Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö väijyy kaikkea hyvää elämässäni

Vierailija
13.08.2026 |

Jos kuulee uudesta ihmissuhteesta, pyrkii tuhoamaan sen, yritän opiskella, pyrkii kuormittamaan niin ettei siitä tule mitään, ajoi mielenterveyteni sellaiseen tilaan/osittaan vaikutti että sairastuin mieleltäni ja olen nyt kuntoutustuella. Kateellinen tästäkin. Kerroin että aion mennä kasteelle, etsin uskosta rauhaa. Laittoi viestejä miten se on väärin. Saan keskusteluapua, uhkaili että jos kerron hänestä mitään hän levittää minusta juttuja että saisi minut vaikeuksiin.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini eivät tule läpi. Niin miksi poliisi ei minua uskoisi? Tämä henkilö nimenomaan esittää asian siten, että oijoi, "mieleltään epävakaa" katoilee (jos en pidä yhteyttä) ja hän toki "huolestunut läheinen".

ap

Jos viranomaiset ottavat yhteyttä, sun pitää ottaa se asenne, että tämä ihminen häiriköi sinua ja on se hankala. Esim. *syvä huokaus* "kyllä, kyseessä on ikävä kyllä sukulainen, jonka kanssa olen hänen ongelmiensa takia joutunut katkaisemaan välit. Hän ei hyväksy tätä vaan tekee toistuvasti näitä ilmoituksia. Minulla ei siis ole mitään hätää, elän ihan normaalia elämää. Pahoittelen, että hän aiheuttaa teille turhaa työtä."

Ehkä voisit harkita lähestymiskiellon hakemista? Tosin se on vaikea saada.

Vierailija
42/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että valtaosa peloista, joita narsisti suhun istuttaa, ei ole tosia? Esimerkiksi tuo poliisilla uhkailu. Narsisti osaa kyllä sen, että saa istutettua uhriinsa ihan todellisen pelon, mutta jos pysähdyt järjellä miettimään, niin mitä poliisi voisi sulle tehdä? Suomessa ei voi määrätä pakkohoitoon, ellei ole vaaraksi itselleen tai muille. 

Mulla on kokemusta, toisen vanhempani kautta. Et ole yksin. Hae apua esim. narsistien uhrien tuki ry kautta. Lue narsismista. On myös kirja nimeltä Narsistin lapsena- pitkä tie itsenäisyyteen. 

Mitä enemmän otat asioista selvää, sitä selkeämmin näet sumutuksen läpi. Tsemppiä! 

Narsisti voi kyllä tehdä sellaisen tempun, että ottaa yhteyttä hätäkeskukseen ja sepittää tarinan siitä miten toinen ihminen on harhainen ja akuutisti vaaraksi itselleen. 

Silloin poliisi voi hakea tämän ihmisen esim. kotoaan ja viedä lääkärin arvioitavaksi. Lääkäri sitten päättää että onko aihetta tehdä M1-lähete vai ei. 

Tietenkin jos kyse on kiusallaan tehdystä väärästä ilmoituksesta, lääkärin pitäisi tajuta tilanne nopeasti ja todeta ettei "potilaassa" ole mitään vikaa.

Iso kiusa se on silti, koska lääkärin arvioitavaksi pääsyä voi joutua odottamaan eikä paikalta saa poistua vaikka pitäisi päästä esim. töihin. Lisäksi etenkin omakotitaloalueella huhut lähtevät äkkiä liikkumaan jos naapurit näkevät poliisiauton pihalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut ihan vastaava sabotoiva takiainen ja "huolehtija" 

Kaikista ärsyttävintä oli se, että kun minä en vastannut hänen puheluihin, otti yhteyttä mun omaisiin

Eli saan olla loppuelämäni varpaillani tuon henkilön takia että minkä verukkeen varjolla se taas milloinkin keksii lähestyä minua, omaistani, työpaikkaa jne 

"Mulla on ollut ihan vastaava sabotoiva takiainen ja "huolehtija" 

Kaikista ärsyttävintä oli se, että kun minä en vastannut hänen puheluihin, otti yhteyttä mun omaisiin

Eli saan olla loppuelämäni varpaillani tuon henkilön takia että minkä verukkeen varjolla se taas milloinkin keksii lähestyä minua, omaistani, työpaikkaa jne"

Ilmoita myös omaisille ja työpaikalle, niin voivat sulkea puhelimen saman tien ja estää numeron, josta soittaa (jollei prepaid).

