Tori.fi:ssä mustikan myynti-ilmoituksia yli 2300 kpl. Yleisin hintapyyntö sankollisesta 50 euroa.
Nopealla vilkaisulla yleisin pyyntihinta 50 e/sankollinen. Osa on jo poiminut tuon valmiiksi; osa lupaa poimia tuon määrän maksua vastaan. Lisäksi muita lukuisia mustikanpoiminta- ja myynti-ilmoituksia. Ostaako jotkut nuo kaikki ihan oikeasti, vai meneekö nuo lopulta kompostiin, kun marjayrittäjät ei suostu niitä ostamaan, eikä halukkailla ole varaa, ja nämä poimijat itse ei varmaan ole edes tulleet ajatelleeksi, että voisivat itse hyötyä poimimiensa mustikoiden terveyshyödyistä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille maistuu paremmin sipsit ja karkit kuin mustikka. Jos joku keittäsi mustikat valmiiksi sokeriseksi hilloksi, niin sitten maittais kehopositiiviselle neitosellekin.
Suurin osahan tekee siitä jotain makeaa keittoa kiisseliä hilloa
Poimipa itse, äläkä vikise tyhjänpäiväistä täällä! Ostin Torin kautta noin 6 l mustikoita ja olen erittäin tyytyväinen. En jaksa enkä viitsi poimia itse. Hanki elämä!
Vierailija kirjoitti:
Aika vtun kallista
Jos vertaa esim. karkkien, tupakan tai alkoholin hintaan, niin onko loppujen lopuksi kallista?
Sanko, sangon, sangollinen.
Henkari, henkarin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse mennä poimimaan, ei tulisi edes mieleen ostaa joltain kun voin itse käydä poimimassa omaan tarpeeseen.
Ei voi jokainen, tiedät sen itsekin.
Tottakai voi, miksi maksaa turhasta kun voi itse käydä noukkimassa sen minkä tarvitsee.
Ai kun kiva, kerrotko minne pääsee poimimaan pyörätuolista käsin?
Vierailija kirjoitti:
Sanko, sangon, sangollinen.
Henkari, henkarin...
Saa kai sitä murteellakin kirjoittaa. Sankko, sankollinen
Ei voi olla mahdollista, kun yrittäjät kertoo totuutena kuinka marjat jää metsiin homehtumaan kun ei saa ulkomaisia orjia. Suomalaisethan ei osaa poimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse mennä poimimaan, ei tulisi edes mieleen ostaa joltain kun voin itse käydä poimimassa omaan tarpeeseen.
Ei voi jokainen, tiedät sen itsekin.
Tottakai voi, miksi maksaa turhasta kun voi itse käydä noukkimassa sen minkä tarvitsee.
Ai kun kiva, kerrotko minne pääsee poimimaan pyörätuolista käsin?
Ei kai kukaan syö mustikoita, tai tee niistä mehumaijamehua kotipakastimeen, niin paljon, etteikö voisi ostaa ne ruokakaupasta, niitä pakastemustikoita. Ei kaikilla edes olisi aikaakaan, eri syistä, lasten- tai vanhustenhoitoa, työkiireet, muut harrastukset, ei mustikkametsän saavutettavuutta matkakuluitta ajankäyttöineen, metsävaatetus.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla mahdollista, kun yrittäjät kertoo totuutena kuinka marjat jää metsiin homehtumaan kun ei saa ulkomaisia orjia. Suomalaisethan ei osaa poimia!
Ennen vanhaan, ei niinkään kauan sitten, mentiin koko perhe retkelle marjametsään eväineen kaikkineen, jopa julkisilla liikennevälineillä. Joskin, se olisikin liikaa toivottu, että jokin bussi pysähtyisi sopivasti mennen tullen, riittävän edullisine lipun hintoineenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangollisesta 50 euroa. Ei sankollisesta.
Nykyään noista käy ihan kumpi muoto tahansa.
terkuin,
äikäope
Todellakaan ei, murteet ovat asia erikseen, puhuttu arki-/puhekieli.
