Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö väijyy kaikkea hyvää elämässäni

Vierailija
13.08.2026 |

Jos kuulee uudesta ihmissuhteesta, pyrkii tuhoamaan sen, yritän opiskella, pyrkii kuormittamaan niin ettei siitä tule mitään, ajoi mielenterveyteni sellaiseen tilaan/osittaan vaikutti että sairastuin mieleltäni ja olen nyt kuntoutustuella. Kateellinen tästäkin. Kerroin että aion mennä kasteelle, etsin uskosta rauhaa. Laittoi viestejä miten se on väärin. Saan keskusteluapua, uhkaili että jos kerron hänestä mitään hän levittää minusta juttuja että saisi minut vaikeuksiin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin etten pidä häneen enää yhteyttä, teeskentelee "huolta" ja uhkailee poliiseilla jotta joutuisin (jälleen) vaikeuksiin

Mitä olet tehnyt jos poliisilla uhkailee?

En mitään

ap

Mitä tuo "joutuisin (jälleen) vaikeuksiin" tarkoittaa jos et ole mitään tehnyt?

No esimerkiksi hänen tekemänsä henkinen kuormitus on ollut sellaista että vaikuttanut minuun = vaikeus. Ja koen että jos minua kohdellaan lähinnä mt-ongelmaisena (jos poliisit soittaa perääni) ei minua uskota vaan häntä

ap

Miksi poliisi ei sinua uskoisi? 

Vierailija
22/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini eivät tule läpi. Niin miksi poliisi ei minua uskoisi? Tämä henkilö nimenomaan esittää asian siten, että oijoi, "mieleltään epävakaa" katoilee (jos en pidä yhteyttä) ja hän toki "huolestunut läheinen".

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleko aikuinen?

Sinä et ainakaan ole, varsinkaan korviesi välistä. Vaihda levyä.

Vierailija
24/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvi kiusaajan lupaa sille että suojelet itseäsi. 

Ei tarvi ilmoittaa mitään, ei vastata ei ovea avata. Hänellä on henkinen yliote, et pärjää pahalle jos jatkat reagointia. Mutta sinun ei tarvi enää reagoida häneen mitenkään. Vaihda puhelinnumero, unohda kiusaaja ja mene eteenpäin. Etkä ovea avaa.

Uusista harrastuksista, piireistä ja seurakunnasta ei tietenkään kannata kertoa, koska sitten häiriintynyt henkilö tietää missä sinua vainoaa. 

Vierailija
25/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kiusantekoa vähintään tuo on, sanaa "vainoaminen" en uskalla käyttää vaikka tuo sitäkin olisi, koska silloinhan minut leimattaisiin tietty vainoharhaiseksi.

ap

Vierailija
26/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin etten pidä häneen enää yhteyttä, teeskentelee "huolta" ja uhkailee poliiseilla jotta joutuisin (jälleen) vaikeuksiin

En mitään

ap

Se sairaudentunto on usein mielenterveysongelmissa kadonnut. Tervettä ei ole syyttää muita siitä ettei itse opiskele eikä tee mitään. Syö ne lääkkeet 

Vierailija
27/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään

ap

No esimerkiksi hänen tekemänsä henkinen kuormitus on ollut sellaista että vaikuttanut minuun = vaikeus. Ja koen että jos minua kohdellaan lähinnä mt-ongelmaisena (jos poliisit soittaa perääni) ei minua uskota vaan häntä

ap

Sulta varmaan kysyttiin täsmennystä, mitä tarkoitat vaikeuksilla, koska yleensä se on kaunisteleva kiertoilmaus rikolliselle polulle lähtemiselle. Mutta sinähän et ole edes tehnyt mitään. Olet silti oikeassa, että tuossa sinusta voidaan maalata jotain, millä on huonommin uskottavuutta. Sehän on koko homman tarkoituskin. Että jos lähdet syyttämään tätä henkilöäsi, et uskaltaisi sitä edes tehdä ja jos yrittäisit, sinun piipitystäsi ei kuulisi kukaan.

