Tällaiset miehet eivät petä – Yksi yllättävä piirre erottuu
Uskollisen miehen yllättävät piirteet
Moni saattaa miettiä joskus hiljaa mielessään, voisiko oma kumppani sittenkin pettää. Psykologi Angela Ahola kertoo nyt miehen ominaispiirteistä, jotka lupaavat hyvää. Tietyt yllättävät piirteet käytöksessä ja luonteessa yhdistyvät miehiin, jotka hyvin todennäköisesti eivät koskaan petä – eivätkä edes halua pettää.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/d7d00f8a-bfae-4ecb-a7fe-c1e7e17e5a54
Mitkä ne yllättävät piirteet on?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyky.
Mitäpä sanot siihen että samalla myös se empatiakyky on juuri se joka iskee jokaiseen naiseen todella lujaa. Osaat jutella hyvin ja nähdä asioita sillä tavalla että nainen on aina aivan sekaisin siitä kuinka hyväsydäminen ja kohtelias oletkaan. Kerran yksi Tinder nainen kertoi puhuneensa minusta juuri eronneiden äitien tuki ryhmässä kuinka mies voi olla empaattinen ja tunneälykäs, hyväsydäminen. Mutta ei arvannut että sama mies on juuri todellakin se sarjapettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediahan yleensä kannustaa, ainakin naisia, pettämiseen, joten eikös tämä nyt ole vähän tunkkainen ja ahdasmielinen juttu?
Naiset jotka ovat pettäneet, päätyvät toimittajiksi punavihervasemmistolaisiin lehtiin kirjoittamaan asioita kansalle missä he pesevät itseään puhtaaksi menneisyydestään: se mitä tein on ihan normaalia, uskokaa jo! Tehkää samaa itsekin! Tehkää minusta puhdas!
Kun sana ”punavihervasemmistolaisiin” otetaan tuosta kommentistasi pois niin olen samaa mieltä.
Ei tuo puoluekannasta ole kiinni ehkä KD uskiksia osin lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyisikö miesten pettäminen enemmän kuitenkin naisten impontenssiin?
Niihin kotitöihin ja seksin antamiseen ilman vastiketta.
Jos ei kiinnosta antaa pllua eikä edes tehdä kotona mitään, niin mitä se nainen tuo pöytään, jonka menettämisellä olisi jotain merkitystä?
Äläkä vastaa että rahaa, koska miehiä ei kiinnosta muiden rahat.
Hiljaseksi veti näemmä miesvihaisimmatkin akat.
Jos ei nainen "tuo mitään pöytään", miksi mies on sen naisen kanssa? Miksei vain eroa ja sitten pane ketä lystää tai etsi sellaisen kumppanin, jonka haluaa? Miksi sitä naista, jolta ei mitään saa, pitää roikottaa mukana ja pettää?
Saahan siltä ostettua seksìä edullisemmin kuin prostítuoìdulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyky.
Mitäpä sanot siihen että samalla myös se empatiakyky on juuri se joka iskee jokaiseen naiseen todella lujaa. Osaat jutella hyvin ja nähdä asioita sillä tavalla että nainen on aina aivan sekaisin siitä kuinka hyväsydäminen ja kohtelias oletkaan. Kerran yksi Tinder nainen kertoi puhuneensa minusta juuri eronneiden äitien tuki ryhmässä kuinka mies voi olla empaattinen ja tunneälykäs, hyväsydäminen. Mutta ei arvannut että sama mies on juuri todellakin se sarjapettäjä.
Mies harjoittaa omaa empatikykyään siten, ettei pettämisellä satuta kumppaniaan. Ei sillä ole merkitystä, mitä muut naiset tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jumalaan ja olen autistinen. En ole koskaan pettänyt.
Noista kumpikaan ei ole suoja persoonallisuushäiriötä vastaan. Ensimmäisten parissa sekä sitä että pettämistä esiintyy varsin paljon. Autistit harvemmin pettävät.
