Tällaiset miehet eivät petä – Yksi yllättävä piirre erottuu
Uskollisen miehen yllättävät piirteet
Moni saattaa miettiä joskus hiljaa mielessään, voisiko oma kumppani sittenkin pettää. Psykologi Angela Ahola kertoo nyt miehen ominaispiirteistä, jotka lupaavat hyvää. Tietyt yllättävät piirteet käytöksessä ja luonteessa yhdistyvät miehiin, jotka hyvin todennäköisesti eivät koskaan petä – eivätkä edes halua pettää.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/d7d00f8a-bfae-4ecb-a7fe-c1e7e17e5a54
Mitkä ne yllättävät piirteet on?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vaimo antaa seksiä ja pitää itsestään huolta sekä on naisellinen, niin miehen ei tarvitse pettää. Ei mulla muuta.
Kunhan kasvat aikuiseksi, huomaat, että ihmiset pettävät, olipa toinen millainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka rakastaa kumppaniaan, ei petä. Niin yksinkertaista se on.
voi sitä mies rakastaa useampaakin kumppania aina vuorollaan ihan yhtä paljon, esim arkivaimo ja juhlavaimo
Ei voi olla huomaamatta kuinka "ikävät" kommentit ohitetaan ja sen sijaan keskitytään niihin, mitkä tukevat sitä omaa vääristynyttä mielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Liittyisikö miesten pettäminen enemmän kuitenkin naisten impontenssiin?
Niihin kotitöihin ja seksin antamiseen ilman vastiketta.
Jos ei kiinnosta antaa pllua eikä edes tehdä kotona mitään, niin mitä se nainen tuo pöytään, jonka menettämisellä olisi jotain merkitystä?
Äläkä vastaa että rahaa, koska miehiä ei kiinnosta muiden rahat.
Mistä hitosta näitä mielisairaita sikiää?!
Eli kaikki ne luonteepiirteen mihin yksikään nainen ei kykene ainakaan miestä kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ihan niin yksinkertaista, valitettavasti. Jos on heikko impulssikontrolli, niin voi pettää kun tilaisuus tarjoutuu. Seksi on seksiä, eikä siihen tarvita aina tarvita tunteita mukaan.
Heikko impulssikontrolli ei tarkoita yhtään mitään paitsi jollakin kehitysvammaisella. Normaalilla älykkyydellä varustettu ihminen hillitsee pettämisen ja toisen ihmisen luottamuksen rikkomisen ellei ole tyyliin luonnevikainen.
Yli puolet miehistä pettää jossain vaiheessa. Ovatko he siis kaikki luonnevikaisia ja heikkolahjaisia? En usko, lisäksi suuri joukko pettäjämiehistä on juuri niitä miehiä, joilla on paljon tilaisuuksia, esim. rahan tai aseman takia on valinnanvaraa.
Niin. Väestöliiton tutkimukset antavat toisen tuleman.
Pettämiseen suhtautuminen muuttuu koko ajan kielteisemmäksi ja pettäminen vähenee jatkuvasti.
Totuus inhottaa vanhaa sarjapettäjää kun ei ole mediassa oikein enää väylää normalisoida pettämistä.Pettämiseen suhtautuminen muuttuu koko ajan kielteisemmäksi ja pettäminen salataan yhä enemmän. Pettämisen määrä sen sijaan on vakio.
Jos vaihtoehtoina on, että tuomitaan heikkolahjaiseksi tai luonnevikaiseksi sadistiksi, niin salassahan tällaiset pidetään. Harvempi omasta käytöksestään ja seksuaalisesta heikkoudestaan ylpeä on. Nykyaikana tällaista yhä enenevästi halveksitaan syvästi, koska tosiaan kaikki avoimet- ja myös polysuhteet on normalisoitu ja arkea. Ei siinä toista tarvitse rikkoa jos alapää kutkaa muille.
Niin pitääkin halveksua ja tuomita. Niin että tuntuu.
Koska kyse on tietoisesta ja tahallisesta väkivallasta.
Ei siihen koskaan ajauduta.
