Vaatteet nukkantuu tosi nopeasti pesussa, koko ajan pitää ostella uusia vaatteita!
Varsinkin jos tulee joku tärkeämpi meno, ei sinne kehtaa mennä nukkaisilla vaatteilla? miten olette ratkaisseet tämän ongelman? Itsellä tuli juuri viikonlopun meno ja huomasin, että eihän mulla ole vaatekaapissa kuin nukkaantuneita vaatteita!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne materiaalit on mitä pitää suosia? esim t paidoissa ja huppari?
Esimerkiksi 100% puuvilla
Ja sit myös pitää kokeilla kangasta, että se on sellaista napakkaa ja tukevaa (siinä määrin kuin on olennaista vaatteelle), eikä löysää ja ohutta lirua.
Tämän takia inhoan, että vaatekauppakin on niin pitkälle netissä. Mä haluan myös tuntea, miltä se vaate tuntuu, ei vain nähdä. Joo, palauttaa voi, mutta vähänkö hankalaa, epätaloudellista js epäekologista.
Netistä tilaaminen on myös yksi syy vaatteiden laadun heikentymiseen. Ennen ihmiset kokeilivat materiaaleja vaatekaupoissa ja silloin oli tärkeämpää myös se, miltä vaatteet tuntuvat. Nykyisin ainakin naisten vaatteet ovat myös läpinäkyviä ja tosi ohuita.
Suosi puuvillaa ja muita luonnonkuituja. Jos keinokuituja niin mieluummin sitten ihan 100% polyesteri, ei sekoitteita. Käytettynä löytyy melkein parempia materiaaleja, koska laatu oli ennen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaatteet käytettynä, saat kunnon materiaaleja, ei tarvitse tyytyä muovisekoitteisiin, ja kukkaro kiittää. Sellpy ja Vinted antavat valikoida materiaalin, ei tarvitse turhaan etsiä.
Mitkä materiaalit tsitten muka kestää? On mulla ollut ihan puuvillavaatteitakin, ei nekään kestänyt kuin 2-3 vuotta
Niin, ostat vaatteesi uutena. Nykypuuvilla on lyhytkuituista. Vanhemmat esim t-paidat ja colleget ovat vielä pitkäkuituista puuvillaa, ja kestävät helposti 10 vuotta. Vältä elastaania. Toisaalta 100% villassa on huono hankauksenkesto ja sekin nyppyyntyy. Vastaus riippuu siis vaatteen käyttötarkoituksesta.
Nykyisin myös elastaania laitetaan heikentämään jokaista vaatetta, että ihmiset ostaisivat taas uusia huonolaatuisia vaatteita. Hyvälaatuista 100% luonnonkuitua on vaikeaa löytää uutena mistään.
Halvat rytkyt nukkaantuu, varsinkin polyesteriä olevat.