Naiset, mitä toisen naisen pitää tehdä että alatte syrjiä häntä porukassa/yhteisössä?
Kommentit (158)
Olla inhottava ja hankala.
En mä jaksa laittaa aikaa/energiaa peruskohteliaisuutta enempää naiseen joka esimerkiksi koko ajan julistaa miten viihtyy paremmin miesten seurassa koska naiset sitätätätuota. Silloin hän saa kaikin mokomin olla rauhassa niin kovin halveksimaltaan naisseurasta.
En myöskään halua lähelleni naista joka on "temperamenttinen" tai kieroilee. Olemme pudottaneet eräästä tyttöporukasta myös kroonisen myöhästelijän ja riidanhaastajan, jonka mielestä hänen myöhästelynsä takia muidenkin pitäisi jättää väliin esimerkiksi reissuja tai sovittuja aktiviteetteja. Olen ottanut etäisyyttä myös erääseen jolla on tympeä tapa puhua toisten päälle huutaen eikä korjannut tapojaan vaikka asiasta useasti huomautettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva tietoinen varattujen miesten iskeminen. Sellainen nainen ei ole aito ystävä toisille naisille.
Varmaan aika harva nainen on jatkuvasti tietoisesti iskemässä varattuja miehiä. Sen sijaan voidaan pelätä vaikka naisen karismaa, kauneutta ja seksikkyyttä ja kokea hänet uhaksi.
Kyllä näitä on valitettavasti. Minä en todellakaan koe uhaksi jatkuvasti varattujen miesten kanssa h*oravaa naista, se on vain säälittävää itsetunnon pönkitystä. Sellainen kodinrikkoja ei ole myöskään hyvä ystävä.
Eiköhän se mies ole enemmän se, joka sen kodin rikkoo ja joka tekee päätöksen pettää kumppaniaan.
Kyllä vika on niissä, jotka potkivat porukasta pihalle. Ovat todennäköisesti täyskusipäitä myös omille läheisilleen. Ainakin näin olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Olla inhottava ja hankala.
En mä jaksa laittaa aikaa/energiaa peruskohteliaisuutta enempää naiseen joka esimerkiksi koko ajan julistaa miten viihtyy paremmin miesten seurassa koska naiset sitätätätuota. Silloin hän saa kaikin mokomin olla rauhassa niin kovin halveksimaltaan naisseurasta.
En myöskään halua lähelleni naista joka on "temperamenttinen" tai kieroilee. Olemme pudottaneet eräästä tyttöporukasta myös kroonisen myöhästelijän ja riidanhaastajan, jonka mielestä hänen myöhästelynsä takia muidenkin pitäisi jättää väliin esimerkiksi reissuja tai sovittuja aktiviteetteja. Olen ottanut etäisyyttä myös erääseen jolla on tympeä tapa puhua toisten päälle huutaen eikä korjannut tapojaan vaikka asiasta useasti huomautettiin.
Nuo on karkeita esimerkkejä, eikä syrjijä itsekään ole virheetön. Mutta useimmiten riittää hienosyisempi tunnereaktio toisen naamaan, puheisiin, vaatteisiin, mihin tahansa. Kuppikunnat muodostuvat. Naiset ei ylipäätään hae isoa kaveripiiriä, vaan sellaista suppeaa, mieluista jossa voi mehustella omia juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva tietoinen varattujen miesten iskeminen. Sellainen nainen ei ole aito ystävä toisille naisille.
Varmaan aika harva nainen on jatkuvasti tietoisesti iskemässä varattuja miehiä. Sen sijaan voidaan pelätä vaikka naisen karismaa, kauneutta ja seksikkyyttä ja kokea hänet uhaksi.
Kyllä näitä on valitettavasti. Minä en todellakaan koe uhaksi jatkuvasti varattujen miesten kanssa h*oravaa naista, se on vain säälittävää itsetunnon pönkitystä. Sellainen kodinrikkoja ei ole myöskään hyvä ystävä.
Eiköhän se mies ole enemmän se, joka sen kodin rikkoo ja joka tekee päätöksen pettää kumppaniaan.