Ei sinun tarvitse välttämättä hakea lohtua uskonnosta, seurakunnista voi löytyä pimeää porukkaa myös ja siellä saatat joutua ainakin yhtä kamalan kohtelun uhriksi kuin missä olet kasvanut. Mutta et ole ainoa narsistin tai vielä pahemman lapsi tai muuten läheinen, moni on joutunut taistelemaan tiensä pintaan. Ei sitä ole pakko tehdä yksin, moni ymmärtää tilanteesi. En pysty ohjaamaan sinua eteenpäin, mutta varmaan moni osaa.

Vierailija
28/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini eivät tule läpi. Niin miksi poliisi ei minua uskoisi? Tämä henkilö nimenomaan esittää asian siten, että oijoi, "mieleltään epävakaa" katoilee (jos en pidä yhteyttä) ja hän toki "huolestunut läheinen".

ap

Suomessa ihminen saa kadota ja saa olla pitämättä yhteyttä. Poliisille kerrot ettet halua tämän ihmisen kanssa olla tekemisissä niin ei poliisit enää kysele ja soittele. 

Vierailija
29/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan vastaava sabotoiva takiainen ja "huolehtija" 

Kaikista ärsyttävintä oli se, että kun minä en vastannut hänen puheluihin, otti yhteyttä mun omaisiin

Eli saan olla loppuelämäni varpaillani tuon henkilön takia että minkä verukkeen varjolla se taas milloinkin keksii lähestyä minua, omaistani, työpaikkaa jne 

Vierailija
30/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvi kiusaajan lupaa sille että suojelet itseäsi. 

Ei tarvi ilmoittaa mitään, ei vastata ei ovea avata. Hänellä on henkinen yliote, et pärjää pahalle jos jatkat reagointia. Mutta sinun ei tarvi enää reagoida häneen mitenkään. Vaihda puhelinnumero, unohda kiusaaja ja mene eteenpäin. Etkä ovea avaa.

Uusista harrastuksista, piireistä ja seurakunnasta ei tietenkään kannata kertoa, koska sitten häiriintynyt henkilö tietää missä sinua vainoaa. 

Kannattaa laittaa valekynttilä oman kynttilän eteen ankeuttajan tallottavaksi. Olen siellä ja siellä kaukaisella lintutornilla nykyään silloin ja silloin. Ai eikö minua näkynyt silloin? Olin varmaan kaislikossa katsomassa lintuja :)

Vierailija
31/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän poliisi edes ota katoamisilmoitusta vastaan aikuisesta ihmisestä, ellei ole joku dementoitunut vanhus tai kehitysvammainen. AIkuinen saa halutessaan kadota. SIksi vähän tämä tarina epäilyttää

Vierailija
32/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kiusantekoa vähintään tuo on, sanaa "vainoaminen" en uskalla käyttää vaikka tuo sitäkin olisi, koska silloinhan minut leimattaisiin tietty vainoharhaiseksi.

ap

Muiden hulluudesta kärsivien ei pidä syyttää itseään. Hullu vainoaja on hullu koska hullu vainoaja vainoaa. Hulluus ei vaadi selityksiä. Hulluus käy aina henkilökohtaiseksi. Tosi hyvä vaseliini hulluutta vastaan on olla äärimmäinen teflonpintainen ja ei-henkilökohtainen. Jos hullun kanssa joutuu tekemisiin, diskurssia kannattaa ajaa aina kohti persoonattomia yleistyksiä. Toimii kuin magia.

Vierailija
33/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään

ap

ap

Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa oman isäni kanssa. Hän yrittää kontrolloida minua tekemällä perättömiä ilmoituksia sosiaalitoimeen ja poliisille, väittäen että hänellä on huoli mielenterveydestäni ja kyvystäni huolehtia itsestäni.

Sinun on tärkeää käyttäytyä rauhallisesti ja täysin asiallisesti kun viranomaiset ottavat yhteyttä. Kun he huomaavat keskustelevansa täysin normaalin ihmisen kanssa, he toteavat että syytä huoleen ei ole. 

No tuota asiahan on niin, että ei mitään vakavia analyysejä tehdä pelkästään sen perusteella, että joku ilmoittelee jotain. Ei myöskään sen perusteella miten keskustelee (ellei jotain  ihan merkillistä sitten) tai esittääkö liian ylimielistä tai onko nöyränä heti juoksemassa tapaamisiin. . 

Jos lähdetään vakavista asioista syyttelemään, siihen pitää olla sitten selkeät eritellyt syyt. Ei mikään sellainen riitä, että on jokin yleinen huoli mielenterveydestä tai siitä että ei pysty huolehtimaan normaaleista asioista. 

Itse olisin mielelläni tuonut esiin mm. syitä, miksi laskuni olivat joskus maksamatta Hehheh. Kas kummaa ne ei kiinnostanutkaan vaan joku hoki sitä elämänhallintaa vaan. 
Vaikka habitus olisi siistimpi kun yli puolella saattaa joku yrityää  väittää että siinäkin olisi huolta . Hohhoijaa sentään. 

Mitäköhön  sinun kohdallasi  sitten tarkoittaa että et huolehdi itsestäsi ? Henkilö kun saa elää aika vapaasti Suomessa?  Mitkä ne väitteet on sitten yksityiskohtaisemmin? 

Vierailija
34/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että valtaosa peloista, joita narsisti suhun istuttaa, ei ole tosia? Esimerkiksi tuo poliisilla uhkailu. Narsisti osaa kyllä sen, että saa istutettua uhriinsa ihan todellisen pelon, mutta jos pysähdyt järjellä miettimään, niin mitä poliisi voisi sulle tehdä? Suomessa ei voi määrätä pakkohoitoon, ellei ole vaaraksi itselleen tai muille. 

Mulla on kokemusta, toisen vanhempani kautta. Et ole yksin. Hae apua esim. narsistien uhrien tuki ry kautta. Lue narsismista. On myös kirja nimeltä Narsistin lapsena- pitkä tie itsenäisyyteen. 

Mitä enemmän otat asioista selvää, sitä selkeämmin näet sumutuksen läpi. Tsemppiä! 

Vierailija
35/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo estänyt hänet etkä itse ota mitään yhteyttä mitään kautta, niin viestintärauhan rikkominen tai jopa vainoaminen tulisi kyseeseen.

Todisteita sinulla pitää olla eli jos häirintä jatkuu, niin pyydä vaikka oikeusaputoimistosta ohjeet, mitä tehdä. Jos sinulla on rahaa, niin kysy neuvoa hyvältä asianajajalta. Poliisi usein vähättelee. Minullekin sanoivat, että laita luuri vaikka kaapin päälle.

T. Vainoamisen uhri 8 vuoden ajan (ei ollut rikos vielä silloin)

Vierailija
36/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vainoharhainen tollo.  Venäläinen. 

Vierailija
37/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä viestit, nauhoita puhelut ja kun tarpeeksi näyttöä, tee rikosilmoitus vainoamisesta ja hae lähestymiskieltoa

Vierailija
38/38 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Suomessa ihminen saa kadota ja saa olla pitämättä yhteyttä. Poliisille kerrot ettet halua tämän ihmisen kanssa olla tekemisissä niin ei poliisit enää kysele ja soittele. 

Jos teillä on yhteisiä tuttuja tai tutuntuttuja (joku tuntee jonkun, joka tuntee jonkun jne.), pidä varasi myös heidän kanssaan viestiytelyssä ja tapailuissa, he voivat tahallaan tai vahingossa kertoa ja juoruta kuulumisesi sille sinua härkkivälle. Joskus joutuu poikkasemaan välit ja mykistämään somen moniin ihmisiin, ennenkuin tilanne rauhoittuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi