Tämä ei sovi laihuuspakottajien agendaan, mutta mä näytin kauhealta alle 60-kiloisena
Kommentit (45)
60-70 kiloa tarkoittaa usein painoindeksissäkin ihan normaalipainoa joka on se tervein paino. Itsekin voin paljon paremmin nyt 68 kiloisena normaalipainoisena kuin 58 kiloisena alipainon rajalla. Nää palstan laihuuspakottajat eivät ole ymmärtäneet sitä että ihmiset ovat eripituisia ja että paino koostuu myös lihaksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 161 cm ja näytän kauhealta alle 70 kiloisenä. Kasvot menee miesmäiseksi. Muutenkin tykkään vartalostani. Esim, kun painan 70 kg niin minua pidetään 60 kiloisena.
Eli kun olet 25 kg ylipainoinen niin sinua pidetään "vain" 15 kg ylipainoisena. Onneksi olkoon.
No en ole mielestäni iso. Painan 75 kg ja kokoni on m.
Olet reilusti ylipainoinen.
Tuijotat liikaa painoa. Se ei kerro kaikkea.
No voihan ..... Mies olen.
Eli se keskiarvo on pituus sentteinä - 100 ja siitä 90%. Se on siinä bmi:n keskikohdalla. Mulla se on 63kg.
Pari vuotta sitten iski ilmeisesti IBS-kohtaus tai ruokamyrkytys. Uskaltanut syödä juuri mitään. Paino oli alimmillaan 58kg - sama paino oli joskus nuorena. .... Ostin silloin Levikset, 501:t. Kokeilin, et joko ne nyt mahtuisi jalkoihin? - Ei puhettakaan, pötsi pisti potilla nokkiin .... :)
(mulla taitaa olla kutistava vaatekaappi??? :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 161 cm ja näytän kauhealta alle 70 kiloisenä. Kasvot menee miesmäiseksi. Muutenkin tykkään vartalostani. Esim, kun painan 70 kg niin minua pidetään 60 kiloisena.
Eli kun olet 25 kg ylipainoinen niin sinua pidetään "vain" 15 kg ylipainoisena. Onneksi olkoon.
Ei se kerro kaikkea, mutta on silti hyvä indikaattori.
Ylipaino korreloi myös epäterveellisten ruokailutottumusten, liian vähäisen liikunnan sekä muiden elämänhallinnan ongelmien kanssa. Se kertoo ihmisestä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen painoindeksin mukaan, mutta se ei näy minussa. Ei minulla ole makkaroita, vyötärö on kapea. Lantio ja rinnat on isot, mutta se ei minua haittaa. Hyvänolon paino.
Ylipainossa on silti isot terveysriskit, vaikka nyt tuntisit olosi hyväksi.
Lievä ylipaino ei ole iso terveysriski vaan iäkkäämmillä jopa monesti positiivinen asia.
Mun mielestäni nainen on kauneimmillaan ja seksikkäimmillään hiukan pyöreänä. Isot rinnat, pehmeät reidet, antava takamus, hiukan vatsaa. Hiukan sellainen rubensmainen on jotain ihanaa. Hoikat naiset ovat hoikkia naisia eikä heistä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 165cm ja kun painoin 75kg, niin kuvittelin etten edes näytä mitenkään painavalta, koska olen tiimalasimallia. Oli isot tissit jne.
No nyt painan 55kg ja treenaan ja kun olen katsonut vanhoja kuvia, niin kyllä oikeasti näytin ihan hirveältä vrt nykyään. Ainoastaan ne tissit voisin ottaa, nykyiset on paljon pienemmät. Niin sitä sokaistuu itselleen. Etenkin, kun pystyin siltikin käyttämään m/38-kokoisia vaatteita, niin ihan oikeasti luulin etten ole ylipainoisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kerro kaikkea, mutta on silti hyvä indikaattori.
Ylipaino korreloi myös epäterveellisten ruokailutottumusten, liian vähäisen liikunnan sekä muiden elämänhallinnan ongelmien kanssa. Se kertoo ihmisestä paljon.
Sinä et tiedä ylipainoisesta ihmisestä mitään. Ei välttämättä liity mihinkään elämänhallinnan ongelmiin, voi olla vaikka sopimaton reseptilääke joka lihottanut.
Että te jaksatte päivästä toiseen moittia ihmisiä.
