Energiansäästölamppu pimahti -kuka korvaa?
Eli viime talvena ostamamme energiansäästölamppu
hajosi eilen. Pakkauksessa mainostettiin lapulle 5 vuoden
takuuta! Mihinkä palautan lampun; kauppaan (kuittia ei enää ole,
hyväksyvätkö sinne?) vai suoraan Philipsille?
Kommentit (12)
Eihän kukaan muuten tiedä, kuinka kauan se on ollut käytössä.
Ensisijaisesti aina kauppaan palautetaan, he hoitavat takuuasiat ja kommunikoivat sitten maahantuojan kanssa.
Philipsille vaan suoraan. Tarkalleen ottaenhan kaikilla tuotteilla on "takuu", joten jos tuote ei kestä normaalia aikaa tai siinä on jotakin vikaa, ei kuittia tarvita. Takuu on vaan myyjän "lisälahja", normaali vastuu tuotteista on valmistajalla tai myyjällä joka tapauksessa!
Kiitos vastauksista.
Koitan mitä sanovat kaupassa kun seuraavan
kerran sinne poikkean.
ap
sinä tosiaan kaikki kuitit 5v.? Mahdotonta
säilytä kaikkia kuitteja viittä vuotta! Vain ne, joissa
luvataan takuuta jostain.
Lamppu tosiaan miehen ostama, joten ei ole kuittiakaan
muistanut säilyttää. Laskin juuri, että mulla on säilössä
8kpl kuitteja joissa takuujuttuja.
ap
Energiansäästö sekin...sirpaleina oli lattialla.
Kysy ensin kaupasta, sitten Phillipsiltä.
mikähän lie meidän lamppu sit on joka on kohta palanut sen viisi vuotta... eikä ollut ensimmäinen lamppu minkä ostin..
myyty lamppuja viisi vuotta sitten!!
Lähetä tuote suoraan philipsille. Ja jos sattuu olemaan ne käärepahvit tallessa, niin laita nekin (jos esim oli tuplapakkaus ja toinen lamppu vielä paketissa jemmassa). Jotain tietojahan on niissä viivakoodeissa, mitä on sekä paketissa että lampussa.
En minäkään noin pienistä tuotteista säästä kuitteja. Kyllä satunnaisista kohdalleni osuneista maanantaikappaleista olen silti saanut korvauksen.
Kaupasta saat uuden lampun, Philipsiltä saatat saada useammankin. Pakkaa lootaan ja kirjoita päälle asiakaspalautus niin sulta ei mene postikuluja.