Tori.fi:ssä mustikan myynti-ilmoituksia yli 2300 kpl. Yleisin hintapyyntö sankollisesta 50 euroa.
Nopealla vilkaisulla yleisin pyyntihinta 50 e/sankollinen. Osa on jo poiminut tuon valmiiksi; osa lupaa poimia tuon määrän maksua vastaan. Lisäksi muita lukuisia mustikanpoiminta- ja myynti-ilmoituksia. Ostaako jotkut nuo kaikki ihan oikeasti, vai meneekö nuo lopulta kompostiin, kun marjayrittäjät ei suostu niitä ostamaan, eikä halukkailla ole varaa, ja nämä poimijat itse ei varmaan ole edes tulleet ajatelleeksi, että voisivat itse hyötyä poimimiensa mustikoiden terveyshyödyistä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin tori.fi:stä tutulta myyjältä 20 litraa mustikoita puhdistettuina. Hinta 30 € / 10 litraa.
En kehtaisi maksaa noin vähän kun tiedän mikä työ siinä on. Tuntipalkka fyysisestä duunista joku 5e 😳
Tämä myyjä toi nämä marjat vielä itse kotiini. Tilasin häneltä jo puolukatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hinnat ei tipu, jos noin moni myy
Ahneus vallitsee, kymppi per sanko on käypä hinta.
Kerää itse kympillä tai myy viitosella, ihan hyvää hyvyyttäsi.
ostaja
Minä keräsin 4 ämpäriä ystävilleni, ihan annoin ilmaiseksi ne, nykyään kaikki ovat käsi ojossa, ajattelevat vain rahaa, omaa etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse mennä poimimaan, ei tulisi edes mieleen ostaa joltain kun voin itse käydä poimimassa omaan tarpeeseen.
Ei voi jokainen, tiedät sen itsekin.
Tottakai voi, miksi maksaa turhasta kun voi itse käydä noukkimassa sen minkä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille maistuu paremmin sipsit ja karkit kuin mustikka. Jos joku keittäsi mustikat valmiiksi sokeriseksi hilloksi, niin sitten maittais kehopositiiviselle neitosellekin.
Mustikka on mauton marja, puolukka paljon parempi ja käyttökelpoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hinnat ei tipu, jos noin moni myy
Ahneus vallitsee, kymppi per sanko on käypä hinta.
Kerää itse kympillä tai myy viitosella, ihan hyvää hyvyyttäsi.
ostaja
Sinä olet ahne joka et kykene tekemään mitään ihan hyvää hyvyyttäsi, sinunlaiset itsekkäät ahneet pilaavat kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikohan noista on ihan myyvinään mustikoita. Joka ajankohtaisessa asiassa aktivoituu myös huijarit.
Harmi niille oikeasti mustikoita myyville. No nouto ja käteismaksu on ehkä suht turvallinen koska tokko mustikoita saadakseen kenenkään kantsii väijytystä ja ryöstöä järjestää.
Kun julkiselle paikalle sopii myyntitapaamisen, niin sillä lailla varminta, ettei väijytystä.
Liesikujalle kun sopii hämärälle myyntitapaamisen niin ihmeitä tapahtuu
Venäjällä ainakin käy marjakauppa.
Samalla hinnalla saa kaupasta mustikkaa.
50 eur saa 10 litraa eli 5 kg. Lidlissä mustikka ja pensasmustikka halvempia. Onko suomalainen marjanpoimija kapitalistisika.
Ajattelepa mikä tulisi työn tuntihinnaksi itselle jos 10 l on 50 euroa? Kuinka monta tuntia käytit aikaa ja rahaa poimimiseen, työmatkoihin, työvälineiden ostoon, marjojen puhdistamiseen, markkinointiin? Kuinka monta litraa poimit tunnissa? Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse mennä poimimaan, ei tulisi edes mieleen ostaa joltain kun voin itse käydä poimimassa omaan tarpeeseen.
Älkää ainakaan thaikuilta ostako, käyvät nykyisin poimimassa kielletyistä paikoista valtateiden vierestä ja kaupunkien metsiköistä koiranpissimiä mustikoita polun vierestä.
Sangollinen, saatanan juntti. 10 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ainakaan thaikuilta ostako, käyvät nykyisin poimimassa kielletyistä paikoista valtateiden vierestä ja kaupunkien metsiköistä koiranpissimiä mustikoita polun vierestä.
Kuten ap:kin ja te muut rasistiääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Just kävin torilla. Torimyyjillä 5kg hinta 40 euroa. Tuossa on toripaikan vuokrat ja alvit! 50€ sangollisesta suoraan poimijalta on tänä kesänä liikaa!
Mustikkaa on tänä kesänä ollut todella paljon, silti myyntiin poimijoilla on yleistynyt tapa poimia niitä ihan kaupunkialueilta, jolloin marjat eivät ole puhtailta paikoilta poimittuja, kuten pitäisi olla.
Itse ostin tutulta ämpärillisen puhdistettuja mustikoita 50 eurolla joka minusta hyvä hinta.
Maksoin tutulle mielelläni 50 e/10 l puhdistettua mustikkaa. Ei se mikään pikkuduuni ole, etenkään se puhdistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä näkee isollakin porukalla poimimassa kävelyteiden varressa, jossa ihmiset kulkevat kusettamassa koiriaan. Mutta ei näitä kiinnosta kuin raha, syöttävät suomalaisille siis kirjaimellisesti paskaa.
Suomalaiset syö mielummin makkaraa.