Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani ei ole kavereita ja synttärit tulossa :`(

Vierailija
25.05.2007 |

9 v, eikä ole ketään ketä kutsua... Tai on yksi tyttö joka on aina silloin tällöin kaveri, mutta ei juuri muita.

Ollaan muutettu pari vuotta sitten uudelle paikkakunnalle, eikä niitä kavereita ole tullut vaikka ollaan aktiivisesti kutsuttu tuttuja tyttöjä kylään..

En viitsisi vain kovin yksipuolisia tuttavuuksia kutsua, kun ei muiltakaan ole tyttärelleni tullut kutsuja.

Mun sydäntä särkee ajatus kuinka vanhassa asuinpaikassamme oli tyttärellänikin hyviä kavereita.

Nyt vain silloin tällöin -tuttuja.

Tyttäreni on arka ja ujo ja näemmä koulun loppuajaksi tuomittu yksinäisyyteen... :``(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä parhaimmat perskärpäset saadaan!!! :0

Vierailija
22/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa ostaa megamageet vieraslahjat jokaiselle vieraalle!! Cd tai vastaavaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vähän arka esikoinen, jonka on ollut hiukka vaikea solmia ystävyyssuhteita. Nyt ekalla luokalla ja ihan kivasti on mennyt. Mä olisin sitä mieltä et kutsut vaan niitä saman luokan tyttöjä sinne synttäreille. Ja kannattaa vähän patistella tyttöä soittelemaan niille luokkakavereille ja pyytämään ulos. Jos ei tule niin sit ei tule, mut ainakin aktiivinen kannattaa olla.

Vierailija
24/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuli kerran aikuisena baarissa kysymään, miksi häntä ei koskaan kutsuttu synttäreille(ni). En ollut edes lapsena tajunnut, että tosiaan häntä ei näkynyt koskaan kenenkään synttäreillä. Omiini en kutsunut, koska asui ihan eri suunnalla (yli 8 km koulustakin, kulki aina taksilla), emmekä koskaan koulun ulkopuolella olleet tekemisissä. Luulen, että muillakin lienee ollut samantapaiset syyt, ei hän mikään koulukiusattu tai muuten koulussa hyljeksitty ollut. Varmaan myös vaikutti, ettei muiden oppilaiden vanhemmat tunteneet hänen vanhempiaan. Varmasti kuitenkin ollut hänelle kova paikka tuolloin, ettei kutsuja tullut, kun vielä aikuisenkain asia vaivasi.

Vierailija
25/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arat lapset kärsii siitä aivan hirveesti. Kannattais vanhempien miettiä asioita vähän tarkemmin juuri lasten etua ajatellen noissa muuttotouhuissa.

Vierailija
26/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos kutsuisit sekä kaikki luokan tytöt että heidän äidit. Synttärien idea voisi olla vaikka - " tyttö juttuja" . Voisitte esim. lakata kaikkien kynnet ja laittaa " timantteja" Kaikki voisivat itse koristella omat muffinsit tai tehdä oman pizzan.

Samalla itse tutustuisit äiteihin ja ehkä joku heistä olisi niin fiksu, että ensi kerralla muistaisi kutsua sinunkin lapsen.

Huomasin itse juuri, että emme ole kutsuneet lapsiemme synttäreille kaikkia joiden synttäreillä he ovat käyneet. Omatuntoni alkoi vähän kolkuttamaan. Meillä synttäreillä on aina aikuiset mukana joten ystäväperheistä lapsineen tulee jo niin paljon että koulu- ja tarhakavereista olemme kutsuneet vain muutaman.

Vierailija
27/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut kutsua sinut mutta äiti kielsi, yksi ei olisi mahtunut enää pöydän ääreen.

Vähänkö loukkasi.

Vierailija
28/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jokin liikuntaharrastus voisi olla lapsellesi eduksi. Jos hän on ujo ja arka, niin sitten ei pidä ruveta välttelemään uusia tilanteita. Päinvastoin, niihin pitää ajoittain hakeutua ja sinun vanhempana pitää tukea ja kannustaa lastasi epämukavassa tilanteessa. Vain näin saat rohkaistua lastasi, ja hän saa lisää itseluottamusta. Jos hän aina elää mukavasti kotosalla, niin ujous ei ainakaan parane.

Liikuntaharrastus (uinti, tennis tms.) voisi olla hyvä, sillä siinä ei tarvitse koko ajan olla kaverina muille. Vaan voi keskittyä omiin suorituksiinsa ja annettuihin tehtäviin. Toisaalta siinä voi harjoitella sosiaalista kanssakäyntiä myös tuntemattomien kanssa liikunnan varjolla. Ja samalla saa tuttuja ja kavereita.

Ilmoita lapsesi heti syksyllä (tai kesälomalla) johonkin liikuntaryhmään. Ummistat korvasi kaikilta " emmä uskalla kummä en tunne sieltä ketään" kommenteilta. Sen sijaan kannustat lastasi menemään ja autat häntä pääsemään alkuun.

Näin seuraavilla synttäreillä voi kutsua luokkakavereiden lisäksi muutamia harrastuskavereita.

Vierailija
29/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on arka eikä kavereita, ei niitä tulekaan sillä, jos väkisin kutsutaan " kaverit kylään" , tuskin ne synttäreiden jälkeen olis tytön sydänystäviä?

keksikää jotain perheen kesken...

Vierailija
30/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos on arka eikä kavereita, ei niitä tulekaan sillä, jos väkisin kutsutaan " kaverit kylään" , tuskin ne synttäreiden jälkeen olis tytön sydänystäviä?

keksikää jotain perheen kesken...

Kyllä lapset yleensä synttäreille " vaivautuvat" , vaikka itse sankari ei mikään bestis olisikaan. Tuon ikäisille synttärit kuin synttärit on aina kiva juttu. Ja kyllä jokainen lapsi on synttärit ansainnut, pitäisikö sitä muka oikein korostaa, että ei ole ketään kavereita, ja viettää synttäreitä perheen kesken??

Vierailija
31/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huomasin itse juuri, että emme ole kutsuneet lapsiemme synttäreille kaikkia joiden synttäreillä he ovat käyneet. Omatuntoni alkoi vähän kolkuttamaan. Meillä synttäreillä on aina aikuiset mukana joten ystäväperheistä lapsineen tulee jo niin paljon että koulu- ja tarhakavereista olemme kutsuneet vain muutaman.

On sekä kaverisynttärit, että " aikuisten synttärit" . Eli aikuisten synttäreille tulee sukulaiset ja kummit lapsineen sekä mahdollisesti vanhempien ystäviä lapsineen ja ne varsinaiset bileet on sitten erikseen lapsen omille kavereille. Jokunen muksu saattaa joskus olla kaksissa bileissä, mutta harvoinpa nuo aikuisten synttäreille tulevat ovat luokka- tai pihakavereita myös!

Vierailija
32/32 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

On sekä kaverisynttärit, että " aikuisten synttärit" . Eli aikuisten synttäreille tulee sukulaiset ja kummit lapsineen sekä mahdollisesti vanhempien ystäviä lapsineen ja ne varsinaiset bileet on sitten erikseen lapsen omille kavereille. Jokunen muksu saattaa joskus olla kaksissa bileissä, mutta harvoinpa nuo aikuisten synttäreille tulevat ovat luokka- tai pihakavereita myös!

Tarkoitus osoittaa että meidän lapsellapa niin paljon kavreita että pidetään useammat synttärit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi