Miksi auton pitäminen tulee juuri sinulle edullisemmaksi?
Miksi on halvempaa omistaa auto ja kulkea sillä, kuin käyttää busseja ja takseja?
Kommentit (64)
Ei tietenkään tule edullisemmaksi.
On kuitenkin huomattavasti mukavampaa ajaa itse kun olla julkisessa liikennevälineessä.
Ja taitaa lopulta olla halvempaakin ainakin taksiin verraten kun kilsoja kertyy 25-30t vuodessa.
Ei se tod tule edullisemmaksi. Maksaa varmaan viisi kertaa enemmän kuin julkiset, jos ottaa huomioon auton arvon aleneman.
Mutta olen mökkeilijä. Siksi tarvitsen auton. Ennen mökkiäkin oli auto, kummasti helpottaa elämää.
Kuljen myös töihin autolla. Järjetöntä, kun joku ehdottaa, että menisin töihin julkisilla. Sittenhän vasta se maksaisikin, kun maksaisin auton kulujen lisäksi vielä hl:n lipun.
T. helsinkiläinen
Hölmö keskustelu. Entä tuleeko halvemmaksi jos et matkustele kaukomaille, polta tupakkaa tai käytä alkoholia.
Jokainen arvottaa omalta kohdalta ne asiat jotka hän kokee itselleen tärkeimmäksi. Oma auto on tällainen.
Pidän pientä leasing-autoa koska vaikka olen työeläkkeellä olen vielä mukana keikkaluonteisesti työelämässä jolloin täytyy liikkua paitsi täällä Suur-Helsingin nurkilla niin myös esim. Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä. Näistä ajoista nostan kilometrikorvauksen.