Minulla on myös kokemusta siitä, kun nuorempana minua lähestyivät vain naimissa olevat vanhemmat miehet. Koin tämän todella ahdistavaksi. Nämä kokemukset saivat minua epäilemään, että onko pettäminen yleistä. Näiden kokemusten perusteella voin ainakin kertoa sen, että kyllä ne varatut miehet ihan itse lähestyvät naisia, joiden kanssa haluavat pettää vaimoaan. Ihan turha ulkopuolisia on syyttää siitä, että joku pettää kumppaniaan. En ollut kiinnostunut yhdestäkään näistä miehistä, enkä toivonut sellaista huomiota.
Mut potkittiin alakoulussa tyttöporukasta ulos ja vielä 20v myöhemmin jättivät kutsumatta luokkakokoukseen, vaikka olin osan kanssa fb "kavereitakin"! :D Aivan uskomatonta lapsellisuutta aikuisilta ihmisiltä. Sain kuulla kokouksesta muuta kautta ja menin paikalle, vaikuttivat harmistuneilta.
Syytä ulossulkemiseen lapsena en tiedä, enkä aikuisena. Ainakaan ei oltu vaihdettu sanaakaan noin 20 vuoteen että olisin jotenkin voinut aiheuttaa tuon kokouksesta ulosjättöyrityksen, mutta kaipa olin sitten niin kamala silloin lapsena haha.
Oikeasti epäilen että joku itsetunto-ongelma taustalla hänellä/heillä. Ei ole nimittäin vastaavia ongelmia ollut kenenkään muun kanssa ollut elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten johtuu, että joillekin (palstalaisille) tulee herkästi tuollainen ajatus, että toinen "kuvittelee olevansa parempi"?
Minulle ei tule oikein koskaan mieleen tuollainen, joten kiinnostaa mitkä piirteet tuollaiseen liittyy? En muutenkaan lähtökohtaisesti oleta muista pahaa, en odota pahinta, en kuvittele toisten pitävän itseään muita parempana jne.
Herkästi? Joskus jostakusta tulee sellainen olo, jos hän antaa ymmärtää että on olemassa itsestäänselviä asioita, jotka jokaisen pitäisi tietää mutta hän selostaa nämä koska olettaa että muut eivät tiedä. Tämä on aika harvinaista naisissa, miehissä on enemmän tällaisia besserwissereitä. Ei sellaista oikein jaksa.
Huono äitiys on asia, joka omassa lähimmässä piirissäni on no go. Jos et hoida rastiasi äitinä, niin Ulos.
Liiallinen miellyttämisenhalu kaiketi. Jos ei ole omaa "persoonallista rooliaan" ryhmässä ni onhan siihen vaikea sitten päästä. Esimerkiksi kaksi liian samanlaista ei sovi samaan ryhmään, toisen tulee väistyä. Ei saa valittaa liikaa, ei saa kehua liikaa, ... Kai se naamakin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mut potkittiin alakoulussa tyttöporukasta ulos ja vielä 20v myöhemmin jättivät kutsumatta luokkakokoukseen, vaikka olin osan kanssa fb "kavereitakin"! :D Aivan uskomatonta lapsellisuutta aikuisilta ihmisiltä. Sain kuulla kokouksesta muuta kautta ja menin paikalle, vaikuttivat harmistuneilta.
Syytä ulossulkemiseen lapsena en tiedä, enkä aikuisena. Ainakaan ei oltu vaihdettu sanaakaan noin 20 vuoteen että olisin jotenkin voinut aiheuttaa tuon kokouksesta ulosjättöyrityksen, mutta kaipa olin sitten niin kamala silloin lapsena haha.
Oikeasti epäilen että joku itsetunto-ongelma taustalla hänellä/heillä. Ei ole nimittäin vastaavia ongelmia ollut kenenkään muun kanssa ollut elämäni aikana.
Onpa voimakas reaktio. Olet loukannut jotain porukan dominoivaa hahmoa?
Vie toisten miehet, valehtelee päin naamaa. Puhuu pahaa selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten johtuu, että joillekin (palstalaisille) tulee herkästi tuollainen ajatus, että toinen "kuvittelee olevansa parempi"?
Minulle ei tule oikein koskaan mieleen tuollainen, joten kiinnostaa mitkä piirteet tuollaiseen liittyy? En muutenkaan lähtökohtaisesti oleta muista pahaa, en odota pahinta, en kuvittele toisten pitävän itseään muita parempana jne.
