Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään olen kurkkuani myöten täynnä tätä laihdutusta. Ei huvita ollenkaan!

Vierailija
15.08.2026 |

Perkele. Ei jaksaisi joka ikinen päivä laskea ja merkata ylös kaloreita ja miettiä mitä syö. Miksen voi olla niitä onnekkaita jotka voi syödä mitä vaan eikä liho millään. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, sain kai raskauden jälkeen aineenvaihdunnan jumiin liialla liikunnalla ja ruokavalion vahtaamisella. Nyt en enää tiedä mitä syödä. En enää jaksa laihduttaa ja elämäntilanne on jotenkin niin väsyttävä etten jaksa mitään ylimääräistä - esim. eväsleipien teko töihin on ylivoimaista niin ostan valmiina. 

Vyötärönympärys on pienentynyt ja yläkroppa vähemmän turvoksissa, mutta paino on aina sen 72 kg (pituus 166 cm). En nyt mikään megaläski ole mutten jaksa enää laihduttaa. Lapsi on 2v ja ennen raskautta olin aina normaalipainossa. En tiedä mitä tapahtui. En jaksa kuulla enää sanaa "elämäntapamuutos" tai että teen jotain väärin. En vain jaksa, syön jotain kun on nälkä ja se siitä, ei kiinnosta enää...

Vierailija
42/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole laihdutuskuurlla vaan tee elämäntapamuutos.

Vähän sama, kuin sanoisi, että tästä päivästä eteenpäin kävelet sitten takaperin.

L. Äski sivusta

Vauva-aaveen neuvot on aina tasoa "teet jotain väärin". Ihanko tosi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia "onnekkaita jotka ei liho millään ihan sama mitä syö" ei ole olemassakaan. Heillä vain nälkä ja ruuanhalu kohtaavat sen kanssa, paljonko tarvitsevat. Saattavat esimerkiksi tilata ison hampurilaisaterian, mutta syövätkin siitä vain alle puolet kunnes toteavat etteivät jaksa muruakaan, tai vetävät sen koko hampurilaisaterian, mutta joko eivät syö muuten päivän aikana paljon mitään, tai kompensoivat huomaamattaan seuraavana päivänä syömällä paljon vähemmän "kun vieläkin on täysi olo" tai "unohti syödä".

Tai kuten minä nuorena. Uskoin, että syön roskaruokaa koko ajan enkä harrasta liikuntaa, enkä liho millään. Totuus: en harrastanut tietoista liikuntaa, mutta kävelin ja pyöräilin kaikkialle maalaiskunnassa missä matkat oli pitkiä edes kaverille kylään. Siis kilometritolkulla päivittäin. Ja "koko ajan roskaruokaa" oli maksimissaan kerran kahdessa viikossa, mutta se tuntui paljolta, koska lapsuuden kodissa ei käyty hampurilaisella kuin kerran vuodessa. Kyllä muuten alkoi kilot löytyä kun roskaruokaa meni edelleen samaan tahtiin ellei useamminkin, ja matkat taittuivat autolla. Että se siitä maagisesta aineenvaihdunnasta.

Vierailija
44/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari Miettinen. Käykää tutustumassa hänen kanavaansa. Hyvää settiä mm laihdutuskuurien turhuudesta.

Vierailija
45/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kalorit eivät vaikuta kehossa samalla tavalla. Proteiinit, rasvat ja hiilihydraatit aktivoivat erilaisia hormonivasteita (kuten insuliinia), jotka ohjaavat rasvan varastointia tai palamista. 

Keho käyttää eri määriä energiaa eri ravintoaineiden sulattamiseen, proteiinin hyödyntämiseen kuluu eniten energiaa. Lisäksi ruoan rakenne ja kuitupitoisuus vaikuttavat siihen, kuinka paljon kaloreita elimistö todellisuudessa saa käyttöönsä.

Painon pudottaminen tai rajut kalorivajeet saattavat laskea perusaineenvaihduntaa, jolloin keho alkaa kuluttaa vähemmän energiaa. Tämän vuoksi kaloreiden laskeminen ei ole kaikkein paras laihdutusmenetelmä ja se johtaa helposti jojotteluun.

Viimeiseksi yksilöllinen suolistomikrobiomi, geenit, uni ja stressi vaikuttavat energiankäyttöön ja näläntunteeseen. Tätä ei pelkkä numeroiden laskeminen huomioi.

Vierailija
46/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita Ozempic. Sitä ajattelee, että kallis lääke, mutta tulee itse asiassa aikas edulliseksi, kun ei tee mieli syödä mitään. Itsellä oli pakkorakonen aloittaa ja olen kyllä saanut niin hyviä tuloksia, että voin suositella.

Vierailija
47/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita Ozempic. Sitä ajattelee, että kallis lääke, mutta tulee itse asiassa aikas edulliseksi, kun ei tee mieli syödä mitään. Itsellä oli pakkorakonen aloittaa ja olen kyllä saanut niin hyviä tuloksia, että voin suositella.

Miksi piikittää kallista lääkettä kun oikealla ravinnolla saa saman vaikutuksen. Ja halvalla.

Vierailija
48/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vastuuton.

Vierailija
49/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piikittää kallista lääkettä kun oikealla ravinnolla saa saman vaikutuksen. Ja halvalla.

Ei se mene kaikilla niin. Voi olla, että on polvivaivaa yms ettet pääse liikkumaan. Joillakin aineenvaihdunta ei toimi jne. Diabetes Ozempic ei ole edes kallis, kun sen aloitat ja tajuat missä kaikessa muussa säästät. On älyttömän yksinkertaista toitottaa kaikille, että kyllä se ruokavaliolla siitä muuksi muuttuu.

Vierailija
50/50 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vastuuton.

Sinä olet tietämätön asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän