Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4,5-vuotias tyttöni pyöräili 15km yhteen menoon.

Vierailija
25.05.2007 |

Pysähdyttiin pari kertaa juomaan ja kerran syötiin leivät, muuten polki yhtä menoa. Oli hyväntuulinen ja reipas. Sanoin lähtiessä ja matkan aikana monta kertaa että heti voidaan lopettaa jos haluaa ja saa tulla peräkärryyn kyytiin, mutta halusi jatkaa. Heti reissun jälkeen juoksi naapuriin, haki kaverit ja nyt hyppivät trampoliinissa. MISTÄ tota energiaa riittää??? Ja kyseessä ihan rauhallinen tyttö.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoja tytön kanssa, itse lenkkeillen.

Vierailija
2/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräteitä pitkin mentiin. Tyttö ajaa ilman apupyöriä ja osaa jo mielestäni hienosti huomioida muita pyöräilijöitä ja jalankulkijoita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 4-vuotiaani ei osaa vielä edes ajaa pyörällä!

(olen meinannut tehdä aloituksenkin, mahtaako olla kovinkin harvinaista?)

Vierailija
4/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän morkkistakin siitä kun noin pitkän matkan sotki. Ajaa päivittäin sellaisia viiden kilometrin pätkiä ja nyt halusi pyöräillä isänsä työpaikalle. Lupasin, että saa yrittää, mutta heti saa tulla kyytiin kun väsyttää. Mutta tyttö vaan polki ja polki eikä ole yhtään väsyneen oloinen nytkään.

ap

Vierailija
5/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omallasi taitaa olla kiinnostuksesta kiinni.

Vierailija
6/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on tehty ennenkin ja toimii :))

ap

Vierailija
7/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en olis ihmetellyt yhtään, ajatellut vaan että reipas ja liikunallinen tyttö. Mutta aika hämäriltä kuulostaa nuo sun selittelyt.

Vierailija
8/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mallissa on ainakin siellä perässä sellainen pieni tavaratila johon saa oikein mainiosti mustekaloilla pyörän kiinni. Bilteman malli meillä.

ap

Vierailija
9/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan on matkaa 2,5km ja siellä käydään pari kertaa viikossa. Tyttö ajaa pyörällä ja minä ja/tai mies kävelee vieressä. Yhdessä jyrkässä ylämäissä pitää tosin auttaa, mutta muuten ajaa ihan itse matkan edes takasi (ja samassa mäissä alaspäin pitää aikuisen jarruttaa ettei vauhtia tule ihan hirveesti). Kuukausi sitten vasta ostettiin tytölle eka pyörä ja sillon ekaa kertaa ajo pyörällä. Meidänkin lapsi on tosi rauhallinen.

Vierailija
10/27 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakilenkki, joka on noin 7km pitkä. Minä kävelen rattaiden kanssa, joten en jaksa pidempiä lenkkejä itse. Poika olisi kokoajan lähdössä pyöräilemään. Pari kertaa päivässä tulee käytyä. Yhteensä kilometrejä tulee päivittäin 15-20. Riippuu sitä, olenko minä vai mies mukana. Ikää jäpikällä nyt 4,5 vuotta. :)

Pikkuveikkansa 83) ei oikein meinaa appareilla pysyä perässä, mutta pyöräilee hänkin pitkiä lenkkejä. Tuo " seiskan" lenkki menee häneltäkin lähes päivittäin.

Hyvä, että ovat edes jostain innoissaan! :)

Vierailija
11/27 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jengiä täällä.

Vierailija
12/27 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minun lapsuudessani tuollaiset matkat oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus, ihmeellistä olisi ollut jos joku ei olisi jaksanut tuollaista matkaa. Enkä todellakaan ole mistään urheilullisesta perheestä.

[/quote]

Vierailija
13/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 5km menee ilman mitään ongelmia.

Vierailija
14/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla jo hiukan ... *REPS*

Vierailija
15/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörässä on takana vedettävä peräkärry. Siellä istui muuten kuopus tuon matkan. Jos tyttö ei olisi jaksanut pyöräillä olisin laittanut hänen pyöränsä PERÄKÄRRYN tavaratilaan sivuttain pystyasentoon kiinni mustekaloilla.

ap

Vierailija
16/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee tosin se kahvi/mehutarjoilu siinä mummon luona, mutta kyllä siis jo tuon ikäiset hyvin jaksaa noita pidempiä lenkkejä kun vaan tottuvat liikkumaan. Meillä eka luokkalainen poika lähtee usein mun seuraksi lenkille, minä rullaluistelen ja poika pyöräilee, matkaa tuolla mun vakilenkillä aika tarkalleen 18km. Hyvä noiden on oppia liikkumaan niin ei kouluikäisinäkään tartte sitten joka paikkaan autolla kuskata. Meillä oli muuten kanssa tuo bilteman peräkärri, kaksi nuorinta matkasi siinä viime kesään asti, kyllä siihen ainakin sai tavaraa kyytiin kiinnitettyä vielä lasten lisäksi. Oli vaan itselle sitten aika polkeminen :)

Vierailija
17/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tuntuu, että pitäisi jotenkin rajottaa tuota liikkumista, ettei lapset rasitu, mutta kyllä kai ne rajansa tuntee. Ja hyvinvoivia, hyvinkasvavia ja reippaita lapsosia ovat.

Juuri sain muksut sisälle ja petiin. Trampoliinissa ja pihaleikeissä koko päivä ton pyörälenkin päälle. Mä haluaisin edes osan tosta energiasta. :)

ap

Vierailija
18/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se 15km ole aikuisellekaan ihan vartin matka.

Toisekseen kai tiedätte että ne peräkärryt on helkutin vaarallisia kapistuksia. Meinaan kun kiinnitys pettää väärässä paikassa, voi kyytiläisille käydä kehnosti.

Vierailija
19/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärry kiinnitetään lukolla todella hyvin pyörään ja siinä on vielä varmistuslukko. JA vaikka peräkärry jollain tavalla irtoaisikin (mikä on lähes sama kun pelkäisi että pää tippu hartioille), en tajua mitä niiin kamalaa siinä tapahtuisi. Se peräkärry ei pyöri itsellään, jos se siis irtoaisi, se jäisi paikoillleen ja painuisi etukenoon, siis vain muutaman asteen siitä asennosta missä se kulkee. LApsilla on kärryssä kypärät ja kuljemme pyöräteitä rauhallista vauhtia. Istuimet pyörän tarakalla ovat miljoona kertaa vaarallisempia.

ap

Vierailija
20/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tipahtaa kyydistä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi