Miksi vastustus on niin suurta vhh-ruokavaliota kohtaan.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ruokavalio varmaan kenellekään ole ongelma vaan se, että yleensä nämä vhh-tyypit ovat ääriraskasta seuraa. Heidän koko elämänsä pyörii ruokavalion ympärillä ja ovat täysin fanaattisia sen suhteen. Sitä ehdotetaan ratkaisuksi niin murtuneeseen ranteeseen kuin aviokriisiinkin.
En ole koskaan törmännyt vastaavasti käyttäytyviin vegaaneihin, vaikka tätä narratiivia heistä hoetaankin.
Vhh tyypit ei tajua, että kaikki msapallolla ei voi syödä näin. Tarvittaisiin 10 maapalloa. Olisi siis tyytyväisiä, että ksikki eivät syö näin.
Eivät vaikuta varsinaisesti ruudinkeksijöiltä.
Voidaan syödä varsin mainiosti. Olen syönyt pelkkää lihaa jo vuosia.
Olet koekaniini. Mitään pitkän aikavälin tutkimuksia tuon terveysvaikutuksista ei ole.
Juuri katsoin tässä yhtenä päivänä karnivorin videon, jossa eräs karnivorilääkäri arvioi sen verikoetuloksia. No siellä oli sokerihemoglobiini aika ylärajalla, lähellä esidiabetesta, pari munuaisarvoa ohi viitearvojen ja kolesterolit tietysti tapissa. Triglyt olivat hyvät. Mutta tuohon munuaisarvoihin sanoi lääkäri, että se nousu voi vain johtua runsasproteiinisesta ruokavaliosta ja olla harmiton tuon ruokavalion yhteydessä, tai sitten munuaiset ovat pettämässä, hän ei tiedä. Minusta oli aika pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ruokavalio varmaan kenellekään ole ongelma vaan se, että yleensä nämä vhh-tyypit ovat ääriraskasta seuraa. Heidän koko elämänsä pyörii ruokavalion ympärillä ja ovat täysin fanaattisia sen suhteen. Sitä ehdotetaan ratkaisuksi niin murtuneeseen ranteeseen kuin aviokriisiinkin.
En ole koskaan törmännyt vastaavasti käyttäytyviin vegaaneihin, vaikka tätä narratiivia heistä hoetaankin.
Vhh tyypit ei tajua, että kaikki msapallolla ei voi syödä näin. Tarvittaisiin 10 maapalloa. Olisi siis tyytyväisiä, että ksikki eivät syö näin.
Eivät vaikuta varsinaisesti ruudinkeksijöiltä.
Edelleen mikään ei estä olemasta kasvissyöjä ja vhh.
Kestääkö maapallo sitten soijan tuottoa rajattomasti? Eikö soija ollut vesiahmattikasvi tai jotain muuta ilmastoepäystävällistä, ainakaan se ei Suomessa kasva.
Ei tarvitse myöskään soijaa syödä, vaihtoehtoja on runsaasti. Sitä paitsi suurin osa soijasta syötetään eläimille rehuksi.
Jos pyrkii matalaan hiilarisaldoon niin muita papuja kuin soijaa ei oikein voi syödä. En tosin tunne hyvin kasvissyöjien proteiinilähteitä.
Lisäksi eräiden lähteiden mukaan soijan sisältämä kasviestrogeeni saa kehon keräämään viskeraalirasvaa. Olut tekee muuten myös saman.
Kaljamaha kyllä on ilmiö, mutta en ole kellään nähnyt toistsisrksi soijamahaa.
Juuri se saarnaus. Miksi sinua ärsyttää Jehovan todistajat? Sama asia. Kokeilin joskus. Verenpaine nousi,vatsa ei toiminut ja oli huono olo. Kasvisruoka teki saman. Kohtuudella kaikkea. Kasviksia paljon eikä liikaa mitään. Nyt on hyvä olo. Yksi tuttu ketoilija sai aivoinfarktin. Olen tuosta ruokavaliosta ominut sen, ettei liikaa hedelmiä, vältetään valkoista jauhoa ja sokeria. Lihasta en ole koskaan tykännyt, syön kalaa.
Jos syön suositusten mukaan niin miksi minun jotain pitäisi napostella? Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Aamupalan ja iltapalan.
Lounas yleensä isoin, koska seuraavan kerran syönyt noin 18-19 aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 kg lähtenyt 2,5 kk aikana,vhh, keto ja pätkäpaasto. Jatkuu vielä toiset 10 kg mutta nyt jo huomaa kuinka ihanaa on kun body ja intervalkitinnilla pystyy tekemään kaikki liikkeet. Käyn jollain tunnilla päivittäin,kävelen koiran kanssa 3x vrk ja asun 4 krs ilman hissiä.
Lääkäri ehdotti laihdutuslääkettä mutta en ota sitä niin pitkään kun pystyn pitämään ruokavalion. Ruokahäly päässä on hävinnyt kokonaan vaikka syön 1200 kcal vrk.
Onko ruokahäly suomeksi nälkä?
Ei vaan ruuan himo ja mieliteot. Tyyliin tänään saatava makkarakastiketta,juustonaksuja jne...nyt vhh pystyn pitämään mielihalut kurissa enkä ole herkkuja syönyt 2 ,5 kuukauteen vaikka niitä ostan lapsille. Entinen minä olisi syönyt jäätelön jääkaapista aikoja sitten....
Mä syön joka ruoalla hiilaria, eikä mulla ole tuota ollenkaan. Syön vatsan täyteen ja sitten en edes ajattele ruokaa, kunnes tulee taas nälkä. Syön 3 kertaa päivässä. En napostele. Ei mielitekoja. Paino pysyy samassa.