Herkästi? Joskus jostakusta tulee sellainen olo, jos hän antaa ymmärtää että on olemassa itsestäänselviä asioita, jotka jokaisen pitäisi tietää mutta hän selostaa nämä koska olettaa että muut eivät tiedä. Tämä on aika harvinaista naisissa, miehissä on enemmän tällaisia besserwissereitä. Ei sellaista oikein jaksa.
Olen eri, mutta voitko tarkentaa selitystäsi? Eli jos selostaa jonkun yleissivistykseen kuuluvan asian vaikka muut tietää sen? Vai että selostaa sen koska muut ei tiedä mistä kyse? Koska noissa on aika iso ero. Toisessa skenaariossa kieltämättä manspleinaus kyseessä, mutta toisessa ihan tavallinen tilanne, koska eihän jostain aiheesta voi keskustella ennen kuin keskustelijat tietävät aiheesta edes jotain?
Eikä sekään nyt ole niin optimaalista jos joku ei tiedä ihan jotain perusasioita ja keskustelu pitäisi sitten aina pitää jollain palikkatasolla ettei pahoita mieltään kun joutuu kuulemaan uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
En koe syrjiväni, mutta on siitäkin joskus syytetty, kun haluan töissä vaan hoitaa työasiat enkä olla kavereita.
Olet siis epäsosiaalinen jurottaja?
Vierailija kirjoitti:
Jos työpaikallani on valehteleva narsisti, hän ei saa huomiotani.
Narsisteja ei ole olemassakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään riitaa enkä muista tehneeni mitään pahaa kenellekään, olen kiltti luonteeltani ja sellainen että oikeuden pitää tapahtua vaikka itse kärsisin siitä. Jotenkin vain minut jätettiin ulkopuolelle ja 20v myöhemmin jätettiin kutsumatta. Olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään riitaa enkä muista tehneeni mitään pahaa kenellekään, olen kiltti luonteeltani ja sellainen että oikeuden pitää tapahtua vaikka itse kärsisin siitä. Jotenkin vain minut jätettiin ulkopuolelle ja 20v myöhemmin jätettiin kutsumatta. Olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla syy.
Oikeudenmukaisuus ja oikeuksien puolesta taisteleminen on yksi aika yleinen syy, miksi joku suljetaan ulkopuolelle. Se ärsyttää ilmeisesti monia (sukupuolesta riippumatta) ja koetaan vaativana. Eli se oikeudenmukaisuus saattaa mahdollisesti olla syy ulkopuolelle sulkemiseen, vaikka onkin epäreilu ja epäasiallinen syy syrjiä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi myös vain väittää, että joku yrittää iskeä varattuja miehiä, tämä on ihan klassikko luusereiden keskuudessa. Aletaan vain tarkkailla ja nimetään jokainen keskustelu, kutsu lounaalle tai ihan vain hymy iskuyritykseksi. Ja vaikkei tarkkailu edes tuottaisi tuonkaan verran tulosta, voi aina vain väittää että joku iskee varattuja miehiä, ja stigma on valmis. Sitten koko ”porukka” voikin keskittyä siitä vouhkaamiseen, niin kenenkään heistä ei tarvitse taas hetkeen muistaa oman elämänsä surkeutta.
Osuiko omaan nilkkaan vai mitä oikein vaahtoat? Kyllä monet naiset ihan oikeasti harrastaa seksiä niiden varattujen ukkojen kanssa, en kyllä ymmärrä miksi.
Ei osunut, en ole koskaan ollut minkäänlaisessa suhteessa varattuun mieheen, mutta minusta on kyllä sellaistakin väitetty. Siksi tiedän ihan varmuudella, etteivät tällaiset tarinat ole todennäköisesti totta ollenkaan. Lisäksi, olen keski-ikäinen, enkä ole koskaan tavannut naista, joka harrastaisi nimenomaan varattuja miehiä. Siis en koskaan elämässäni. Erilaisia legendoja tällaista naisista tosin olen joutunut kuulemaan, vaikken olisi todellakaan halunnut.
Osuiko omaan nilkkaan vai mitä oikein vaahtoat? Kyllä monet naiset ihan oikeasti harrastaa seksiä niiden varattujen ukkojen kanssa, en kyllä ymmärrä miksi.