Mitä tarjottavia teillä on ollut ristiäisissä?
Jos teillä on ollut ruokatarjottavaa, mitä se on ollut?
Kommentit (5)
Ruoka on ollut tarjolla ennen varsinaista kastejuhlaa pitkän matkan vieraille. Tai olemme siis toki kaikille vieraille kutsussa ilmoittaneet, että juhla alkaa klo xx ja sitä ennen on tarjolla ruokaa. Vieraat on sitten joko tulleet ruokailemaan etukäteen tai vasta itse juhlaan.
Ruokana on ollut ekalla kerralla lihakeittoa, toisella kerralla lohikeittoa. Lisäksi ruisleipää, ruokajuomana maito ja vesi. Nämä valittu siksi, että keitot valmistuu ns. itsestään ja ne on helppo aamulla valmistella, helppo laittaa tarjolle ja syödä vaikka seisten.
Kastejuhlan jälkeen on ollut sitten normaali kahvipöytä, jossa esim. täytekakku, leipäjuusto ja lakkahillo, makea piirakka, paria sorttia pikkuleipiä, suolainen piirakka, coctail-piirakat ja munavoi tms.
Kinkkupiirasta, feta-oliivipiirasta ja kahta erilaista salaattia (toinen ruokaisa maalaissalaatti, jossa mm. perunaa).
Sitten pikkuleipiä, kakkua, pullaa, kahvikakkuja.
Tädit ja mummot ovat leiponeet mielellään, itse olen tehnyt vain salaatit.
joten aina on ollut ensin ruokatarjoilu ja sitten kahvitarjoilu
Ensimmäisen lapsen kanssa ristiäisten tarjoilun teki pitopalvelu ja tarjolla oli
- alkupalapöytä kala- ja lihaleikkeineen sekä salaattia
- karjalanpaistia, perunoita ja porkkanalaatikkoa
Siihen sitten päälle kahvipöydässä täytekakku, kuivakakku ja pikkuleipiä
Toisen lapsen ristiäiset tein itse ja tarjolla oli
- broilerisalaattia
- fetasalaattia
- kinkkukiusausta
Ja päälle kahvipöydässä täytekakku, korvapuusteja, mokkapaloja ja pikkuleipiä
Kolmannen lapsen ristiäisissä tein taas tarjoilut itse ja meillä oli
- karjalanpiirakoita ja munavoita
- ruisleipää
- kanakeittoa
Ja kahvipöydässä täytekakku, pullakranssi ja pikkuleipiä
ja leivon vain pikkukakkusen.
Tulee halvemmaksi.
mutta paljon suolaista: kahta eri piirakkaa, kaksia pasteijoita. Makeana tarjottavana kaksi erilaista täytekakkua, kuivakakkua, erilaisia pikkuleipiä.