Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä ei sovi laihuuspakottajien agendaan, mutta mä näytin kauhealta alle 60-kiloisena

Vierailija
13.08.2026 |

62-65 kg on mulle kaunein paino.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä mikä on kauneinta aina vaan siitä millainen sattuu olemaan. 

Minä varmaan näyttäisin "kurvikkaammalle" pari kiloa painavampana mutta paino hakeutuu tähän niin siinä ollaan. En yritä väkisin lihoa tai laihtua, koska olen terve, en alipainoinen ja voin hyvin ja keho toimii.

Vierailija
62/72 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein on kun on lihaksia, nainenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla pari kiloa painavampikin, mutta vaikka treenaan ja vatsalihakset ovat hyvässä kunnossa, paino kertyy minulle vatsaan ja sehän ei näytä kellään hyvältä, siis pömppövatsa. Olen vain 160 cm. Painoani en kehtaa sanoa, on niin vähän, mutta liikun paljon ja syön laadukasta ruokaa riittävästi ja voin erittäin hyvin, vaikka ikää on jo 59 vuotta. Pyrin kasvattamaan lihaksiani, tässä iässä se on tärkeää. 

Vierailija
64/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keski-ikäinen laihduttaja, painoa pudonnut 15 kg. Nyt olen normaalipainon keskellä mikä oli tavoite. Terveyssyistä laihdutin, mutta oletin kyllä myös kaunistuvani. En todellakaan kaunistunut! Siluetti kaukaa katsottuna saattaa näyttää paremmalta, mutta läheltä katsottuna ulkonäkö huononi joka kohdasta. Kasvoissa näkyy kaikki rypyt ja juonteet, kaksoisleukaa ei enää ole mutta on vanhan näköinen kaula, käsivarsissa allit, rinnat pienet.

Tämä! Rypyt ja täysin kadonneet tissit! Että harmittaa

Vierailija
65/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen keski-ikäisenä mielestäni upeimmillani alle 60-kiloisena. Rinnat tosi pienet ja siksi kaikki yläosat näyttää hienoilta. Kasvoissa korostuu silmät ja poskipäät. Syön ihan normaalisti terveellistä ruokaa ja jaksan liikkua.

Vierailija
66/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas näytän kauhealta yli 60 kiloisena. 50-52 kg on paras. Pituutta 162 cm. 
N38

Vierailija
67/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 161 cm ja näytän kauhealta alle 70 kiloisenä. Kasvot menee miesmäiseksi. Muutenkin tykkään vartalostani. Esim, kun painan 70 kg niin minua pidetään 60 kiloisena.

Eli kun olet 25 kg ylipainoinen niin sinua pidetään "vain" 15 kg ylipainoisena. Onneksi olkoon.

No en ole mielestäni iso. Painan 75 kg ja kokoni on m. 

Olet reilusti ylipainoinen.

Olen painoindeksin mukaan, mutta se ei näy minussa. Ei minulla ole makkaroita, vyötärö on kapea. Lantio ja rinnat on isot, mutta se ei minua haittaa. Hyvänolon paino. 

Ylipainossa on silti isot terveysriskit, vaikka nyt tuntisit olosi hyväksi.

Se on kiinni siitä, missä kohtaa se rasva on. Viskeraalinen ja vatsarasva on vaarallista. Takapuolessa, riinoissa ja jaloissa olevalla rasvalla ei ole mitään merkitystä terveyden suhteen.

Vierailija
68/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 161 cm ja näytän kauhealta alle 70 kiloisenä. Kasvot menee miesmäiseksi. Muutenkin tykkään vartalostani. Esim, kun painan 70 kg niin minua pidetään 60 kiloisena.

Eli kun olet 25 kg ylipainoinen niin sinua pidetään "vain" 15 kg ylipainoisena. Onneksi olkoon.

Nykyään käsite isosta on hämärtynyt. Itse olen 160 cm ja parhaimmalta näytän 50 kg, normaalipainoissa.

Ja tosiaan minulle kommentoidaan, miten olen niin laiha. En ole. Olen normaalipainoinen. Nykyään hyvin harvoin edes näkee laihaa ihmistä.

Ihmiset eivät osaa suomea enää yhtä hyvin kuin ennen. Laiha on hän, jonka BMI on alle 17,5-18.

Vierailija
69/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:n rumuus liity mitenkään mihinkään laihuuteen.

Vierailija
70/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sanot kokosi olevan M ei tee sinusta normaalipainoista.

Myös vaatevalmistajat ovat reagoineet lihavuusepidemiaan kasvattamalla vaatekokojaan. Nykyinen M olisi ennen ollut L tai XL.

Olet siis iso tai extraiso.

Osa pukee päälleen muotien mitoituksesta riippumatta pienimmät päälle menevät vaatteet päälleen. Kerran yksi ylpeili, kuinka mahtuu kokoa S olevaan trikoomekkoon. Se oli hänen päällään kuin nakinkuori ja alushousujen kuminauha, napa ja rintsikoiden yksityiskohdat näkyivät läpi. 

Vierailija
71/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla m vinkui päälläni, kun painoin 75kg. Kaikki makkarat tuli esiin, paitakin jäi lyhyeksi. Pituutta minulla on 163cm. 65kg ja aloin käyttämään s kokoa. Nyt 60kg ja joku reilumpi xs mahtuu ja on hyvännäköinen. Puseroni ei ole ihomyöteisiä. Käytän naisten mallia, en pidä unisex mallista. N55

Vierailija
72/72 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen painoindeksin mukaan, mutta se ei näy minussa. Ei minulla ole makkaroita, vyötärö on kapea. Lantio ja rinnat on isot, mutta se ei minua haittaa. Hyvänolon paino. 

Ylipainossa on silti isot terveysriskit, vaikka nyt tuntisit olosi hyväksi.

Se on kiinni siitä, missä kohtaa se rasva on. Viskeraalinen ja vatsarasva on vaarallista. Takapuolessa, riinoissa ja jaloissa olevalla rasvalla ei ole mitään merkitystä terveyden suhteen.

Pehmeä mahamakkara ei vielä haittaa mutta kun vatsan kupu alkaa kovettua sitten on huolen aihetta. Samalla se vyötärönympärys kasvaa selvästi ja näkyvästi.