Jotenkin autismini suojaa minua hulluja vastaan. Olen jotenkin liian hyvä spottaamaan persoonallisuushäiriöisiä ainakin työympäristössä. Alan tefloniksi sellaiselle heti kun havaitsen sellaisen. Persoonallisuushäiriöiset kavahtavat seuraani koska minusta ei saa irti sosiaalista informaatiota mitä käyttää minua itseäni vastaan, sen huomaan. Olen heille hyödytön. Tai teen itseni heille hyödyttömäksi ihan luontevasti ja he eivät kiinnosta minua. -sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyisikö miesten pettäminen enemmän kuitenkin naisten impontenssiin?
Niihin kotitöihin ja seksin antamiseen ilman vastiketta.
Jos ei kiinnosta antaa pllua eikä edes tehdä kotona mitään, niin mitä se nainen tuo pöytään, jonka menettämisellä olisi jotain merkitystä?
Äläkä vastaa että rahaa, koska miehiä ei kiinnosta muiden rahat.
Hiljaseksi veti näemmä miesvihaisimmatkin akat.
Jos ei nainen "tuo mitään pöytään", miksi mies on sen naisen kanssa? Miksei vain eroa ja sitten pane ketä lystää tai etsi sellaisen kumppanin, jonka haluaa? Miksi sitä naista, jolta ei mitään saa, pitää roikottaa mukana ja pettää?
Saahan siltä ostettua seksìä edullisemmin kuin prostítuoìdulta.
Huoh. Ei voi kuin toivoa, että tällainen miehen suhtautuminen tulee naisen tietoon ja arvostaa itseään sen verran, että lähtee itse.
Semmonen yllätys ettei se lue Yllätyslehteä
Miehen kiinnostuus masturbaatioon kertoo paljon. Masturboiva voi hoitaa hommat kotonaan, eikä tarvitse lähteä vieraisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole aivan normaalia rehellisten ihmisten toimintaa, ettei petä?
Oman napansa ympärillä pyörivät, huomionhakuiset, epärehelliset ja muut sitä harrastaa.
Yllättävän moni kuulemma on pettänyt joskus, ainakin muistan jonkun tilaston lukeneeni joskus. Ehkä ihmiset on vaan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka rakastaa kumppaniaan, ei petä. Niin yksinkertaista se on.
Ei se ole ihan niin yksinkertaista, valitettavasti. Jos on heikko impulssikontrolli, niin voi pettää kun tilaisuus tarjoutuu. Seksi on seksiä, eikä siihen tarvita aina tarvita tunteita mukaan.
Enpä tiedä kuinka paljon tuo edes liittyy impulssikontrolliin.
On vilkasluonteisia, rehellisiä miehiä jotka eivät petä, mutta impulssikontrolli voi joissain muissa asioissa olla huono, ja sitten on esim. rauhallisia insinöörityyppejä joilla on yleisesti erittäin hyvä impulssikontrolli, mutta käyvät työreissuilla systemaattisesti huorisssa.
Itse asiassa tuo jälkimmäinen ei ole kovin harvinaista...
Se joku prostituoituhan joskus lehdessä puhui että hänellä on paljon perheellisiä insinöörimiehiä asiakkaana, ja jotkut haluavat isä-tytär roolileikkiä. Hyi olkoon.
Millaiset naiset ei petä? ite oon impulsiivinen ja sellanen bilehile, ja myönnän et oon pettäny jokaista jätkääni mut vahingoista viisastuneena en seurustele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole aivan normaalia rehellisten ihmisten toimintaa, ettei petä?
Oman napansa ympärillä pyörivät, huomionhakuiset, epärehelliset ja muut sitä harrastaa.
Yllättävän moni kuulemma on pettänyt joskus, ainakin muistan jonkun tilaston lukeneeni joskus. Ehkä ihmiset on vaan perseestä.