Mulla on tuota ruokahälyä ruokavaliosta riippumatta. Olen syömishäiriöinen.
Tässä sulle parantaminen
Keitettyjä perunoita. Raakaa parsakaalia ja porkkanaa. Kanaa paistettuna pelkästään 5mil öljyä. Mausteena suolaa ja pippuria.
Kokeile syödä tuota niin paljon kuin jaksat. Lähtee ruokahäly aika nopeasti
eri
En halua ummetusta. Kuidut ovat hyväksi elimistölle ja jopa neurologisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yhä enemmän tulee tutkimuksia siitä, miten vähänen hiilihydraatti-korkea rasva-ruokavalio kasvattaa sydän- ja verisuonitautien riskiä varsinkin kun tilannetta verrataan normaalissa painossa oleviin potilaisiin.
Sydän- ja verisuonitaudit paranevat pelkästään potilaan laihduttaessa. KETO:lla ei ole tässä mitään merkitystä asian kanssa.
Mutta senkös meette keto/vhh hullut pilaamaan sydämmenne ja verisuonenne korkealla rasvalla
Osa meistä ei laihdu muulla kuin ketoosiruokavaliolla. Jos yrittää virallisterveellisellä, hormonit alkavat huutaa nälkää ja lopulta sitä tunnetta ei enää kestä ja syö enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteen piirissä on saatu myös oikein hyviä tuloksia ketoosista. Omalla kohdallani en ole joutunut ketogeenisen ruokavalion aikana syömään ainuttakaan migreenilääkettä. Vihaan sitä särkyä niin paljon, että jo ihan pelkästään tuosta syystä jatkan ketoosia. Ei se kaikilta vie pois migreeniä, mutta monelta kylläkin. Juuri luin esim. bipo-oireiden lievenemisestä ketoruokavaliolla. Me emme tiedä aihepiiristä läheskään kaikkea. Lisäksi monet vaivat ketolla tulevat punaisen lihan ja kovienrasvojen liiallisesta käytöstä, joka on täysin vältettävissä.
Itse en juuri puhu oman hoikkuuteni salaisuudesta kenellekään, sillä en halua tuota saarnaajan leimaa. Liekö ruokavalio uhka jollekin, että pitäisi muuttua itsekin. En tiedä.
Joo ja kohta selitetään, että se ketoosi myös parantaa syövän ja vaikka mitä ihmetapahtumia.
Ei se välttämättä syöpää paranna, mutta taitaa vähentää sen todennäköisyyttä. Mahdollisesti ketoosi auttaa syövän esiasteita vastaan. Ainakin vesipaasto tehoaa syövän esiasteisiin, muttei itse syöpään.
Kaikenlainen laihtuminen pienentää syövän todennäköisyyttä. Vähemmän soluja niin vähemmän missä mennä jotain pieleen. Lisäksi ketoilu poistaa/vähentää syöpäsoluilta toisen niiden käyttämän polttoaineen.
Kuule pieni. Laihtuminen ei pienennä solujen lukumäärää.
Luulisi tämän olevan yleistietoa. Solut pienenevät laihtuessa, eivätkä katoa minnekään mystisesti.
Ja myöskään kaikenlainen laihtuminen ei pienennä syövän todennäköisyyttä.
Juuri oli Ylelläkin juttua siitä, kuinka ylipaino lisää etenkin naisilla syövän todennäköisyyttä. Maallikon logiikalla siten laihtuminen pienentäisi syövän todennäköisyyttä.
Logiikkasi on väärä.
Ylipainoinen laihtuminen saattaa pienentää syövän todennäköisyyttä. Mitään muuta tuosta ei voi päätellä.
Ilmaisin itseni huonosti. Ajatus siis tosiaan oli juuri tuo, mitä sanoit, että ylipainoisen laihtuminen pienentään syövän todennäköisyyttä. En ajatellut, että normaalipainoinen laihduttaisi. Siihenhän tuo uutinen ei ottanut kantaa, muistaakseni.
Ja edelleenkään ihmisen solumäärä ei vähene laihduttamalla, vaikka niinkin väitit.
Kyllä vähenee kun ei puhuta lyhyestä aikavälistä ja pelkistä rasvasoluista. 100% varmuudella kun laihdutetaan tarpeeksi myös solumäärä pienenee - ei ihmisen solut voi muuttaa kokoaan rajattomasti.
Kun ihminen laihtuu, olemassa olevat rasvasolut (adiposytit) ainoastaan pienenevät kooltaan, kun niihin varastoitunut rasva (triglyseridit) käytetään elimistön energianlähteenä, mutta solut itse jäävät jäljelle. Aikuisen ihmisen rasvasolujen määrä pysyy pitkälti vakiona. Vaikka osa rasvasoluista kuolee luonnollisen uusiutumisen kautta (noin 10 % vuodessa), elimistö korvaa ne uusilla soluilla. Jos ihminen lihoo merkittävästi, rasvasolut voivat paitsi kasvaa, myös lisääntyä määrällisesti. Kun ihminen tämän jälkeen laihtuu, nämä uudet solut eivät katoa, vaan ne vain tyhjenevät. Vain ulkopuoliset lääketieteelliset toimenpiteet, kuten rasvaimu tai rasvan kryolipolyysi (rasvan jäädytys), voivat tuhota ja poistaa varsinaisia rasvasoluja pysyvästi tietyiltä alueilta
Mene kertomaan se luurangoksi laihtuneelle kleiri-vangille. Pelkkää rasvaako hän oli?
Mulla on tuota ruokahälyä ruokavaliosta riippumatta. Olen syömishäiriöinen.