Vierailija
44/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut joskus koulukiusaaja?

Vierailija
45/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän poliisi edes ota katoamisilmoitusta vastaan aikuisesta ihmisestä, ellei ole joku dementoitunut vanhus tai kehitysvammainen. AIkuinen saa halutessaan kadota. SIksi vähän tämä tarina epäilyttää

Tietenkin ottavat, kyllähän ihminen voi kadota vaikka ei olisikaan vammainen tai muistisairas. Vaikka katoaminen on laillista, niin poliisi tarkistaa silti että onko kaikki kunnossa. Muutenhan esim. metsään tuupertuneet marjanpoimijat saisivat lojua kateissa loputtomiin. 

Vierailija
46/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, vaan  itseasiassa kiusatun äidin mukaan luokasta ainoa, joka ei kiusannut.

ap

Vierailija
47/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan  itseasiassa kiusatun äidin mukaan luokasta ainoa, joka ei kiusannut.

ap

nyt kun otit puheeksi 

Vierailija
48/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perättömät ilmoitukset ovat todella raskaita ja aiheuttavat paljon haittaa. Jos häiritsijä esim. tehtailee perättömiä ilmoituksia sossuun, niistä jää kirjaukset ja ne näkyvät jos menet vaikka saman hyvinvointialueen terveyskeskuslääkärille. Lääkäri tuskin käy niitä lukemassa, mutta näkee että potilaalla on tiedoissaan aikuissosiaalityön kirjauksia. 

Tiedot voi piilottaa OmaKannasta, jolloin ne eivät näy muilla hyvinvointialueilla tai yksityisellä (esim. työterveydessä). Omalla hyvinvointialueella ne kuitenkin ovat ja pysyvät.

Vierailija
49/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset voisi kölin alta..

katso kuinka sellainen yrittää rikosilmoituksen jälkeen selitellä.

Vierailija
50/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän pystyy laittamaan sulle viestejä jos blokkaat hänen numeronsa?

Laittamalla viestiä jostain muusta numerosta, esim. prepaidista.

Miksi et vaihda puh.numeroa ja jätä kertomatta hyypiölle 🤔

Vierailija
51/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän siis vanhempasi tai muu lähisukulainen? 

Vierailija
52/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän pystyy laittamaan sulle viestejä jos blokkaat hänen numeronsa?

Laittamalla viestiä jostain muusta numerosta, esim. prepaidista.

Miksi et vaihda puh.numeroa ja jätä kertomatta hyypiölle 🤔

Minä vaihdoin numeroa, mutta viestittely jatkui silti. Laitoin estot päälle ettei numeroa saa esim. numeropalveluista, mutta se ei auttanut.

t. eri

Vierailija
53/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa trollilta jonka tarina muuttuu kommenttien mukana.

Vierailija
54/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se ap:n läheinen?

Vierailija
55/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomiota hakemassa.

Tyhjyyden tunteisiinsa jotka kumpuavat loppu viimein lapsuuden vaillejäämisistä,

Vierailija
56/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa olet tekemisissä. Ja nyt ei ole kyökkipsykologiaa, jos kertomasi pitää paikkansa. Narsistilla on alhainen kynnys olla viranomaisten kanssa tekemisissä tai heidän väliintulolla uhata ihmistä oman tahtonsa alle taivuttamiseen. 

Kuten muut ovat todenneet, niin estot päälle ja ota asia puheeksi terapiassa. Toivottavasti saat rauhan tuolta toiminnalta!

Vierailija
57/57 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kanssa olet tekemisissä. Ja nyt ei ole kyökkipsykologiaa, jos kertomasi pitää paikkansa. Narsistilla on alhainen kynnys olla viranomaisten kanssa tekemisissä tai heidän väliintulolla uhata ihmistä oman tahtonsa alle taivuttamiseen. 

Kuten muut ovat todenneet, niin estot päälle ja ota asia puheeksi terapiassa. Toivottavasti saat rauhan tuolta toiminnalta!

Miksi täällä diagnoisoidaan täysin kommentoijille tuntemattomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä