Vaatteet nukkantuu tosi nopeasti pesussa, koko ajan pitää ostella uusia vaatteita!
Varsinkin jos tulee joku tärkeämpi meno, ei sinne kehtaa mennä nukkaisilla vaatteilla? miten olette ratkaisseet tämän ongelman? Itsellä tuli juuri viikonlopun meno ja huomasin, että eihän mulla ole vaatekaapissa kuin nukkaantuneita vaatteita!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Pese nurinpäin käännettynä tai pesupussissa.
No ei auta. Nykyään laatu on niin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, kun joku ottaa Prisman esimerkiksi, vaikka pue oli kunnolliisista vaatekaupoista. Prisma on myy samaa pikamuotipaskaa kuin henkkamaukat jne. Myös miehille.
Naura pois ja lue uudelleen, en ole ihan hetkeen käynyt koko Prismassa. Viimeksi käydessä naisille oli myynnissä ohutta sontaa, miehille perusvaatetta. Ilmeisesti nykyään molemmille sontaa.
Mä luulen, että polyesteri ja akryyli vaatteiden materiaalina ovat ne pahimmat nukkaajat.
Samaa mieltä. Kun vettä käsketään säästää, pitää monet vaatteet pestä samassa pesussa. T-paitojen sisään ompelureunaan tulee myös nukkaa. Ja kierrätyskangasneule hajoaa pinnasta kuin pikamuoti. Huono pesuaine ei pese hikeä pois.
Mullakin ennen nukkaantui. Nykyään oikeastaan ei ja syyt ovat luultavasti ne mitä täällä esitetty: ennen pesin kaiken samassa ja kovin linkous. Nykyään pesen hienopesussa enempi ja nurinpäin. Ostan paljon villavaatteita joita pesen harvoin. Käyttämällä alla alusvaatetta ja tuuletuksella pidentää pesuväliä ja pesen villavaatteet niille sopivalla ohjelmalla ja pesuaineella ja ihan pari kolme vaatetta samassa pesussa. Kuivausrumpua minulla ei edes ole.
Halpaa ja hyvää ei ole. Joskus olen erehtynyt kesäpaidaksi ostamaan jonkin henkkamaukan teepaidan, kun on tehnyt mieli vähän lisää väriä ylle. Pilalla heti ensimmäisessä pesussa.
Kun ostaa laatua, vaatteet kestää hyvänä vuosia, jos niitä ei pilaa väärällä pesulla.
Noudatetaan niitä pesuohjeita ja lämpötiloja eikä rummuteta kaikkea kirjopesuohjelmalla 60 asteessa! Ja valkoisille valkeiden pesuaine ja muille kirjopesuaine. Villalle villan ja silkin hienopesuaine. Nämä yleensä riittää, paitsi untuvatakeille oma erikoispesuaine.
Vierailija kirjoitti:
En kylläolettaisi vaatteen kestävän aktiivikäytössä 10 vuotta
Juu ei semmosia taida enää saada. Mulla on vanhoja nanson toimistopaitoja jotain 15-20 vuotta sitten ostettuja ja ne on yhä käyttökelpoisia. Ei uuden veroisia mutta kehtaa käyttää silti.
Älä osta akryylia tai puuvilla-polyester sekoitteita. Lyhyessä ajassa kalliimmatkin collegehupparit ja housut ovat muuttuneet niin että materiaali ei ole enää 100% puuvillaan vaan esim 40/60% polyester puuvilla. Näyttää kaupassa jo nyppyyntyneiltä, ei hengitä.
Jos rahat on tiukoilla niin osta käytettyä, mutta laadukasta käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta laadukkaampia vaatteita, minulla ei tuollaista ongelmaa ole
Ei ole varaa ostaa 50-100e vaatteita
Opettele hoitamaan niitä. Ja TEMU-paskaan ei kellään ole varaa.
No voi viddu mikä ääliö. Ostaa roskaa ja ruikuttaa kun se on roskaa. Ja ostaa lisää roskaa.
Mikä on tätä teidän "hyvää"? Antakaa esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta akryylia tai puuvilla-polyester sekoitteita. Lyhyessä ajassa kalliimmatkin collegehupparit ja housut ovat muuttuneet niin että materiaali ei ole enää 100% puuvillaan vaan esim 40/60% polyester puuvilla. Näyttää kaupassa jo nyppyyntyneiltä, ei hengitä.
Jos rahat on tiukoilla niin osta käytettyä, mutta laadukasta käytettyä.
Entäs 100%puuvilla? vai mikän on paras sitten
Vaatteita voi huoltaa ja valita parempia materiaaleja.
No mitä ne materiaalit on mitä pitää suosia? esim t paidoissa ja huppari?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi 100% puuvilla
Jos ostan Vintedistä vaatteen ja pitää olla laadukas, mistä tiedän onko? T.tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi 100% puuvilla
Ja sit myös pitää kokeilla kangasta, että se on sellaista napakkaa ja tukevaa (siinä määrin kuin on olennaista vaatteelle), eikä löysää ja ohutta lirua.
Tämän takia inhoan, että vaatekauppakin on niin pitkälle netissä. Mä haluan myös tuntea, miltä se vaate tuntuu, ei vain nähdä. Joo, palauttaa voi, mutta vähänkö hankalaa, epätaloudellista js epäekologista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan Vintedistä vaatteen ja pitää olla laadukas, mistä tiedän onko? T.tyhmä
Oikeasti et mistään. Mutta jotain voi päätellä vaatteen merkistä ja siitä, onko vaate kuvassa ryhdikäs vai lerputtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin puoli vuotta sitten sukkia kotimaiselta pienvalmistajalta. Vähän kauhistutti maskaa 8€ per pari. MUTTA. ne sukat ovat edelleen kuin uusia. Aiemmin sai jatkuvasti ostella sukkia, kun ne 10 paria 15€ paketissa olevat kuluivat puhki muutamassa viikossa.
Miesten sukat laadukkaampia. Ostin hm miesten sukkia 3 vuotta sitten,vieläkin ehjiä. Vinkkinä
Musta tämä on törkeää että pitää turvautua miesten osastoon jos haluaa laatua, naisten vaatteissa saa tehdä salapoliisityötä. Naisille vaan myytyä kiillotettua paskaa muodin nimissä.
Jos tarpeeksi moni jättää ostamatta synteettisiä ja huonolaatuisia vaatteita ja ostaa vähemmän mutta laadukasta, niin kyllä varmaan trendi vaihtuu, että alkaa tulla taas laadukkaampia vaatteita.
Naurattaa, kun joku ottaa Prisman esimerkiksi, vaikka pue oli kunnolliisista vaatekaupoista. Prisma on myy samaa pikamuotipaskaa kuin henkkamaukat jne. Myös miehille.