Mulla on rahaa loppukuuksi 60e. Käynkö kaupassa usein ja ostan vähän, vai kerralla ostamassa kaikki?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin pitkä aika vielä tätä kuuta jäljellä, 2 viikkoa, että toivottavasti sulla on kotona jo aineksia, joita täydennät vain. Ehkä tuo kannattaa jakaa kolmeen osaan, että käyt kolme kertaa 20 ostokset ja mietit etukäteen, miten saat sillä 20 eurolla 4-5 päivän ruoat. Tee ainakin hernekeittoa herneistä asti itse, siitä ei juuri ruoka halpene. Sit jotain kaaliwokkia tekisin kans.
Ei hernekeitto ole halpaa ruokaa, koska siinä on niin vähän kaloreita eikä se täytä, joten sitä joutuu syömään litratolkulla päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suunnitella hyvin jos ostat kaikki kerralla.
Minä taas kärkkyisin tarjouksia.Voi säästää paljonkin ,kun kiertää eri kauppojen tarjoukset viikolla.
sivu
Vierailija kirjoitti:
Iltahämärissä kannattaa käydä katsastamassa bioastiat. Ihmiset monesti heittävät pois esim. kokonaisia banaaneita jos niiden kuoret ovat vähän ruskistuneet, mutta itse banaani on ihan syömäkelponen. Samoin pehmeät tomaatit kun huuhtelee juoksevan veden alla niin ovat ihan hyviä. Kyljyksiä en suosittele ottamaan, biojätteistä, ainakin itse sain niistä kovan vatsataudin.
Jos kaapii madot pois ja keittää tai paistaa pitkään?
Tämä keskustelu vaikuttaa siltä että kukaan ei täällä ota mistään opikseen, vaan jatkaa tasan samalla mallilla kuin ennenkin, ja valittaa taas ensi kuussa rahojen vähyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki, silloin kun on rahaa, kerää varastoon ruokaa mikä säilyy pitkän ajan kuten tölkkipapuja, pikapastoja, nuudeleita ym.
Ja jos tilanne menee niin huonoksi ettei varastoja ole, osta halvimpia pottuja, porkkanoita ym. ja tee keitto joka kestää useamman päivän.
Terve ihminen ei nälkään kuole vaikka kuukauden päivät olisi syömättä mutta nestehukkaan kuolee jo kolmessa päivässä eli kraanavettä naamariin.
Kokemusta on.
Muuten kyllä, mutta älkää nyt vähiä rahojanne mihinkään pikapastoihin laittako. Mieluummin vaikka kilon spagettipaketti ja kermaa jääkaappiin. Ja mikä tuo on että jos tilanne menee huonoksi, eikö normaalit ihmiset osta perunoita ja porkkanoita ja tee keittoja muutenkin? Eipä ihme jos rahat loppuu, jos peruna on joku harvinaisuus.
Kuinkas kauan se kerma säilyy? Ja kuinkas kauan se pikapastapussi säilyy?
Mietippäs kumpi on parempi kun varautuu rahattomaan kauteen?
Kerman voi pakastaa ja pasta säilyy vuosia.
Näin kun joku mies poimi kerrostalon nurkalle heitetyn omenanraadon. Se mies laittoi sen omenanraadon heti suuhunsa ja rouskutteli vatsaansa. Eli kyllä ravintoa löytyy jos vaan viitsii pitää silmänsä auki.
Siirtolapuutarhoilla on yleensä "poistopisteitä" liikasadoille, omenoita ainakin löytyy. Vinkkinä.
Ei kumpaakaan. Teet ruokalistan ja käytät hyväksi niitä aineita mitä on. Kaupassa käyt neljän tai viiden päivän välein etkä poikkea listalta. Katsot vähän etukäteen mitä mikin maksaa ja lasket etukäteen mitä voit ostaa. Kyllä yhdelle hengelle 60 euroa riittää, jos kaapissa on vähänkin jotain.
Pitääkö tässä sijoittaa seuraavaksi tonttia kiertävään aitaan.
Ostaisin paljon kerralla peruselintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömän pienellä ihmiset tulee toimeen. Eihän tolla 60 eurolla käy oikeastaan kertaakaan kaupassa.
Jaa, mun normaali kauppakäynti on alle 5€. Maitoa, ehkä energiajuoma ja tarpeen mukaan joku safka.
Joka pv käyt kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki, silloin kun on rahaa, kerää varastoon ruokaa mikä säilyy pitkän ajan kuten tölkkipapuja, pikapastoja, nuudeleita ym.
Ja jos tilanne menee niin huonoksi ettei varastoja ole, osta halvimpia pottuja, porkkanoita ym. ja tee keitto joka kestää useamman päivän.
Terve ihminen ei nälkään kuole vaikka kuukauden päivät olisi syömättä mutta nestehukkaan kuolee jo kolmessa päivässä eli kraanavettä naamariin.
Kokemusta on.
Ei tölkkipapuja vaan kuivattuja papuja (ja linssejä), ei mitään pikapastaa vaan ihan tavallista makaronia, lisäksi pakkaseen vaikka keittojuurespusseja, kalakuutioita.
400gr makaronipusseja, perunoita, soijarouhetta, auringonkukansiemeniä.
60€ saa kaupasta todella paljon, ne pitää vain itse sitten leipoa, se itse viitsiminen.
Mä varmaan kävisin päivittäin katsomassa -30, -50% tuotteet - tietty jos se kaupassa käynti itsessään ei aiheuta kuluja eli on kävely- tai fillarimatkan päässä.
Kermaa ei kannata ostaa jos ei koe sen ratkaisevasti parantavan ruoan makua ja kylläisenä pysymistä (rasva), mutta sanoisin kokemukseni perusteella, että stabilointiainetta sisältävä kuohukerma hyvällä päiväyksellä säilyy avattunakin aika pitkään.
Mutta meitä se vain naurattaa.