"yks. nom. sangollinen
yks. gen. sangollisen
yks. part. sangollista
yks. ill. sangolliseen
mon. nom. sangolliset
mon. gen. sangollisten, sangollisien
mon. part. sangollisia
mon. ill. sangollisiin
substantiivi sangon täysi.
Sangollinen vettä.
2024 Kotimaisten kielten keskus".
Ostin. Ihan hyvät mustikat sain tänäkin vuonna ja kotiin toimituksella. Olin varautunut noutamaan, mutta myyjä asuikin melkeen naapurissa. Jostain syystä vakimyyjälläni ei ollut ilmoitusta tänä vuonna.
Puolukat ja omenat vielä, niin on pakastin valmiina talveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangollisesta 50 euroa. Ei sankollisesta.
Nykyään noista käy ihan kumpi muoto tahansa.
terkuin,
äikäope
Opettajakaan ei aina automaattisesti ole oikeassa.
Muistan, kun alakoulussa piti kertoa mitä lehtiä tuli kotiin ja kun mainitsin "maaseudun tulevaisuuden" ope sanoi, ettei sellaista lehteä olekaan :D Muuten oli kyllä ihan hyvä ope.
Eikä kaikki jotka väittää olevansa opeja ole opeja. Ei ainakaan äikän.
Varmaan open mielestä kenkän nauhakin on ok.😁
Sankolline mustikoit. Turun murteessa kyllä, mutta se onkin aivan eri asia. Onko se sitä astevaihtelua. Siitäkö se kenkä puristaa. Koti, kodin.
Vierailija kirjoitti:
Poimipa itse, äläkä vikise tyhjänpäiväistä täällä! Ostin Torin kautta noin 6 l mustikoita ja olen erittäin tyytyväinen. En jaksa enkä viitsi poimia itse. Hanki elämä!
Maksoiko myyjä niistä veroa. Saitko kuitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille maistuu paremmin sipsit ja karkit kuin mustikka. Jos joku keittäsi mustikat valmiiksi sokeriseksi hilloksi, niin sitten maittais kehopositiiviselle neitosellekin.
Mustikka on mauton marja, puolukka paljon parempi ja käyttökelpoisempi.
Molempi parempi. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Satoja täysin samoja ilmoituksia kun nämä pimeät yrittäjät saa ilmoitella torissa täysin rajattomasti, ihan samalla lailla kun kuljetus, muuttopalveluita tarjoavat.Harmaa talous rehottaa torissa.
Ja Verohallinnossa vilisee kovapalkkaisia virkamiehiä. Eikö toimivaltaista viranomaista kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ainakaan thaikuilta ostako, käyvät nykyisin poimimassa kielletyistä paikoista valtateiden vierestä ja kaupunkien metsiköistä koiranpissimiä mustikoita polun vierestä.
Samaa kehuu yksi laoslainen (nainen). Oppinut rahastamaan suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa mikä tulisi työn tuntihinnaksi itselle jos 10 l on 50 euroa? Kuinka monta tuntia käytit aikaa ja rahaa poimimiseen, työmatkoihin, työvälineiden ostoon, marjojen puhdistamiseen, markkinointiin? Kuinka monta litraa poimit tunnissa? Kannattiko?
Marjanpoimintaa tulisi pitää harrastuksena. Yleensä harrastuksistaan joutuu maksamaan. Jos siitä kaiken lisäksi onnistuu saamaan joltakulta rahaa, niin hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kahtena kesänä ostettu just sangollinen puhdistettua mustikkaa 50€/sanko.
50 € (välilyönnein, joka lisää luettavuutta eikä levitä väärää mallia) varmaankin (anteeksi, sieppaa nämä välilyöntien puuttumiset, kuten kauppojenkin mainoksissa, perusasia sentään).
Meehän kokeileen kerätä sankollinen mustikoita. Ei oo heleppo homma eikä tapahdu nopeasti.
Arvostan niitä ketkä kerää noita.