Kansanedustajan raivoisa vuodatus alinopeutta ajavista autoilijoista
Vaatii alinopeutta ajaville autoilijoille roimia sakkoja ja ajokortin poisottoa!
IS
Kommentit (108)
Mitä tarkalleen on alinopeus? 99 km satasen alueella? 90? 80? Vai jokin 60?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva ajaa sumussa tuhatta ja sataa sakkojen pelossa.
Et sitten ole lukenut juttua. Järkikin sanoo ettei sitä tuhatta ja sataa ajella missä vaan eikä missä kelissä tahansa. Lapsellinen oli kommenttisi.
Eikö noilla ylinopeutta ajavilla ole ihan yhtä lapsellisia ja vmmaisia ajatuksia? Säässä kuin säässä, oli näkyvyys 100 tai 0, niin urku auki, pedaali pohjassa ja mieluummin +20km/h ylinopeudella on PAKKO ajaa.
Aloituksessa puhutaan suurinta sallittua ajavista ja tien tukkeista. Ei siitä että saisi ajaa ylinopeutta kehnossa säässä.
Googletin. Moottoritiellä saa ajaa 80km/tunnissa.
No jostain syystä ei poliisi koskaan ole pysäyttänyt eikä perästäpäin ole tullut sakkoa vaikka olen ajanut satasen alueella kahdeksaakymppiä, joskus jopa seitsemääkymppiä. En ole aiheuttanut kolareita enkä läheltä piti-tilanteita.
Rattiraivo on todellinen ilmiö. Syyt siihen olisi kiva tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kansalainen aja tarkalleen sallittua nopeutta niin se on sakot. Tuo jotenkin sopisi sääntösuomeen. Tuohan koskee vain moottorikulkuneuvoja. Pyöräilijöille ja kävelijöille myös omat rajoitukset. Kaupassa on tosi usein joku hidastelija mun elämän edessä. Pyöräilijöiltä saadaan hyvät rahat kun kaupunkialueelle määrätään niille 15 km nopeusrajoitus. Ja se on sitten tasan 15 ei yli eikä alle.
No, mikä on se TARKALLEEN sallittu nopeus, kun liikennemerkissä on merkitty ylin sallittu nopeus?
Se mitä siinä liikennemerkissä lukee. Ja GPS nopeutena, ei Toyotan 10% virheellä.
.ohis
Olet ymmärtänyt jotain väärin. Se ilmoittaa suurimman sallitun ajonopeuden, ei suositeltua keskinopeutta. Ajokortin voit palauttaa poliisiasemalle
Mitään "suositeltua keskinopeutta" ei ole olemassakaan. Ainoastaan jyrkissä kaarteissa on raskaalle liikenteelle suositusnopeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä ongelmakuskeista 99% on vanhoja naisia, 35-100v ikäisiä.
Ja kuinka monta onnettomuutta nämä aiheuttavat? Aivan, ei yhtään. Toteuttavat ns. turvallista ajamista. Te mieskaaharit voitte ihan mennä itseenne.
Ei välttämättä itse aja kolaria, mutta aiheuttavat sen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos ei uskalla ajaa sallittua nopeutta niin sakot vaan liikenteen tukkimisesta. Tai sitten ajaa sivuun ja päästää letkan perästä ohi. Joo joo, ohittaa voi jos liikenne sen sallii, aina se ei vain onnistu kun vastaantulevaa liikennettä soljuu edestäpäin. Itsekkäitä pelkureita nämä kinnaajat.
Ostakaa nopeampi auto kuin sillä matelijalla, että pääsette ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tässä lähellä kuoli nuori nainen (tästä on jo aikaa) kun hän oli ryhmittynyt/pysähtynyt kääntymään valtatieltä sivutielle vasemmalle. Hänen peräänsä ajoi tällainen sankari joka ajoi sitä suurinta nopeutta eikä yhtään alle. Naisen auto ajautui vastaantulevien kaistalle, siihen osui sitten sieltä tuleva auto ja se nuori elämä päättyi sitten siihen. Mutta hei tärkeintähän oli että se kuolonkolarin aiheuttaja, se peräänajaja ei vauhdinhurmassaan ajanut ollenkaan alle nopeusrajoituksen, niinkö?
Voi hyvä ihme, ootko oikeasti näin yksinkertainen?? Et kai sä ihan oikeasti tosissasi meinaa että jos se "sankari" olisi ajanut alle nopeusrajoituksen niin ei olisi käynyt kuinkaan kun ei jarruta? Ihan sama ajaako satasen alueella satasta, jos edessäpäin on pysähtynyt auto ryhmittyneenä niin sitä vauhtia himmataan, tarvittaessa jarrutetaan ja ohitetaan se auto.
Sinähän tässä et tajunnut. Hän ajoi sitä sallittua nopeuttansa eikä yhtään välittänyt mitä edessä/muualla tapahtuu. Ne varovaisemmat ovat tarkempia liikenteessä ja saavat pysäytettyä autonsakin nopeammin kuin juo teiden valtiaat. Juu noin kuuluu tehdä kuten sanoit mutta eipäs tuo tehnytkään mutta eipä ajanut mollattua alinopeuttakaan.