Jos otetaan alarajaksi 15 v ja ylärajaksi 75 v niin luku iso. Myöhäisteinit hölmöilevät.
Mutta sitten kun katsotaan tilastoja kuinka moni pettänyt avo/avioliitossa niin luku koko ajan pienenee.
Eli väite ”puolet pettää” on usein nimenomaan suurinta tuhoa pettämisillään aiheuttaneiden (esim lapsiperheessä pettäjät) suojamekanismi. Koska itseään ja tekojaan eivät kykene kohtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ihan niin yksinkertaista, valitettavasti. Jos on heikko impulssikontrolli, niin voi pettää kun tilaisuus tarjoutuu. Seksi on seksiä, eikä siihen tarvita aina tarvita tunteita mukaan.
On vilkasluonteisia, rehellisiä miehiä jotka eivät petä, mutta impulssikontrolli voi joissain muissa asioissa olla huono, ja sitten on esim. rauhallisia insinöörityyppejä joilla on yleisesti erittäin hyvä impulssikontrolli, mutta käyvät työreissuilla systemaattisesti huorisssa.
Se joku prostituoituhan joskus lehdessä puhui että hänellä on paljon perheellisiä insinöörimiehiä asiakkaana, ja jotkut haluavat isä-tytär roolileikkiä. Hyi olkoon.
Minua ei hämmästytä hetkeäkään. Olen yhteen tällaiseen törmännyt, ja sen sieluttomampaa ja sisältä tyhjempää elollista on vaikea kuvitella. Syvästi häiriintynyttä ja varjoisaa kasvustoa. Narsismi ei riitä sanana sen pimeyden määrän kuvailemiseen.
Vapaa-testosteroni alle 200pmol/L miehet ei petä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin mukaan ne piirteet ovat hyvä empatiakyky, tunnollisuus, hyvä impulssikontrolli ja kyky käsitellä vaikeitakin tunteita ilman, että pakenee niitä.
En tiedä, mitä "yllättävää" noissakin muka on.
Ne ovatkin yllättäviä piirteitä miehessä.
Naisten kannattaa ehdottomasti vältellä miehiä jotka eivät suostu puhumaan ja käsittelemään parisuhdeasioita. Tuollainen tyyppi on raskas ilman sitä pettämistäkin. Täälläkin on vähän väliä aloituksia missä nainen tuskailee kun mies ei suostu puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tää on ikävä ja ymmärrettävästi epäuskottava FAKTA. Voin sanoo kolmen kokemuksen kautta, isä, exä (pettänyt) ja oon itse myös tehnyt noita hommia. Insinöörit tuntuu olevan pahimpia tässä, ylipäänsä mitä rikkaampi (ja omasta mielestään fiksumpi kuten ex) äijä niin kannattaa varoa. Rakastan tietty isääni mut vaikeeta äidin puolesta, mutta faktat on pakko tunnustaa. Huomasin sen jo teininä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incelit eivät petä.
Nehän just pettäisi heti jos vain olisi ketä pettää ja joku kenen kanssa pettää.
Puhut siis ihan kokemuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incelit eivät petä.
Mutta ne haluaa pettää ja ainoa sen estävä asia on se, ettei ole kumppania jota voisi pettää. Tässä taas oli kyse miehistä jotka ei petä eikä halua pettää vaikka olisi mikä tilaisuus.
Edelleen kokemuksen karhea rintaääni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää tiijän, USKOLLISET miehet ei petä! :)
Mikä ikävintä, tuo uskollisuus on yllättävä piirre miehessä.
Mistä te sen tietäisitte
Naiset jotka ovat pettäneet, päätyvät toimittajiksi punavihervasemmistolaisiin lehtiin kirjoittamaan asioita kansalle missä he pesevät itseään puhtaaksi menneisyydestään: se mitä tein on ihan normaalia, uskokaa jo! Tehkää samaa itsekin! Tehkää minusta puhdas!