Olisko sulle aidosti väliä, jos internet lakkais kokonaan?
Kommentit (83)
Pankkiasiointi olisi iso ongelma.
Vois olla vaikeeta esim maksaa laskuja kun pankkeja ei ole missään enää
Olisi ilmaston kannalta hyvä asia. Internet aiheuttaa sähkönkulutuksellaan noin 4-5% kaikista päästöistä.
Ei olisi. Se parantaisi maailmaa kun kaikki toksisuus sun muu pysyisi pienten juoruporukoiden sisäisinä asioina. Ihmisille riittäisi töitä ja muutenkin meno olisi leppoisampaa. Olen syntynyt 1987 ja vaikka netti oli kiva kun se tuli, niin nyt sen käyttäjät ovat muuttuneet viimeisen 10-15 vuoden aikanan iin toksisiksi ja toisaalta myös tämä ja tekoälyt sun muut vievät ihmisiltä viimeisetkin työpaikat. Terveempi maailma on ilman internettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vois olla vaikeeta esim maksaa laskuja kun pankkeja ei ole missään enää
Näitähän ei varmasti saisi avattua takaisin?
Kyllähän se vaikuttaisi.
Työt loppuisivat samana päivänä, mutta eipä sillä väliä, koska ei ilman nettiä palkkakaan siirtyisi tilille. Tai oikeastaan koko tiliä ei olisi olemassa.
Koko maailmantalous romahtaisi, samoin terveydenhuolto, sosiaaliturva ja monilta osin myös sotilaallinen maanpuolustus. Noin niin kuin alkajaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittais yhtään, en ole internetin varassa millään lailla.
T.PenaEi eläke, sosiaalituet, pankkiasiat, veroasiat, palkaalaskennat, laskutukset tms.? Elät siis yhteiskunnan ulkopuolella...
Kela, verottaja, palkanlaskenta, laskutukset tms. hoidettaisiin silloin niin kuin ennen internettiä. Palkkapäivänä mennään pankin konttoriin ja otetaan laskunippu mukaan. Pankkivirkailija sitten hoitaa homman ja laskut on maksettu. Näin se meni vielä kasarilla.
Ei hoidettaisi, millä maksu välittyisi eteenpäin nykyään. Pankkineiti lähtisi viemään rahoja laskuttajalle
Ei tarttis muuta kuin kunnon aurinkopurkauksen ja satelliitit pimenis niin maailma pimenis pahasti myös.
Palattaisiin yli kolmenkymmenen vuoden takaisiin toimintatapoihin. Olisi aikamoista selvittelyä jonkun aikaa, sitten alkaisi taas hommat sujumaan, tosin paljon hitaammin kuin nykyään. Paljon riippuisi siitä, katoaisivatko nyt pilvipalveluissa olevat tiedot kokonaan, vai saataisiinko ne palautettua paperimuodossa käytettäviksi.
Pillun hausta tulisi työläämpää..nyt on helppoa..
Jos otetaan huomioon vain mitä netti merkitsee henkilökohtaisesti ja unohdetaan miten netin kautta nykyään toimii kaikki. Olisi se vaikeaa kun olen ollut netissä jo sen alkuajoista lähtien. Silloin kun internet oli vain nörttien puuhastelua.
Tunnen yhden naisen jolle netin kaatuminen ei haittaisi yhtään. Hän ei käytä nettiä missään, ei ole pankkitunnuksia eikä mitään. Ei edes s-korttia tai mitään muutakaan korttia. Hänen digitaalinen jalanjälkensä on ihan olemattoman pieni. Tietysti kun käy lääkärissä tai muuta niin syntyy digitaalista jalanjälkeä väkisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vellipäät eivät edes ymmärrä mitä internet tarkoittaa :D
Internetin lakkaaminen tarkoittaisi yhteiskunnan täydellistä romahtamista.
Jännä että tuhansia vuosia on pärjätty ihan hyvin ilman, ei ole näköjään viisaus periytynyt?
Somen voisi lakkauttaa, ei koko nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Työt loppuisivat siihen päivään. Eniten käyttämäni applikaatio on pilvipalveluna toimiva selainpohjainen järjestelmä.
80 luvullla kun ei ollut nettiä, kaikille oli töitä ja nythän työttömien määrä, se kasvaa räjähdysmäisesti, vuosi vuodelta.
Olen koko aikuisikäni saanut elantoni netistä mutta samaan aikaan olen aidosti sitä mieltä että maailma olisi parempi paikka ilman nettiä. Olen kokenut ajan ennen nettiä ja kaikki onnistui silloinkin. Pankissa oli minusta ihan mukava käydä rahanhajua haistelemassa. Samalla saattoi poiketa kahville. Kaupungilla saattoi törmätä tuttuihin ja rupatella niitä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vellipäät eivät edes ymmärrä mitä internet tarkoittaa :D
Internetin lakkaaminen tarkoittaisi yhteiskunnan täydellistä romahtamista.
Jännä että tuhansia vuosia on pärjätty ihan hyvin ilman, ei ole näköjään viisaus periytynyt?
No silloin sitä ei ollut tehty netin ympärille nyt on. Et tiedäkään miten monessa asiassa netti on mukana. Sen takia myös se on yksi tärkeistä jota suojataan kriisitilanteissa myös
njoo jos se lakkais vain minulta... kai sitä pärjäis ilmankin, vaikka tietysti enemmän tekemistä mistä valita on parempi kuin vähemmän.
jos taas kaikilta, kokonaan...no, on maailma pyörinyt ennenkin mokoman keksimistä, ja ihmiset eläneet.
toki jonkinlainen siirtymäkaaos olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aikuisikäni saanut elantoni netistä mutta samaan aikaan olen aidosti sitä mieltä että maailma olisi parempi paikka ilman nettiä. Olen kokenut ajan ennen nettiä ja kaikki onnistui silloinkin. Pankissa oli minusta ihan mukava käydä rahanhajua haistelemassa. Samalla saattoi poiketa kahville. Kaupungilla saattoi törmätä tuttuihin ja rupatella niitä näitä.
silloinen nuoruus saa kaiken tuntumaan jälkikäteen paremmalta?
Vierailija kirjoitti:
No ehkä muutaman viikon olisin kiukkunen, no ei vaiskaan, rupeaisin elämään oikeata elämää. Ehkä alkaisin enemmän harrastamaan sellaisia asioita jotka nyt jäänyt vähemmälle asteelle.
Kutoisin myös enemmän sukkia onhan mulla kirjoja hyllyssä.
Ehkä uskaltautuisin myös tapaamaan ihmisiä.
Nyt elämä pyörii netissä. Olenkohan netti-addikti?
Onko sulla kuinka pitkäksi aikaa ruokaa ja niitä sukkalankoja kotiin varattuna? Ei tarvetta kulkea millään moottorikäyttöisellä kulkupelillä? Ei käyttöä rahalle vähään aikaan? Ehkä pärjäät ilman sähköäkin?
Kas kun koko nykyinen infra on internetin varassa. Ei tule palkat ja eläkkeet tilille ilman sitä. Ei toimi talouselämän tilaus- ja tuotantoketjut. Eikä sähköverkot.
Internet ei todellakaan ole vain jotain vauvapalstailua.
Kela, verottaja, palkanlaskenta, laskutukset tms. hoidettaisiin silloin niin kuin ennen internettiä. Palkkapäivänä mennään pankin konttoriin ja otetaan laskunippu mukaan. Pankkivirkailija sitten hoitaa homman ja laskut on maksettu. Näin se meni vielä kasarilla.