Pettäminen on monen tietoisen päätöksen takana.Joillakin ne pettämiset ovat ajan myötä johtaneet syrjätymiseen yhteiskunnan laitamille.
Syyllinen löytyy silloin peiliin julmetun syvään katsomalla.
Nykypäivänä somen myötä pettäjän maine on usein elämänmittainen.
Se johtaa siihen yhteiskunnasta syrjäytymiseen joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla huomaamatta kuinka "ikävät" kommentit ohitetaan ja sen sijaan keskitytään niihin, mitkä tukevat sitä omaa vääristynyttä mielikuvaa.
Riippuu siitä mitä itse pidät ”vääristyneenä mielikuvana”. Varsinkin jos se selvästi poikkeaa valtavirrasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen sen sijaan, että pettäjät ei oikein tiedä mitä rakkaus on. He ehkä rakastuvat henkilössä siihen tunteeseen, minkä he itse saavat, tai ovat aina vähän katsomassa olisko upgradea tarjolla. Eli mitä tuo toinen henkilö voi tarjota minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kiinnosta antaa pllua eikä edes tehdä kotona mitään, niin mitä se nainen tuo pöytään, jonka menettämisellä olisi jotain merkitystä?
Niitä "valmistuu" tälläkin hetkellä. Yksi järjiltään koulukiusattu tapaus kerrallaan. Tai kokonainen koulu yhdellä kertaa, jos se kiusattu päättää kostaa kiusaajilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mitä itse pidät ”vääristyneenä mielikuvana”. Varsinkin jos se selvästi poikkeaa valtavirrasta.
Sen olen kyllä huomannut, että en todellakaan edusta "valtavirtaa". Siksi varmaan olenkin ollut syrjitty ja yksin koko elämäni.
-sejollevastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen sen sijaan, että pettäjät ei oikein tiedä mitä rakkaus on. He ehkä rakastuvat henkilössä siihen tunteeseen, minkä he itse saavat, tai ovat aina vähän katsomassa olisko upgradea tarjolla. Eli mitä tuo toinen henkilö voi tarjota minulle.
Jotkut sarjapettäjät avoimesti sanovat hakevansa kuplivaa tunnetta toisesta.
Mutta kestävään aikuiseen rakkauteen eivät pysty itse.
Siksi joskus halveksuvat sepittämiensä piilotettua patoutunutta vihaa tihkuvien tarinoiden kautta uskollisuuden pohjaavia parisuhteita.
Väittävät niitä riippuvuus-, tyytymis-. ja valtasuhteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ihan niin yksinkertaista, valitettavasti. Jos on heikko impulssikontrolli, niin voi pettää kun tilaisuus tarjoutuu. Seksi on seksiä, eikä siihen tarvita aina tarvita tunteita mukaan.
Heikko impulssikontrolli ei tarkoita yhtään mitään paitsi jollakin kehitysvammaisella. Normaalilla älykkyydellä varustettu ihminen hillitsee pettämisen ja toisen ihmisen luottamuksen rikkomisen ellei ole tyyliin luonnevikainen.
Yli puolet miehistä pettää jossain vaiheessa. Ovatko he siis kaikki luonnevikaisia ja heikkolahjaisia? En usko, lisäksi suuri joukko pettäjämiehistä on juuri niitä miehiä, joilla on paljon tilaisuuksia, esim. rahan tai aseman takia on valinnanvaraa.
Niin. Väestöliiton tutkimukset antavat toisen tuleman.
Pettämiseen suhtautuminen muuttuu koko ajan kielteisemmäksi ja pettäminen vähenee jatkuvasti.
Totuus inhottaa vanhaa sarjapettäjää kun ei ole mediassa oikein enää väylää normalisoida pettämistä.Pettämiseen suhtautuminen muuttuu koko ajan kielteisemmäksi ja pettäminen salataan yhä enemmän. Pettämisen määrä sen sijaan on vakio.
Jos vaihtoehtoina on, että tuomitaan heikkolahjaiseksi tai luonnevikaiseksi sadistiksi, niin salassahan tällaiset pidetään. Harvempi omasta käytöksestään ja seksuaalisesta heikkoudestaan ylpeä on. Nykyaikana tällaista yhä enenevästi halveksitaan syvästi, koska tosiaan kaikki avoimet- ja myös polysuhteet on normalisoitu ja arkea. Ei siinä toista tarvitse rikkoa jos alapää kutkaa muille.
