtelet. Esimies ei saa kertoa alaisen kertomia asioita eteenpäin.
Ei saakaan, mutta kertoo ne silti. Itse kuulin matkalla ruokalaan esihenkilön seikkaperäisen kuvauksen uuden työntekijän ominaisuuksista ja luonteenlaadusta, enkä todellakaan ollut ainoa kuulija! Täysin tunnistettavasti puhui.
Ex-työpaikassa kailotettiin aina kun vuokratyöntekijä jäi sairaslomalle. Liittoonhan noista voisi kertoa, mutta mitä se hyödyttää kun ne vaativat työntekijän toimittavan nivaskan papereita siitä hyvästä. Pitäkööt paskansa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen kuunnellut 15 vuotiaan tyttäreni juttuja niin siihen tyttöjen hampaisiin joutumiseen riittää mm. jos: 1. Pukeudut poikkeavasti, 2. Et meikkaa, 3. Sinulla on lapsellisia kiinnostuksen kohteita, 4. Ns. huomiohuoraat tavalla tai toisella, 5. Yrität viedä toisten seurustelukumppaneita, 6. Kantelet/vasikoit yms
Olet ylpeä kiusaajapissiksestäsi?
en halua kirveelläkään kuulua mihinkään naisporukoihin tai -yhteisöihin, kuulostaa myrkyltä. jättäydyn itse aktiivisesti ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi naispuolinen työntekijä oli jo pitkään kertonut sanasta sanaan keskusteluita esihenkilölle, joita työntekijät käyvät keskenään. Ja etsinyt ja raportoinut virheitä muiden työstä. Toisen tiimin esihenkilö kävi meille kertomassa tämän asian, sillä piti tämän työntekijän käyttäytymistä epärehellisenä ja outona ja halusi varoittaa meitä. Aloimme olla hänen seurassaan varuillamme ja etäisiä. Nyt hän on raportoinut esihenkilöllemme, että häntä syrjitään töissä. Ja ensi kuussa meillä alkaa työnohjaus ilmapiiriongelmien korjaamiseksi. Kyllä on mahtavaa olla naisvaltaisessa työpaikassa...
Toisen tiimin esihenkilö kuulostaa todella oudolle. Normaali esihenkilö ei toimisi noin.
Olla tyly ja avoimen halveksuva. En jää arvailemaan että milloin se toinen henkilö taas käyttää tilaisuuden olla ilkeä. Ja kyse ei ole nyt kateudesta, sitäkin olen nuorempana oireillut ennen kuin käsittelin ne tunteet ja ymmärsin että muiden onni ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen kuunnellut 15 vuotiaan tyttäreni juttuja niin siihen tyttöjen hampaisiin joutumiseen riittää mm. jos: 1. Pukeudut poikkeavasti, 2. Et meikkaa, 3. Sinulla on lapsellisia kiinnostuksen kohteita, 4. Ns. huomiohuoraat tavalla tai toisella, 5. Yrität viedä toisten seurustelukumppaneita, 6. Kantelet/vasikoit yms
Olet ylpeä kiusaajapissiksestäsi?
Mistäs sinä tiedät missä asemassa tämän kirjoittajan tytär on näissä tilanteissa?
Kaksi esimerkkiä, jossa olen istunut syömässä samassa pöydässä vieraiden ihmisen kanssa.
Huono kokemus: nuorehko nainen ei keskustellut ollenkaan minun kanssani vaan miehen kanssa. Oli, kun minua ei olisi ollutkaan. Ilmeisesti leikki jotakin vähän hienompaa... Joku toimistotyöntejiä (itse taas vaativissa kv. asiantuntijatehtävissä toiminut ihminen...)
Hyvä kokemus: minä ja pari naista ja mies. Kaikki halusivat, että koko porukka viihtyy. Meillä oli todella hauska keskustelu eikä kellään ilmennyt lapsellista pätemisen tarvetta.
Sivistynyt ihminen ottaa seurassa huomioon kaikki ihmiset, antaa heille tilaa ja hyväksyy myös senkin, jos joku on hiukan hiljaisempi jne.
Pitää olla kauniimpi ja älykkäämpi, se riittää. Ei tarvi olla todellista edes, riittää että toisesta tuntuu siltä.
Ei saakaan, mutta kertoo ne silti. Itse kuulin matkalla ruokalaan esihenkilön seikkaperäisen kuvauksen uuden työntekijän ominaisuuksista ja luonteenlaadusta, enkä todellakaan ollut ainoa kuulija! Täysin tunnistettavasti puhui.