Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deitti puhuu ja puhuu omista jutuistaan

Vierailija
16.08.2026 |

Mulla on tää sama ongelma jatkuvasti: löydän vaan deittejä, jotka hölisevät omasta kiinnostuksen kohteistaan taukoamatta. Eivät kysy multa mitään, tai jos sanon jotain, eivät juuri noteeraa sitä, vaan jatkavat siitä jutusta mihin jäivät.

Olen ihan loppu parin tunnin kuluttua. En vaan jaksa tätä. Äskön olin juuri treffeillä, jossa ensin jaksoin ottaa aktiivisesti osaa ja sanoa väliin asioita, mutta pian huomasin, että kaikki mun sanoma siivuutettiin ja multa ei kyselty mitään. Mies vaan halusi keskustella hänelle tärkeistä asioista.

Mä en ymmärrä miten vedän puoleeni näitä. Tämäkin tyyppi oli ekoilla treffeillä mukavan oloinen, ja muisti kysellä myös multa asioita. Tuli fiilis, että hän haluaa tutustua munhun. Mutta nyt vaan huomaan, että hän haluaa vaan jonkun joka kuuntelee. Mutta mä en saa tästä mitään! Ja nyt oon ihan loppu. Hänellä oli varmasti oikein kivat deitit, ja mun kanssa on kiva jutella..

Onko muilla käynyt samaa? Onko mitään vinkkejä miten väistää nää monologi-tyypit?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus parin treffimiehen kanssa. Puhuivat itsestään ja elämästään pitkiä monologeja aiheesta toiseen sujuvasti ilman hengähdystaukoa. Alkuun yritin osallistua keskusteluun, mutta on raskasta yrittää etsiä pientä taukoa  jatkuvassa monologissa päästäkseen itse vaihteeksi ääneen.

Miehillä oli varmaan kivat treffit, mutta mä koin ajatukseni ja puhumiseni merkityksettömiksi. Ja näin siis yhteisistä kiinnostuksen aiheista puhuttaessa, jos olisi ollut kyse vaikka erimielisyydestä, miestä ei olisi silloinkaan varmaan kiinnostanut mun ajatukset saati tunteet. 

Arvaatte ehkä, että miehet ei menneet jatkoon. Olisi kiva olla treffeillä miehen kanssa, jota oikeasti kiinnostaisi mun mietteet ja sanomiset.

Vierailija
62/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tapailla älykkäitä, introvertteja ihmisiä.

Ne on mun kokemuksen mukaan just näitä monologi-miehiä! :D

Ap

Kokemuksesi on väärä. Monologi johtuu alhaisesta älykkyydestä yhdistettynä extraversioon. Toki jos ei itse ole mikään ruudinkeksijä, ei välttämättä osaa tunnistaa tyhmyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus parin treffimiehen kanssa. Puhuivat itsestään ja elämästään pitkiä monologeja aiheesta toiseen sujuvasti ilman hengähdystaukoa. Alkuun yritin osallistua keskusteluun, mutta on raskasta yrittää etsiä pientä taukoa  jatkuvassa monologissa päästäkseen itse vaihteeksi ääneen.

Miehillä oli varmaan kivat treffit, mutta mä koin ajatukseni ja puhumiseni merkityksettömiksi. Ja näin siis yhteisistä kiinnostuksen aiheista puhuttaessa, jos olisi ollut kyse vaikka erimielisyydestä, miestä ei olisi silloinkaan varmaan kiinnostanut mun ajatukset saati tunteet. 

Arvaatte ehkä, että miehet ei menneet jatkoon. Olisi kiva olla treffeillä miehen kanssa, jota oikeasti kiinnostaisi mun mietteet ja sanomiset.

Joo, täysin samaa mieltä! Ja just toi, että on tosi raskasta odottaa niitä pieniä taukoja monologiin, jotta saa sanottua edes jotain. Ei semmoinen oli yhtään kivaa, vaikka mies ei sitä tajua.

Ap

Vierailija
64/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo voi olla jotain autisteja. Ei ole juuri vuorovaikutustaitoja. 

Vierailija
65/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tapailla älykkäitä, introvertteja ihmisiä.

Ne on mun kokemuksen mukaan just näitä monologi-miehiä! :D

Ap

Kokemuksesi on väärä. Monologi johtuu alhaisesta älykkyydestä yhdistettynä extraversioon. Toki jos ei itse ole mikään ruudinkeksijä, ei välttämättä osaa tunnistaa tyhmyyttä.

No totta, on kyllä tyhmissäkin miehissä tälläisiä. Mutta uskoi tai älä, monologi-miehiä löytyy valtavasti matemaattisluonnontieteellisiltä aloilta, sekä insinööreistä.

Ap

Vierailija
66/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo voi olla jotain autisteja. Ei ole juuri vuorovaikutustaitoja. 

Mä luulen, että autisti on vähän liian vahva termi, mutta ainakin töistä tuntemani tyypit, jotka on tälläisiä, on pitkiä aikoja yksin ja kommunikoivat muiden kanssa lähinnä tietokoneella. Ehkä sosiaaliset taidot eivät ole siksi heillä kehittyneet.

Ap

Vierailija
67/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua myös harmittaa, kun oikeasti odotin näitä treffejä. On tosi pitkä aika siitä, kun ekat treffit meni jonkun kanssa niin kivasti, että odottaa seuraavaa tapaamista. Ja tällä on kyllä paperilla paljon ominaisuuksia, joita arvostan. Mutta selkeästi keskustelutyylit eivät meillä kohtaa..

Ap

Vierailija
68/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/1573259/mies-jota-tapailen-puhuu-vain-i…

Ei tämä jauhannut itsestään, vaan piti monologeja itseään kiinnostavista aiheesta. Jotka olivat rutikuivia..

Ap

Ole onnellinen että jo tässä vaiheessa huomasit että teillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet

Vierailija
69/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yksinäinen jolla ei oo ketään kelle puhua. Ja kuitenkin kaipaa toista ihmistä. Mut toi monologinen tyyli karkottaa potentiaaliset kaverit.

Vierailija
70/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla yksinäinen jolla ei oo ketään kelle puhua. Ja kuitenkin kaipaa toista ihmistä. Mut toi monologinen tyyli karkottaa potentiaaliset kaverit.

Näin mä luulen, että ainakin osa tälläisistä on. Mutta sitten taas joukossa on niitäkin, jotka ovat hyvin itsekkäitä, ja joita ei vaan kiinnosta muut. Haluavat olla äänessä koko ajan, eikä välitä toisen sanomisista.

Ap

Vierailija
71/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kävelyllä pari tuntia treffityypin kanssa. Se puhui kokoajan exästään. Joten ei sellaista jaksa toista kertaa tavata.

eri

Vähän samantapainen kokemus. Tästä jo muutama vuosi. Kertoi koko elämäntarinansa puolentoistatunnin kävelyn aikana. Pari lyhyttä lausetta sain väliin. Ymh ja ahaa pari kertaa. Tylsää tarinaa jatkui, jatkui ja jatkui...

Vierailija
72/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on 17 yli kaheksan

Vierailija
73/73 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua myös harmittaa, kun oikeasti odotin näitä treffejä. On tosi pitkä aika siitä, kun ekat treffit meni jonkun kanssa niin kivasti, että odottaa seuraavaa tapaamista. Ja tällä on kyllä paperilla paljon ominaisuuksia, joita arvostan. Mutta selkeästi keskustelutyylit eivät meillä kohtaa..

Ap

Puheella ihminen ilmaisee itseään. Tyypin maailma oli oman nenän sisäpuolella.