Niin pitääkin halveksua ja tuomita. Niin että tuntuu.
Koska kyse on tietoisesta ja tahallisesta väkivallasta.
Ei siihen koskaan ajauduta.
Pettäminen on monen tietoisen päätöksen takana.Joillakin ne pettämiset ovat ajan myötä johtaneet syrjätymiseen yhteiskunnan laitamille.
Syyllinen löytyy silloin peiliin julmetun syvään katsomalla.Nykypäivänä somen myötä pettäjän maine on usein elämänmittainen.
Se johtaa siihen yhteiskunnasta syrjäytymiseen joillakin.
Suurin osa pettäjistä on ihan tavallisia pulliaisia, joiden tekemiset tai tekemättäjättämiset ei pääse tai joudu someen asti. Työelämässä pettämistä silloin tällöin todistaneena en ajattele heistä sen kummempaa kuin muistakaan. Joskus juoruilen hetken työkaverien kanssa, mutta sekin aihe unohtuu uusien juorujen tullessa mukaan.
Mun veikkaus on, että hyvä itsetuntoiset eivät petä. Heikkoitsetuntoiset tarvitsevat jatkuvasti ulkopuolista hyväksyntää, sellaista huomio huo ra usta. Koskee niin miehiä, kuin naisia. Yhden pettäjän tunnen ja hän on aina ollut muille kateellinen ja hakee hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Mun veikkaus on, että hyvä itsetuntoiset eivät petä. Heikkoitsetuntoiset tarvitsevat jatkuvasti ulkopuolista hyväksyntää, sellaista huomio huo ra usta. Koskee niin miehiä, kuin naisia. Yhden pettäjän tunnen ja hän on aina ollut muille kateellinen ja hakee hyväksyntää.
Kyllä.
Heikko itsetunto siellä taustalla on.
Sekä puolisoa/kumppania kohtaan tunnettu piilotettu kateus ja viha.
Joiden ilmentymä pettäminen sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sarjapettäjät avoimesti sanovat hakevansa kuplivaa tunnetta toisesta.
Mutta kestävään aikuiseen rakkauteen eivät pysty itse.
Siksi joskus halveksuvat sepittämiensä piilotettua patoutunutta vihaa tihkuvien tarinoiden kautta uskollisuuden pohjaavia parisuhteita.
Väittävät niitä riippuvuus-, tyytymis-. ja valtasuhteiksi.
No juu. Minun tuntemani elukka kertoi aina, että koko avioliitto pitäisi olla viisivuotiskausi, jonka jälkeen taas mietitään uudelleen. Ei tuo(kaan) häntä pettämästä olisi estänyt, koska hän ihan järjestelmällisestä käytti - ja käyttää varmasti yhäkin - ihmisiä hyväkseen, pakkomielteisesti, kaikilla elämän alueilla. Kertoi myös usein, kuinka lähes kaikki olivat hänelle pettymyksiä. Perus narsismiahan tuo on; kuvitella ansaitsevansa kaikki maailman paras, uskoa aukottomasti itsensä lähes jumalan kaltaiseksi. Kaikki sopimukset, avioliitto mukaan lukien, oli tehty hänelle rikottaviksi - mutta vain hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Incelit eivät petä.
Ei ketjua ilman Incelhullun päivystystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä "valmistuu" tälläkin hetkellä. Yksi järjiltään koulukiusattu tapaus kerrallaan. Tai kokonainen koulu yhdellä kertaa, jos se kiusattu päättää kostaa kiusaajilleen
Kannattaa hakea itselleen psykiatrista apua jos kokee pettämisen kritiikin kiusaamisena.
"– Jos ihmisellä on hyvä empatiakyky, tunnollisuutta, hyvä impulssikontrolli ja kyky käsitellä vaikeitakin tunteita ilman, että hän pakenee niitä, ollaan jo hyvin vahvoilla."
Tosi yllättävää...
:D