No ei se nopeus tässä syy ollut ettei välittänyt mitä edessä tapahtuu. Jos ei välitä niin ihan sama mikä se nopeus on. Minä olen ajanut autoa reilut neljäkymmentä vuotta ja ihan olen ehtinyt satasen vauhdissa huomioida jonkun ryhmittyneen auton, ja välitän senverran etten hyvänen aika perään aja kun himmaan vauhtia ajoissa. Ei se suurimman sallitun nopeuden ajaminen tarkoita ettet tajua, näe etkä havannoi mitään. Sinä puhut välittämisestä, ettei kolarin aiheuttaja välittänyt mitä muualla tapahtuu, siis silloin se on pääkopasta kiinni eikä vauhdista.
No onko parempi, että menettää autonsa hallinnan? Kyllä jokainen tietää itse kuinka kovaa osaa ajaa turvallisesti.
Tiestön nykykunnon huomioon ottaen, kuka uskaltaa ajaa 100 km/h uriutuneilla ja paikkausta kaipaavilla teillä?
Vierailija kirjoitti:
No onko parempi, että menettää autonsa hallinnan? Kyllä jokainen tietää itse kuinka kovaa osaa ajaa turvallisesti.
Tätä nämä alinopeutta huutavat eivät tajua. Tai sitten hokevat että pois liikenteestä jos ei osaa/uskalla ajaa.
oikeasti harva kai tosissaan on sitä mieltä että 5-10 minuutin ajan säästö versus se että matka (lue elämä) katkeaa kokonaan/joku vammautuu loppuelämäkseen tms on tavoittelemisen arvoista. Tiukkaa on elämä jos ne muutamat minuutit ratkaisevat.
ja hitaasti ajava ei aiheuta vaaratilanteita, jos joku lähtee ohittamaan vaikka ei tiedä ehtiikö takaisin omalla kaistalle ennen vastaan tulevaa autoa ei se sen ohitettavan vika ole, ohittaja ottaa aina itse riskin.
Miten tätä sitten alinopeutta sitten mitattaisiin? Jos on tiellä ruuhkaa ja edessä autoja on mentävä koko letka possujonossa samaa vauhtia. Ei voi ajaa satasta toisen perään. Saako koko possujuna sitten sakot alinopeuden köröttelystä?
Tai huonolla säällä, onko pakko painaa 100km/h tunnissa kun merkissä niin lukee. Mikä on tarpeeksi huonon sään määritelmä, että saa ajaa 80 km/h tai jopa 60 km/h satasen alueella?
Jos tien varressa lepää poroja tai hirvi juoksee tien viertä, saako hiljentää? Kuinka paljon?
Kuka näitä nyt sitten määrittelisi, mikä on liian hidas vauhti missäkin tilanteessa? Koska yksiselitteistä alinopeuden määrää ei voida määrittää niin alinopeus ei ole mitattavissa oleva asia samoin kuin ylinopeus.
Vierailija kirjoitti:
Tiestön nykykunnon huomioon ottaen, kuka uskaltaa ajaa 100 km/h uriutuneilla ja paikkausta kaipaavilla teillä?
Ei maalaisjärjen käyttö ole kiellettyä. Aloituksessa ei puhuta mitään siitä että autonsa pitää rikkoa ajelemalla väkisin satasta huonolla tiellä. Taas ihan asian vierestä koko kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkalleen on alinopeus? 99 km satasen alueella? 90? 80? Vai jokin 60?
Juu tämä kiinnostaisi. Koska virallista määritelmäähän sille ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei tarvitse ajaa niin että menettää autonsa hallinnan. Mutta ei tarvitse kerryttää myöskään autoletkaa peräänsä vaan antaa ohitusmahdollisuus eikä jurnuuttaa itsekkäästi tien tukkona.
Kansanedustaja tunnusti julkisesti olevansa itse riskitekijä liikenteessä. En ole kokenut koskaan hitaan auton tai traktorin ohittamisen olevan hyvällä maantiellä, hyvissä olosuhteissa ongelma verrattuna vaikka rekka- ja asuntovaunuletkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketä
Toivottovasti Peltokangas.
Mistä lähtien se on demari ollut? Jotenkin kyllä hupaisaa että demarit alkaa olla persumpia mitä persut itse.
Vierailija kirjoitti:
No jostain syystä ei poliisi koskaan ole pysäyttänyt eikä perästäpäin ole tullut sakkoa vaikka olen ajanut satasen alueella kahdeksaakymppiä, joskus jopa seitsemääkymppiä. En ole aiheuttanut kolareita enkä läheltä piti-tilanteita.
En minäkään ole ajanut kolareita enkä aiheuttanut läheltä piti tilanteita 50 vuoden aikana vaikka ajan sataa satasen alueella.
Sinähän tässä et tajunnut. Hän ajoi sitä sallittua nopeuttansa eikä yhtään välittänyt mitä edessä/muualla tapahtuu. Ne varovaisemmat ovat tarkempia liikenteessä ja saavat pysäytettyä autonsakin nopeammin kuin juo teiden valtiaat. Juu noin kuuluu tehdä kuten sanoit mutta eipäs tuo tehnytkään mutta eipä ajanut mollattua alinopeuttakaan.