Huomaa että sitä omaa elämää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä puolestasi voisit jättää kommentoimatta, kun ei ole edes faktat hallussa. 161-senttiselle normaalipainoa on vielä 64 kg. Laihuuden ihannointi terveyden kustannuksella on sairasta, joten ihan ensimmäisenä sinun kannattaisi hoidattaa oma pääsi kuntoon.
-eri
161 senttiselle on hyvä paino 45-50 kg. Kaikki siitä ylöspäin, ja jo todennäköisesti tuo 50 kiloakin näkyy jo selvästi läskinä vyötäröllä. Voit tunkea ne "normaalipainosi" takaisin sinne perseeseesi mistä ne revitkin, jos olet läski, olet läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään käsite isosta on hämärtynyt. Itse olen 160 cm ja parhaimmalta näytän 50 kg, normaalipainoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni nainen on kauneimmillaan ja seksikkäimmillään hiukan pyöreänä. Isot rinnat, pehmeät reidet, antava takamus, hiukan vatsaa. Hiukan sellainen rubensmainen on jotain ihanaa. Hoikat naiset ovat hoikkia naisia eikä heistä sen enempää.
Harvemmin osuu nuo kaikki samalle naiselle. Itse olen sitä tyyppiä, jolla on isot rinnat ja maha, johon kaikki ylimääräinen kertyy, mutta takapuoli ja reidet ovat solakat.
Olen 159cm. ja 58kg. Painoa täytyy saada pois vähintään 6 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
60-70 kiloa tarkoittaa usein painoindeksissäkin ihan normaalipainoa joka on se tervein paino. Itsekin voin paljon paremmin nyt 68 kiloisena normaalipainoisena kuin 58 kiloisena alipainon rajalla. Nää palstan laihuuspakottajat eivät ole ymmärtäneet sitä että ihmiset ovat eripituisia ja että paino koostuu myös lihaksesta.
Ketään ei kiinnosta mitkään painoindeksit koska emme ole tilastotieteilijöitä. Se mikä kiinnostaa onko ylimääräistä läskiä vyötäröllä (=olet läski) vai ei (=olet sopivan painoinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen painoindeksin mukaan, mutta se ei näy minussa. Ei minulla ole makkaroita, vyötärö on kapea. Lantio ja rinnat on isot, mutta se ei minua haittaa. Hyvänolon paino.
Ylipainossa on silti isot terveysriskit, vaikka nyt tuntisit olosi hyväksi.
Ne isot terveysriskit tosin alkaa vasta isoista ylipainoista. Kuolleisuus on jopa alhaisin lievän ylipainon alueella, ja tämä korostuu erityisesti 50+ ikäluokassa.
Joo, ja toisessa maailmansodassa palasi rintamalta eniten lentokoneita joita oli ammuttu siipiin tai runkoon, mutta se ei kuitenkaan tarkoita että lentokoneen siipien ampuminen olisi mitenkään järkevä tapa saada se kestämään pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 159cm. ja 58kg. Painoa täytyy saada pois vähintään 6 kiloa.
Tyttöystäväni on sinun mittainen ja hän näyttää tosiaan parhaalta myös siinä 48-50 kg painossa. Pari vuotta sitten painoi myös tuon lähemmäs 60 ja kaikki housut vaan tursuivat vyötäröläskeistä, ei mikään hyvä look.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta mitkään painoindeksit koska emme ole tilastotieteilijöitä. Se mikä kiinnostaa onko ylimääräistä läskiä vyötäröllä (=olet läski) vai ei (=olet sopivan painoinen).
Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi. Eikö teille mielisairaille ole mitään omaa paikkaa missä puida näitä höpöhöpöjuttuja? Terapiaa tarvitsisit, mutta veikkaan ettet suostu menemään, koska siellähän nuo jutut kitketään sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään käsite isosta on hämärtynyt. Itse olen 160 cm ja parhaimmalta näytän 50 kg, normaalipainoissa.
Ja tosiaan minulle kommentoidaan, miten olen niin laiha. En ole. Olen normaalipainoinen. Nykyään hyvin harvoin edes näkee laihaa ihmistä.
Mikä ihmeen laihuuspakotus? Ei se ainakaan missään näy, jos ympärilleen katselee. Päinvastoin.
Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Hyvin monella on täysin hämärtynyt mikä on normaali paino.
Ne isot terveysriskit tosin alkaa vasta isoista ylipainoista. Kuolleisuus on jopa alhaisin lievän ylipainon alueella, ja tämä korostuu erityisesti 50+ ikäluokassa.